'Bilo nam je dosadno u muzejima pa smo osmislili aplikaciju koja ih čini uzbudljivima'

Braća Renato i Vanja Poljak uvode interaktivne obilaske i igre u muzeju, ali i priliku za veću zaradu.

Nakon interaktivnih izložaka, bez kojih je teško zamisliti većinu modernih muzeja, ovu kulturnu nišu dočekao je još zabavniji trenutak koji će muzeje još više približiti javnosti i, što nije manje važno, omogućiti im veću zaradu.

Potragu za blagom, rješavanje zagonetki, escape room, novi su interaktivni sadržaji koje je u muzej doveo hrvatski startup projekt Naratour putem mobilne aplikacije koja muzejima otvara novi svijet, daleko uzbudljiviji od uvijek istih audio vodiča i plahti tekstova koji posjetitelja umore u prva pola sata obilaska .

Naratour su pokrenuli braća Renato i Vanja Poljak iz Rijeke, developeri mobilnih aplikacija po narudžbi koje su ovo izradili gotovo za vlastiti gušt, a ideja su se u manje od godinu dana razvila kroz Akcelerator Zagrebačkog inovacijskog centra ZICER i već pustili na tržište.

Proizvod koji trenutno koristi 15 hrvatskih muzeja upravo se dorađuje, a ideja je da Naratour vrlo skoro postane izvozni proizvod, otkriva nam Renato Poljak.

Aplikacija koju trenutno koristi 15 hrvatskih muzeja se nadograđuje, a ideja je da Naratour vrlo skoro postane izvozni proizvod/PD

‘Istraga’ provale u muzej
”Ideju za Naratour dobili smo na vlastitim putovanjima na kojima smo obilazili muzeje i uvijek nam je nedostajao dobar vodič, kojeg se ili mora dogovoriti unaprijed i dodatno platiti, ili su na raspolaganju audio vodiči koji su nerijetko dosadni i samo ponavljaju ono što piše uz eksponirati.

Istodobno, velika većina muzeja ne može si priuštiti plaćanje digitalnog rješenja za interpretaciju svojih sadržaja po narudžbi, niti ima ljude i logistiku za implementaciju takvih stvari. Stoga smo osmislili jedinstvenu platformu koju može koristiti svaki muzej, ali i druge kulturne ustanove poput galerija“, objašnjava Renato Poljak.

Naratour je mobilna aplikacija koja omogućuje istraživanje muzeja kroz gamifikaciju, te time redefinira interpretaciju sadržaja. Korištenjem Naratoura, posjetitelji muzeja tako svoj posjet obogaćuju gamificiranim turama, postaju protagonisti priče igranjem uloga, kao fiktivni ili povijesni likovi, rješavanjem zagonetki i tragova dok istražuju muzej i pronalaze njegove priče.

”Primjerice, prirodoslovni muzej objavi detektivsku priču, u kojoj je posjetitelj istražitelja te rješava slučaj provale u muzej. Počinitelj još nije otkriven, a skriven je u samom muzeju. Provalnik je jedan od eksponata muzeja, jedan od životinja o kojima posjetitelj upoznaje ovu igru. Platforma nudi mogućnost da se ovakve i slične priče osmisle u obliku eventa, u različitim prilikama.

Tako smo u listopadu primjerice s Prirodoslovnim muzejom Rijeka i Muzejom Brod na Kupi napravili događaj za Noć vještica koji je bio odlično posjećen. To je ujedno bio prvi test interaktivne ture među posjetiteljima, recenzije su bile ludnica”, navodi Poljak.

Osim ova dva muzeja, Naratour koriste i Prirodoslovni muzej Split, Narodni muzej Labin, Etnografski muzej u Zagrebu, Muzej betinske drvene brodogradnje, Gradski muzej Varaždin…

Aplikacija je trenutno u fazi nadogradnje, a za dva tjedna izlazi nova verzija s novim mogućnostima interaktivnih tura, u čemu osnivači Naratoura vide i najveću prednost u ovoj aplikaciji. Nakon toga kreće intenzivnija prodaja, prvo na domaćem, a potom i inozemnom tržištu, a do kraja ove godine Naratour bi mogao biti osnovan prvo u Sloveniji, a zatim i šire.

Bez prevelikog troška
Ovo je svakako nova poslovna prilika za muzeje kao i prilika za djelatnike da iskažu svoju kreativnost – ovaj alat im omogućuje da bez prevelike produkcije

Više o temiIzvor:Poslovni.hr