Atlas VPN, koji stoji iza istoimenog softvera, objavio je rezultate istraživanja (bez puno informacija o metodologiji) koja su proveli u suradnji s istraživačkim tvrtkama Meltwater i We Are Social. Njihova istraživanje ima za cilj provjeriti koliko vremena korisnici mobilnih uređaja provode na društvenoj mreži, a rezultati su, ako se smije zaključiti, u skladu s očekivanjima.
Gotovo sat dnevno odlazi na TikTok
Prema ovom istraživanju, prosječan korisnik provede 23 sata i 28 minuta mjesečno na TikTokuu, odnosno nešto manje od jednog sata dnevno. Podaci se odnose na korisnike Androida u dobi od 16 do 64 godine pa se ne čudi što je TikTok postao “kralj” vremena provedenog na društvenim mrežama. Naime, u tom je smjeru već bilo slične rezultate istraživanja. Napomenimo i da se istraživanje bavilo podacima za 2022. godinu.
Rast popularnosti TikToka, kao i prestižnost YouTubea u vremenu provedenom na njemu, pokazuju da je kratki video format vrlo atraktivan korisnicima. Stoga se ne čudi što je YouTube sve više fokusiran na svoju kopiju na TikTokuu, Shorts. Zanimljivo je i da korisnici uopće ne zabrinjavaju stalna nagađanja o zabranama te aplikacije, kao niti upozorenja o upitnom korištenju privatnih podataka – oni i dalje vrlo rado na TikToku provode velik dio svog vremena.
YouTube pao na 2. mjesto
Prvo mjesto TikToka na ovoj ljestvici znači i da je on, po ovom pokazatelju, prvi put prestigao YouTube, koji se sada u prosjeku gleda nešto duže od 23 sata mjesečno, na istom uzorku korisnika. Tek nakon njih slijede Metine društvenih mreža i aplikacija Facebook, WhatsApp i Instagram. Twitter je, primjerice, na 7. mjestu s oko 5,5 sati mjesečno korisničkog angažmana.
Ukupno gledano, ispitanici su u ovom istraživanju prijavili kako 38% svog vremena, koje proveo online, “vise” na društvenim mrežama i aplikacijama za dopisivanje. Prošle godine vidjeli smo, pak, da se na mobitelu provodi oko trećine ukupnog budnog vremena, odnosno oko 5 sati i dan.
Više o temiIzvor:Bug.hr