Tehnologija, odnosno konstantan tehnološki napredak koji zahtijeva maksimalnu posvećenost i ulaganje, jedan je od stupova kvalitetne ponude e-trgovine. Iako se o tehnološkom razvoju obično priča u kao o nečemu što pripada budućnosti, ako pitate predstavnike GLAMI-ja, što se modne e-trgovine tiče – budućnost je već tu! To zapravo znači da je osnovni prioritet u njihovom radu stalan i usmjeren na razvoj tehnoloških inovacija kao preduvjet za poboljšanje usluga i rasta poslovanja u budućnosti.

Kako u trenutnoj gospodarskoj situaciji osigurati preduvjete za rast poslovanja?

Iako se zbog trenutne gospodarske situacije mnogi suočavaju s usporenim rastom poslovanja, oni koji uspore tu činjenicu nastaviti ulagati u tehnologiju, odnosno u tehnološke inovacije i transformacijuojačati svoj položaj i stvoriti potrebne preduvjete za rast što će se zasigurno osjetiti na poslovnim rezultatima jednom kada se trenutna situacija smiri.

Potrebno je imati jasnu viziju tehnološke transformacijea kada je riječ o modnoj e-trgovini, ključno je odlučiti kojem području dati prioritet na temelju poslovanja prioritete, izazove i predispozicije tima. Voditelj Odjela za umjetnu inteligenciju u tvrtkama GLAMI, Antonín Hoskovecpojašnjava viziju buduće modne e-trgovine kojoj su posvećeni: „E-trgovina i moda prolaze kroz fazu preuređenja. Najprije, vjerujemo da je model po kojem jednaka ponuda odgovara svima u modnom svijetu zastario, a tehnologija omogućuje da se na jeftin i lagan način kreira jedinstvena ponuda za svakog korisnika ponaosob. GLAMI popularizira moderno strojno učenje premošćivanjem jaza između istraživanja i primjene, između složenih modela i alata jednostavnih za korištenje.”

Neiskrpan potencijal automatizacije i digitalizacije operativnih procesa

Korištenje umjetna inteligencija (AI) u svakodnevnim operativnim procesima ponekad se zanemaruje zbog naizgled uzbudljivih tema poput virtualne stvarnosti ili Metaversea. Iako su to teme koje svakako trebaju biti u fokusu tehnološkog razvoja, s poslovnog stajališta utječe tehnologija na unutarnji procesi poslovanja mnogo je značajniji nego što se misli, bilo da se radi o predviđanju potražnje, strategiji određivanja cijena, transportu ili opskrbi.

Kada je, primjerice, riječ o predviđanju potražnje, ključno je naći ravnoteža između umjetne inteligencije i mišljenja kupaca. Jedan od primjera dobre prakse je modni brend Finesse.us koji kombinira mišljenja i stavove svojih klijenata s podacima dobivenim uz pomoć tehnologije umjetne inteligencije da bi se, u konačnici, predvidjeli koji će modeli odjevnih predmeta biti traženi na temelju čega se donose proizvodne odluke.

Tehnologija ima nebrojene potencijale, a jedan od važnijih je podrška održivom načinu poslovanja. Primjerice, korištenje softvera za praćenje može brendovima pomoći da kontroliraju puni ciklus koji njihov proizvod prođe u lancu opskrbe. Ti podaci mogu služiti kao ključni alat za prilagodbu i provođenje industrijskih propisa o održivosti.

Hiperpersonalizacija usluge – put koji vodi zadovoljstvu kupaca i boljim poslovnim rezultatima

Jedan od osnovnih izazova modnih e-trgovina je iskustva kupaca poboljšanje. Kupce umara nepregledno velika ponuda i ne žele gubiti vrijeme na predmete koji nisu za njih. Upravo kombinacija umjetne inteligencije i podataka koji se prikupljaju izravno od kupaca mogu riješiti ovaj problem. Zadovoljni kupci znače i veću prodajuodnosno bolje poslovne rezultate što bi trebao biti dovoljan motiv brendovima da ulagati u tehnološka rješenja za poboljšanje korisničkog iskustva. Brendovi se moraju strateški ulagati u prikupljanje i analizu podataka i implementaciju rezultata. Hiperpersonalizacija pokazao se kao iznimno koristan alat i dobro rješenje za poboljšanje zadovoljstva kupaca, au učiniti GLAMI ističu da su rezultati implementacije personalizirane ponude izvrsni te da dosad bilježe 20% skok prihoda po korisniku.

Koji su koraci hiperpersonalizacije?

U GLAMI-ju aktivno potiču prikupljanje podataka izravno od svojih posjetitelja, odnosno iz prve ruke. Zato su pokrenuli kviz uz pomoć kojeg posjetitelji mogu odabrati svoje omiljene brendove, veličinu i druge modne preferencije. Svaki kupac zatim može vidjeti izbor proizvoda prema svom ukusu među stotinama e-trgovina. Kviz pomaže kupcima da se lakše im je u širokoj ponudi, ali i da otkrivaju nove modne brendove. Dakle, korist je obostrana – klijenti obiju lagan pristup onome što traže, dok se istodobno povećava izloženost malih i velikih modnih e-trgovina.

Kvalitetna hiperpersonalizacija temelji se na tri osnovna koraka. Prvi korak je odgovorno prikupljanje podataka koje poštuje privatnost i regulatorne okvire. Važno je da korisnik unaprijed zna da za svoje podatke dobije nešto konkretno zauzvrat. Drugi korak je analiza podataka, odnosno faza u kojoj napredni modeli umjetne inteligencije i algoritmi strojnog učenja analiziraju podatke o ponašanju korisnika. Konačno, treći korak je dobivanje rezultata na kojima se temelji personalizacija iskustva potrošača te se potiče njihov angažman i lojalnost.

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr