Lista izazova s kojima su se poduzeća susrela do 2000. godine, u posljednjih nekoliko godina postala je duža a izazovi su dobili na težini. Izazovi vezani uz upravljanje ljudskim potencijalima s kojima su se tvrtke susretale do pandemije su iseljavanje i nedostatak radne snage, manjak lojalnosti, istrošenost koncepta upravljanja naredbom i kontrolom…
Istovremeno, poslovno okruženje postalo je složenije i uključuje nesiguran ekonomski rast, češće cyber napade, pokretanje digitalne i zelene transformacije, ozbiljnije bavljenje okolišnim, društvenim i upravljačkim aspektima poslovanja – ESG.
Od 2000. godine poduzeća se suočavaju sa kompleksnošću koju nam je donijela pandemija, potom invazija na Ukrajinu. Poduzeća su se tijekom pandemije suočila s ugroženim zdravljem zaposlenih, te udaljenim i hibridnim modelima rada. Poslovno okruženje pak nosi poskupljenje sirovina i energenata, proizvoda i usluga, poremećene lance nabave.
Uslijed poremećaja života i rada, osjetili smo gubitak kontrole što za posljedicu ima veliko preslagivanje – preispitujemo odnos prema sebi, drugima, poslu, zajednici.
Zaposlenici sada imaju nove potrebe:
- veći fokus na individualno u odnosu na timsko/kolektivno, što čini pritisak na poduzeća da pokažu ljudima vrijednost koju mogu dobiti na vremenu da su dio kolektiva
- veća potreba za ravnotežom između potreba posla i potreba zaposlenika
- veća potreba da tvrtka brine o svojim zaposlenicima i cijeni ih
- već potreba da se rade u poduzećima s jakom svrhom i organizacijskom kulturom
Osim toga, imamo specifične potrebe novih generacija, milenijalaca i generacije Z. Prema Gallupu, više od 50 posto zaposlenika diljem svijeta traži ili proaktivno traži novi posao. Budući da će milenijci do 2030. godine činiti veliku većinu radne snage, poslodavci se suočavaju s velikim izazovom kako privući i zadržati talente, motivirati i angažirati zaposlenike.
Poduzeća sada prepoznaju da su zaposlenici njihov najvažniji dionik. Ukoliko odnos sa zaposlenicima bude kvalitetan, bit će kvalitetan i odnos s klijentima, te svim ostalim dionicima. Zato budućnost rada zahtijeva razvoj organizacija usmjerenih na ljude.
Dolazimo do toga da je zaposlenik u središtu sustava poduzeća, poduzeće je dio još većeg sustava – zajednice, u konačnici i planeta.
Na tragu tog sistemskog promišljanja Europska komisija je prije nekoliko godina inaugurirala koncept Industrije 5.0. što predstavlja cjeloviti razvojni korak.
Imajući na umu europsku industriju kao pokretača gospodarske i društvene tranzicije, s ciljem nastavka stvaranja prosperiteta, industrija bi trebala predvoditi digitalnu i zelenu tranziciju. Ovaj pristup ima viziju industrije čiji fokus nije prvenstveno na učinkovitosti i produktivnosti, već pojačava važnost i doprinos industriji društvu. Industrija 5.0 stavlja dobrobit radnika u središte proizvodnog procesa i koristi nove tehnologije kako bi donijela prosperitet poštujući proizvodna ograničenja planeta. Ovaj koncept predstavlja prijelaz prema razvoju otpornih i održivih poslovnih organizacija usmjerenih na ljude.
U Creativi dobro razumijemo taj kontekst i potrebe pojedinaca i poduzeća, sistemski pristupamo razvojnim procesima i njegujemo humanističke vrijednosti već 25 godina.
Na nove izazove poslovanja i sve kompleksnije okruženje pomažemo poduzećima pronaći odgovore kroz niz naših usluga, uključujući i otvorene edukacije tijekom 2023. godine:
- Organizacijskom kulturom do otpo
Više o temiIzvor:Profitiraj.hr