Brend sandala čiji su dizajn pljuvali na sve strane za dlaku je izbjegao bankrot, a onda postao jedan od omiljenih komada obuće svih generacija, ponajviše mladih kulera
Na dan kad je lansirana kampanja za novi model robusnih, gumenih čizama koji je kreiran u suradnji s modnim brendom MSCHF, kompanija Crocs pohvalila se rekordnom zaradom u tromjesečju. Kako je objavljeno, Crocs je u drugom kvartalu ove godine premašio zlatnu brojku od milijardu dolara prihoda što predstavlja rast od 12 posto u odnosu na godinu ranije.
U taj iznos uključeni su i prihodi brenda obuće Heydude koji je kompanija Crocs preuzela 2022. Brend Crocs je tako u drugom kvartalu ostvario 833 milijuna dolara što je povećanje prihoda od 13,8 posto, dok je Heydude uprihodio 239,4 milijuna dolara. Za treće tromjesečje, kompanija predviđa daljnji rast od 3 do 5 posto, s očekivanim prihodima između 1,013 i 1,034 milijardi dolara.
Od bankrota do zvijezda
Inače, priča o kroksicama zapravo je jedna od najnevjerojatnijih na modernom tržištu – brend sandala čiji su dizajn pljuvali na sve strane za dlaku je izbjegao bankrot, a onda postao jedan od omiljenih komada obuće svih generacija, ponajviše mladih kulera. Sandale Crocs djelo su trojice prijatelja od kojih je jedan tijekom ljetovanja na karipskom otočju nosio klompe od pjenaste gume (Croslite) kanadske kompanije Foam Creations.
Prijateljima se taj materijal toliko svidio da su se odlučili baviti proizvodnjom sandala. Prva linija kroksica, nazvana Beach, lansirana je 2002. i originalno bila namijenjena kupcima koji dosta vremena provode na brodu ili pak za klijente spa-centara. U prve četiri godine prodano je više od 50 milijuna pari sandala prema kojima je publika razvila love-hate odnos. Unatoč potrošačima koji su ih proglašavali najružnijim cipelama na svijetu, kompanija je 2006. izašla na burzu i prikupila dodatnih 200 milijuna dolara investicija.
Viralni brend
No, sasvim nenadano, samo dvije godine kasnije (usred financijske krize) brend je počeo prijavljivati masovni gubitak (200 milijuna dolara), zatvorio 158 trgovina i otpustio dvije tisuće radnika. Cijena dionica stropoštala se na svega tri dolara (2007. je iznosila 70 dolara), a dioničari su počeli dizati tužbe protiv menadžmenta zbog lošeg upravljanja financijama, ali i brendom.
Točka preokreta za kompaniju koja je jedva spajala kraj s krajem bio je dolazak novog CEO-a Andrew Reesa 2017. Njegova je strategija bila jasna – poboljšati proizvodnju, zatvoriti trgovine koje ne rade dovoljno dobro te sandale opet učiniti kul obućom. Kako bi ostvarili potonje tražili su pomoć od poznatih i slavnih koje su pretvorili u svoje ambasadore, dizajnere i promotore brenda. I ostalo je povijest.
Kupci i dalje imaju love-hate odnos s kroksicama, ali su se, zahvaljujući suradnji sa slavnima i kolaboracijom s kulerskim brendovim
Izvor:Lidermedia.hr