Braća i sestre se u obiteljskim kompanijama nadopunjuju, a nove generacije donose startupovski duh

Braća i sestre u obiteljskim poduzećima stvaraju se jako dobro slažu i nadopunjuju, zaključak je to iz primjera dvije obiteljske tvrtke Pjenušci Peršurić i Bumbara koje su sudjelovale na panelu Složna braća kuća grade na konferenciji Budućnost obiteljskih tvrtki..

Katarina Peršurić Bernabić ja Ana Peršurić Palčić, direktorica i zamjenica direktorice iz tvrtke Pjenušci Peršurić iz okolice Poreča, sestre su koje su naslijedile vinariju od oca. Premda im svi kažu da je vinarstvo muški posao, one su sestre u muškom poslu i nerijetko im se dogodi da sezone i kupci misle da su „gazde“ njihovi muževi. Ne, nije tako. Katarina je inženjerka agronomije, a Ana doktorica znanosti agronomije i to na temu proizvodnje pjenušaca.

– Proizvodimo pjenušce, uglavnom za izvoz, imamo vlastite nasade. Tvrtku je osnovao otac i proizvodio pjenušce kao hobi, otkad znamo za sebe raditi u tom obiteljskom poslu. Niti jedan od nas ne zna sve, tata nam je prenio sve svoje znanje za život, na fakultetu smo se dodatno educirali, pratimo trendove, uvijek nešto istražujemo. Obje smo različite i spontano smo se predodredile koja će šta raditi – objasnile su sestre i istaknule da Ana radi oko vinogradarstva i menadžmenta, a Katarina se bavi proizvodnjom i prodajom.

Prednost dokazivanja u obiteljskim tvrtkama

Domagoj i Krešimir Sakač, braća su i uključeni ravnopravno u obiteljsku tvrtku Bumbar, koja je specijalizirana za proizvodnju staklene ambalaže. Tvrtku osnovao njihov otac u Rakitju, a 2002. se preselio u Svetu Nedelju. Proizvode svašta od stakla, imaju 32 zaposlena.

– Često se šalim da ću dati otkaz ako prijeđemo 50 zaposlenih, najavio sam i roditeljima da odem – našalio se Domagoj, koji je inače pravnik, a Krešimir prodavač. Krešimiru se javio kako bi imao potpis na mailu, iako su obojici prošli sve segmente posla u obiteljskoj tvrtki, od skladišta do prodaje.

– Dogovorili smo se da ja primam unutarnje pritužbe, Krešo vanjske. Obojica smo uključeni u sve odluke i vrlo smo složeni – istaknuo je Krešimir.

Posljednji panel govorio je o novom Generaciji Z i milenijalcima u obiteljskom biznisu. Na panelu su sudjelovali Rikard Pažitka iz Pro alarma, Ella Jagodin iz tvrtke Ante Mijić Quercus te Ana Čalić iz Navele. Svi oni su se složili da im je velika prednost što su se nakon školovanja mogli dokazivati ​​u obiteljskoj tvrtki i da im je jasno da im posao u korporacijama, pogotovo u inozemstvu ne bi donio takve prilike. Njihove ideje, složili su se, brže i bolje prolaze u obiteljskom poduzeću. Istaknuli su da su se s njihovim angažmanom u obiteljskim tvrtkama tvrtke donekle i ‘startup-izirale’.

Samo je važno donijeti odluku

Na samom kraju konferencije Budućnost obiteljskih tvrtki kratku prezentaciju pod nazivom ’10 poruka u 20 minuta nakon 15 godina iskustva’ održao je konzultant i suosnivač tvrtke Adizes SEE, Boris Vukić. Kako je rekao, cilj tranzicije je da tvrtka nastavi normalno i uspješno poslovati te da obitelj može imati harmoniju za nedjeljnim ručkom.

Važno je, tvrdi Vukić, samo donijeti odluku, no ipak jednako tako je važno pitanje hoće li djeca htjeti živjeti snove vlastitih roditelja. Nadalje, kako je istaknuto, djeca ipak trebaju imati strast prema biznisu kojim se tvrtka bavi.

Ipak, ponekad je potrebno povući ručnu kočnicu i smisliti kako i kojim tempom

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr