Meta planira pokrenuti “Instagram za tekst”, izravnog konkurenta Twitteru

Najveća tvrtka u svijetu društvenih mreža Meta, osim Instagrama, WhatsAppa i Facebooka, želi korisnicima ponuditi još jednu društvenu mrežu – doznaje indijski portal MoneyControl uvidom u interni dokument koji opisuje novi projekt kodnog naziva P92. Nedugo nakon što su objavili prve informacije o tome, Meta je službeno potvrdila da je projekt u razvoju, te otkrila još neke detalje o njemu.

Decentralizirana društvena mreža

Ono što za sada znamo jest da se radi o novoj društvenoj mreži, nešto drugačijoj od Facebooka ili Instagrama, ali zato sličnijoj – Twitteru. Prema Metiju, plan je razviti “neovisnu decentraliziranu društvenu mrežu za dijeljenje tekstualnog sadržaja”. U tvrtki vjeruju da na tržištu ima prostora za ovakvu mrežu koja će biti poseban prostor na kojem će se javne osobe i kreatori sadržaja moći izražavati te objavljivati ​​informacije o svojim interesima i aktivnostima, a sve to u realnom vremenu.

Nova mreža oslanjala bi se na ActivityPub protokol na kojem se temelji Mastodon i još nekoliko sličnih društvenih mreža. Prema planovima, koje je otkrio MoneyControlta bi “tekstualna” mreža imenom bila povezana s Instagramom, a bila bi prijavljena s istim korisničkim računom.

Što se tiče funkcionalnosti, to bi omogućilo dijeljenje kratkih tekstova, koji bi mogli uključiti emotikone, poveznice i eventualne slike i video zapise. Dijeljenje sadržaja bilo bi moguće samo na odabranim poslužiteljima, koji bi dakle preuzeli funkciju decentralizacije, no nije jasno hoće li korisnici jednog od tih poslužitelja moći komunicirati s onima koji su odabrali drugi poslužitelj. U planu je i lajkanje, komentiranje i dijeljenje sadržaja.

Činjenica da mnogi korisnici žele “pobjeći” od Twittera, koji se značajno mijenja pod Elon Musk. Kao alternativa mnogima se ponudio Mastodonttakođer decentralizirana društvena mreža, ali je svojom tehničkom zahtjevnošću odbio manje vješte korisnike.

Meti, pak, kopiranje tuđih ideja nije strano – podsjetimo da su od Snapchata tako preuzeli storyjeod TikToka stvaran, a zatim ih raširite po svim svojim kanalima. Posljednja slična radnja je uvod plaćene provjere korisničkog računa, što je bila Muskova ideja s Twittera. Sljedeći možda korak bi im tako mogao potpuno preuzeti ideju mikroblogovanje servisa i integriranje iste u vlastiti ekosustav.

Više o temiIzvor:Bug.hr