Američki tehnološki divovi objavili rezultate za prvo tromjesečje.

Američki tehnološki sektor strah od recesije ipak nije značajno preplavio, pokazala su ovojedna izvješća dviju tehnoloških divova. Alphabet, matična tvrtka Googlea, izvijestila je o više od 15 milijardi dolara neto dobiti u prvom tromjesečju ove godine i blago povećanim prihodima najavila je otkup dionica u iznosu od 70 milijardi dolara.

Neto dobit Alphabeta u prvom je tromjesečju iznosila 15,05 milijardi dolara i bila je za 8,5 posto manja nego u istom razdoblju godine ranije, pokazuje financijsko izvješće. Istodobno, prihodi su mu uvećani tri posto, na 69,79 milijardi dolara.

‘Skromno povećanje’
Kompanija je izvijestila da je potražnja za uslugama u oblaku porasla u prvom tromjesečju, ali da je Googleova prodaja oglasa blago pala, drugo tromjesečje zaredom. Prodaja oglasa također je smanjena na 54,55 milijardi dolara u odnosu na isto razdoblje prošle godine, nakon pada u četvrtom tromjesečju za 3,6 posto. Tvrtka je u međuvremenu zbog straha od recesije nastojala zadržati čvrstu kontrolu nad troškovima, pa je u siječnju odlučila ugasiti oko 12.000 radnih mjesta.

Glavna financijska direktorica Ruth Porat investitorima je putem konferencijske veze poručila kako očekuje da će kapitalni izdaci ove godine biti “skromno povećani” u odnosu na 2022. godinu. Američka tehnološka kompanija Microsoft izvijestila je da je u prvom ovogodišnjem tromjesečju ostvarila 18,3 milijarde dolara neto dobiti, što je za 9,5 posto više nego godinu dana ranije, ponajviše zahvaljujući dobrom poslovanju računalstva u oblaku i softvera za produktivnost Officea.

Prihodi Microsofta u tom su razdoblju porasli za sedam posto, na 52,9 milijardi dolara, nadmašivši procjenu analitičara od 51,02 milijarde dolara, pa je cijena njegove dionice porasla 8,3 posto u elektroničkom trgovanju nakon zatvaranja Wall Streeta.

Zasluga Officea
Analitičari su očekivali da će tmurne ekonomske prognoze loše utjecati na poslovanje Microsoftovog Windowsa, koje uvelike ovisi o prodaji osobnih računala, a koja je u prethodnim kvartalima padala. Ne, pad prodaje u tom segmentu bio je manji od njihovih očekivanja te je Microsoft izvijestio o prihodu ostvarenom u tom segmentu od 13,3 milijarde dolara. Procjene analitičara bile su 12,9 milijardi dolara.

Softver za produktivnost, koji uključuje prodaju softvera Office i oglašavanja na društvenoj mreži za poslovno umrežavanje LinkedIna, također je nadmašio očekivanja analitičara s prihodom od 17,5 milijardi dolara. Većinu prihoda Microsoft ostvaruje prodajom softvera i usluga računalstva u oblaku.

Međutim, ove je godine tehnološki div dospio na naslovnice zbog suradnje s OpenAI-jem, tvorcem ChatGPT-a, te nadogradnje tražilice Bing tehnologije umjetne inteligencije. Izvršni direktor Microsofta Satya Nadella rekao je investitorima da tvrtka ima više od 2500 korisnika usluga Azure-OpenAI te da je AI integriran u široku paletu proizvoda.

Bing, koji se dugo natjecao s tražilicom Google, sada ima 100 milijuna korisnika dnevno i bilježi skok broja preuzimanja od kada je dodan AI, naveo je Nadella.

Više o temiIzvor:Poslovni.hr