Iako smanjuju cijene, igrači poput diva De Beersa trend smatraju privremenim, a sintetske i prirodne dijamante neusporedivim
Dijamanti stvoreni u laboratoriji, tvrdili su mnogi, nikad neće iz scene izbaciti one ‘prave‘, prirodne čiji su allure i vrijednost vječni. No, ako je suditi prema izvješću Bloomberga, tržište je učinilo svoje, a potražnja za laboratorijski uzgojenim kamenom kojim se ukrašava zaručničko prstenje raste iznenađujućom stopom.
Ma koliko prirodni bili primamljivi, kupci stežu remenje i biraju jeftinije opcije, jer – dijamant je dijamant. Upravo su zato igrači u dijamantnoj industriji odlučili spustiti cijene svog kamenja pa je tako div De Beers, prenosi Bloomberg, za više od 40 posto snizio cijene kategorije koju zovu ‘odabranim dijamantima‘, neobrađenih dijamanata između 2 i 4 karata kojima se može ukrasiti vjenčano i zaručničko prstenje.
Privremeni trend
Za odabrane rezove kompanija je prošlog lipnja naplaćivala oko 1400 dolara po karatu, a do srpnja ove godine ta je cijena pala na oko 850 dolara dok je na sekundarnom tržištu i deset posto niža. Ipak, cijena zaručničkog prstenja (zasad) neće doživjeti veliki pad vrijednosti budući da se cijene trenutno korigiraju na B2B tržištu.
Ipak, činjenica jest da sintetičko drago kamenje zauzima sve veći udjel na tržištu dijamanata. U Indiji, gdje se najveći dio svjetske ponude reže i polira, laboratorijski dijamanti činili su u lipnju devet posto izvoza, dok je u istom periodu lani taj udjel iznosio svega jedan posto.
Laboratorijski stvoreno drago kamenje se izrađuje brže, jeftinije je i ekološki prihvatljivija alternativa iskopanim dijamantima. Iako oni nisu nova prijetnja tradicionalnoj rudarskoj industriji, stručnjaci se ipak pitaju je li ovaj pad potražnje za prirodnim dijamantima dugoročan trend.
De Beersov voditelj trgovanja dijamantima, Paul Rowley, Bloombergu je izjavio da ne vidi strukturnu promjenu na tržištu, a pad potražnje definira kao – privremen.
Također, u prilog dijamantnom tržištu ide i činjenica da se zaliha uz
Izvor:Lidermedia.hr