Za svaki posao na koji se prijavljujete morate imati određene karakteristike poput timskog igrača, voljeti raditi s ljudima, voljeti okruženje u kojem se potiče suradnja i slično. Naravno, ako se želite zaposliti, reći ćete da volite kolektivni rad. I to je sjajno – produktivan timski rad osigurava vrhunske rezultate.

Međutim, kad radite s mnogo ljudi, zasigurno će biti i nesuglasica. Znate li kako izbjeći sukob u uredu?

1. Odmah razjasnite svoju namjeru

Kad tek dođete u novu tvrtku, lako je zapeti u uredskim tračevima jer se tako možete odmah povezati s kolegama. Ali takva interakcija može dovesti do toga da vam kasnije posao postane nesnošljiv, pa je bolje izbjegavati priču o uredskoj politici.

Odmah razjasnite svoju namjeru kako bi se kakve nesuglasice okrenule na pozitivnost. Također, budite u intenzivnijoj interakciji samo s onim kolegama koje zanima mirno radno okruženje.

Sličnosti se privlače stoga budite osobe s kojima ljudi žele surađivati.

2. Nemojte ulaziti u određene razgovore

Ljudi vole suosjećajnog slušatelja, pogotovo kad trebaju podijeliti svoju žalost.

Pokažite da niste tko tko ulazi u tračanje i blaćenje samo da bi drugu osobu oraspoložili. Ovo nije bitno samo za vaš duševan mir, već i sugovorniku daje do znanja da mora riješiti sam problem koji ga izjeda.

Unatoč tome, ne treba biti bezobrazan, samo naučite mijenjati temu, i našalite se (kad je prikladno). Kada drugi shvate da od vas nećete dobiti ono što ste tražili, pokušat ćete pronaći novu žrtvu za čemer. Garantiram.

3. Sami prosuđujte

Kada se grupa ljudi usuglasi oko nečijeg karaktera, to se prenosi na ostatak tima, i dođe do onih koji nisu sudjelovali u prosudbi.

Dakle, umjesto da se slažete s onim što vam drugi kažu, pokušajte sami donositi zaključke. Kad ste otvorenog uma, vjerojatno ćete uvidjeti nešto što je drugima promaklo, pogotovo što se tiče karaktera.

4. Održavajte pozitivne interakcije

Izbjegavanje konflikta ne mora značiti da se treba isključiti iz interakcije. Ako se vaše kolege prečesto sukobljavaju, razmislite kako možete promijeniti stvari.

Svatko želi da ga se čuje, vidi, i cijeni. Pitajte kolege što rade u slobodno vrijeme, i slušajte ih. Dokažite im da vam je bitno ono što njih veseli.

Kad to napravite, ta će osoba napraviti slično – slušat će drugog kolegu. To je malen čin, ali može se izraziti u nešto dobro.

5. Prestanite se žaliti

Usprkos tome što fizički ne sudjelujete u sukobu, možete širiti negativnost, pogotovo ako o tome pričate i mislite u slobodno vrijeme.

Kad svoju frustriranost situaciji u uredu dijelite s prijateljima, postat ćete samo uzrujaniji. Pričate li o tome često, emotivna nabijenost konflikta prijeći će na vas, a posredno vas učiniti agresivnijima.

Vaše slobodno vrijeme je dragocjeno – nemojte ga trošiti na komentiranje sukoba u kojem ne želite sudjelovati.

6. Nesuglasice riješite odmah

Nekoliko mjeseci radio sam u okruženju gdje je većina sukoba kolega rješavala na pasivno agresivan način, pa sam i ja činio isto. Tako većina radi – pratimo trendove.

Međutim, to nije uvijek dobro – kad nastan

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr