Kao iu svim životnim aspektima tako i na radnom mjestu povjerenje je ključ dobrih odnosa. Svi znamo da se ono teško stječe a lako gubi. Kako ga steći, održavati i ne izgubiti? Evo nekoliko važnih strategija namijenjenih poslodavcima

1. Strategija prvog pristupa

Izrada strategije prvog pristupa može biti ključna za stvaranje povjerenstva među zaposlenicima. Jedan način za izgradnju tog povjerenstva je pružanje određene razine autonomije zaposlenicima, zajedno s mogućnošću da sami upravljaju svojim rasporedom i dobiju vlast za izvršavanje poslova. Također bi bilo korisno podijeliti im odgovornosti koje će im omogućiti da iznesu svoje mišljenje i aktivno sudjeluju na sastancima. Važno je da se ne stvara dojam da se sumnja u radnu etiku zaposlenika, jer takvo ponašanje može izazvati nelagodu i nepovjerenje. Kada zaposlenici osjete da se njihovo mišljenje cijeni i da se od njih očekuje da daju doprinos, postaju motiviraniji i spremni da daju svoj maksimum i grade se pozitivno radno okruženje. Na primjer, dozvolite im da sudjeluju na sastancima na kojima inače vi nemate vremena sudjelovati, a bilo bi dobro da vas netko zastupa. Nemojte svojom pojavom kod zaposlenika stvarati dojam da sumnjate u njihovu radnu etiku, da mislite da “zabušavaju”. Većina zaposlenika osjeća nelagodu kada primijete da im šefovi gledaju u monitor ili “vire” preko ramena prolazeći pored njih. Pokažite povjerenje u njihovo znanje, radnu etiku i stečeno iskustvo i vratit će vam se višestruko.

2. Pokažite zahvalnost

U svakoj prilici svojim zaposlenicima pokažite da ste zahvalni za njihov trud i doprinos. Nemojte misliti da su zaposlenici “tu da rade”, da su “za rad i plaćeni” i da zbog toga što rade za vas, vi njima nemate što biti zahvalni. To nije dobar pristup. Pokazati nekome zahvalnost ništa ne košta a puno vrijedi. Ako zaposlenik osjeća da ste mu zahvalni za njegov trud, trudit će se još više, željeti će opravdati vašu zahvalnost i time stvarati emocionalnu sigurnost. Stoga treba iskoristiti svaku priliku za nagradu i pohvalu zaposlenika. Po Forbes 90% zaposlenika koji svakodnevno osjećaju zahvalnost i priznanje od šefa za njihov rad osjećaju visoku razinu povjerenja u takvog šefa.

3. Provedite česta istraživanja o zadovoljstvu zaposlenika

Ako zaposlenicima pokažete da vam je njihovo mišljenje važno, i ako pokažete da nakon njihovog iznesenog mišljenja može utjecati na promjene iu vašem ponašanju ili stavu, zasigurno ćete osvojiti svoje zaposlenike i steći povjerenje. Istraživanja provodite često i bez obzira na razdoblje u godini. Rezultate ili dio rezultata istraživanja možete zajedno prodiskutirati sa zaposlenicima. Nakon razmatranja dobivenih rezultata uvedite neke promjene, pokažite svojim zaposlenicima da ih slušate i uvažavate. Tako će steći osjećaj da su istraživanja njima korisna i da nisu samo obična formalnost.

5. Pronađite vrijeme za svoje zaposlenike

Pokažite svojim zaposlenicima da uvijek možete osigurati vrijeme za njihova pitanja i probleme. Pokažite empatiju i ponudite pomoć. Prema AchieversuSlušanje zaposlenikovih životnih strepnji, borbi i uvažavanju jedinstvenosti njihova preživljavanja daje liderima priliku da sudjeluju u poboljšanju kvalitete trenutnog i budućeg života zaposlenika.” Pokažite da vam je svaki zaposlenik važan i poseban, i nikako nemojte zaposlenike međusobno uspoređivati.

6. Slušajte više nego što govorite

Pitajte svoje zaposlenike za njihovo mišljenje, potaknite ih na razmišljanja i kada ih aktivno govorite slušajte bez prekidanja. Nemojte stvoriti osjećaj da postavljate pitanja da biste ispunili neku formu. Ako očekujete da vas ne prekida u govoru nemojte to ni raditi drugima. Ako ste osoba koja nema strpljenja slušati mogu vam pomoći razne tečajeve za aktivno slušanje, a može pomoći i svakodnevni trening. Na primjer, svaki dan organizirajte kratki sastanak na kojem morate aktivno slušati svoje zaposlenike i njihovu diskusiju. Vježba će vam sigurno pomoći.

7. Stvorite ugodno radno okruženje

Ako je radno mjesto ugodnim zaposlenicima, onda će se na njega rado vraćati. Dopustite zaposlenicima da svoj radni stol ili ured organiziraju tako da se osjećate dobro. Ako je to radno mjesto gdje dolaze i klijenti odredite pravila o tome što je prihvatljivo a što ne, ali ostavite im prostor za sitne detalje koje čine sretnima. Svakako osigurajte salu za druženje i dnevni odmor. Nju uredite prema željama zaposlenika. Napravite anketu o tome koje aktivnosti vaši zaposlenici vole raditi u slobodno vrijeme pa ako, primjerice, većina voli igrati bilijar nabavite im jedan u sali za druženje. Opremite malu čajnu kuhinju, koliko god to zvučalo čudno zaposlenici ponekad žele malo “pobjeći”, dalje od računala, telefona i popiti kavu, sok, čaj i opustiti se malo.

8. Izbjegavajte svjesnu i nesvjesnu pristranost

Vjerojatno ste čuli o raspravama koje se vode u vezi pristranosti šefova prema njihovim zaposlenicima. Postoje dvije kategorije pristranosti: svjesna i nesvjesna, oba oblika pristranosti predstavljaju jednaku prijetnju (engl. conscious/unconscious bias). Statistike ukazuju na to da pristrani vođe, rukovoditelji i menadžeri predstavljaju ozbiljan rizik za njihove timove i organizacije. Ako osjećate da neki zaposlenici bolje “pašu” uz vas od drugih, važno je da ostanete profesionalni i ne pokažete to. Dok imamo pravo na svoje osjećaje i mišljenja, važno je da naši zaposlenici ne osjete bilo kakvu pristranost. Slično kao što svaki prst na našoj ruci, bez obzira na različitosti, ima svoju funkciju, tako i naši zaposlenici imaju različite osobnosti, karizme i ponekad ćudljivosti. Bez obzira na to probajte ih bolje upoznati, kako bi situaciju mogli držati pod kontrolom i bolje je razumjeti.

9. Pod svaku cijenu spriječite “toksičnu” atmosferu u uredu

Kada kažemo da je uredska atmosfera “toksična” mislimo na zategnute odnose među zaposlenicima i rukovoditeljima. To je nešto što vam najmanje treba u radnom okruženju i morate poduzeti sve da do toga ne dođe. Postoje razne tehnike i metode za snimanje i pomoć, a par zanimljivih savjeta nalazimo i ovdje.

10. Vodite brigu o razini morala zaposlenika

Ako su zaposlenici niskoga morala, onda će zasigurno biti takva i njihova produktivnost. Jedna stvar koja može jako demoralizirati je “tračanje” ili “ogovaranje” kolege. Tračanje ili ogovaranje je uvriježena ljudska aktivnost i ne očekuje se od vas da se “istrijebite” iz ljudi, ali od vas se očekuje da kao šef, lider ili rukovoditelj u njoj ne sudjelujete. Zadržite privatnost svakog zaposlenika za sebe. Sve što znate o nekom zaposleniku niti pod kojim uvjetima ne smijete prepričavati drugim zaposlenicima ili od njih tražiti “savjete” kako da se postavite ili se po uredu “raspitivati” kako riješiti neku situaciju. Ako u tvrtki imate pravnika ili psihologa, možete se s njima posavjetovati. Ti zaposlenici, po prirodi svoga posla, znaju da ne smiju dalje prenositi informacije i njima s drugim kolegama raspravljati. Ako se tako postavite sigurno ćete dobiti povjerenje svojih zaposlenika jer će oni znati ako se vama povjere ili ako s vama rješavaju neku situaciju da o tome neće govoriti cijelo poduzeće. Prepustite li se ogovaranju svakako ćete izgubiti povjerenje čak i onih zaposlenika s kojima ogovarate druge, jer će i oni znati da ćete jednog dana i njih ogovarati na isti način kako s njima ogovarate druge.


Zašto je sve ovo važno? Ako smatrate da na tržištu rada ima previše radne snage i da je gubitak vremena posvetiti se vašim zaposlenicima, grdno se varate. Napravite “računicu”, stavite na vagu i razmislite o tome što sve morate uložiti da nađete i uvedete u posao novog zaposlenika. Koliko mora proći vremena, treninga i uloženoga truda da novog zaposlenika dovedete u fazu u kojoj možete samostalno, samouvjereno i učinkovito obavljati poslove kao vaši sadašnji efikasniji zaposlenici? I može vam se dogoditi da baš kada novu osobu uvedete u posao ta osoba osjeti nepovjerenje u vašoj radnoj okolini i traži bolju ponudu kod poslodavca koji puno više ulazi u odnose i povjerenje svojih zaposlenika, pa od vas ode nakon nekoliko mjeseci i onda sve morate ponovo iz početka. Ako barem malo sebe prepoznate u članku od Savjetovati koji opisuje “Kako prepoznati nesposobnog šefa?” to je već prvi korak prema samospoznaji i svakako poslušajte ovih 10 savjeta.

Prema za CNBCkoji objašnjava istraživanje američkog Zavoda za rad i statistiku, većina zaposlenika napušta posao jer se ne osjećaju dovoljno cijenjenim, ne vide viziju, budućnost u organizacijama, osjećaj nejednakosti i nemaju autonomiju .

Više o temiIzvor:Bug.hr