Potrošnja danas pokreće 60 % globalnog BDP-a, a istodobno su gospodarstva pred izazovom da odgovore na brže promjene potražnje potrošača, digitalnu transformaciju, klimatske promjene i globalne strateške interese. Pandemija, energetska kriza i inflacija istaknule su slabosti opskrbnog lanca, a potrošači postaju sve zahtjevniji. Kakva je budućnost sektora robe široke potrošnje, maloprodaje, distribucije i poljoprivrede?

Na konferenciji Summit o potrošačkim pravilima, koja se u organizaciji Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) održava se ove nedjelje u Zagrebu, nakon prve konferencije održane u Beogradu 2019. godine, na kojoj će o ovim temama raspravljati više od 40 vrhunskih govornika, čelnika najvećih regionalnih i svjetskih kompanija iz sektora robe široke potrošnje, maloprodaje, agrobiznisa i distribucije.

Ključne riječi koje su se mogle čuti prvog dana konferencije su agilnost i otpornost. Čelni ljudi najvećih regionalnih kompanija Emil Tedeschipredsjednik Uprave Atlantic Grupe, Martina Dalićpredsjednica Uprave Podravke, Nebojša Šaponjićjedan od osnivača Nelt grupe, Aleksandar Kostićpotpredsjednik MK Group, Ljiljana Kunosićdirektor Bingo Group i Jean Marc Peterschmittgeneralni direktor za korporativni sektor EBRD-a, u dinamičnom formatu “teško sudar“ istakli su nužnost transformacije, brže reorganizacije i digitalizacije poslovnog sustava kako bi se poslovanje, uz minimalne gubitke, prilagodilo novonastalim uvjetima na tržištu i bili spremni odgovoriti na sve veće zahtjeve potrošača.

Panelisti su predstavili primjere agilnosti vlastitih kompanija, koje karakteriziraju odstupanje od tradicionalnih sustava poslovanja i stvaranje ambijenta temeljenog na agilnosti i inovativnosti, kao recept, ne samo za preživljavanje, već i razvoj u kriznim vremenima.

“Moramo biti svjesni da će nas načine i instrumente kojima rješavamo krize pratiti kao gospodarstvo i ekonomiju, dugo u budućnosti. Upravo je zato važno da načini na koje reagiramo u krizama budu u skladu s temeljnim načelima tržišnog gospodarstva.istaknula je tijekom panela Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke. „Ako čega trenutno nema i ne možete to nabaviti, bitno je da je sustav dovoljno agilan i brz da iznjedri nešto drugo. Danas se iskristaliziralo tko je u tome uspješan, a tko je igrač na kratkoj stazi“, naglasio je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.

„Naša komparativna prednost, ali i recept za agilnost je efikasnost – uvijek ispred, bolje, brže od drugih“kazao je Aleksandar Kostić, potpredsjednik MK Group.

„Vertikalna integracija i ulazak na nova tržišta naš su recept za borbu s krizom. Tražimo priliku za širenje u Hrvatskoj”, dodao je Nebojša Šaponjić, jedan od osnivača Nelt grupe.

„Nedostaje nam radne snage, ali i potrošača i time bismo se trebali baviti. Kako promovirati uspjeh u regiji i da ljudi odluče pokušati ovdje, a ne u Njemačkoj“, zaključila je Ljiljana Kunosić, direktorica Bingo grupe.

Kao vodeći investitor u sektoru poljoprivrednog poslovanja u svim gospodarstvima u kojoj banka ulazi, EBRD podupire razvoj privatnog sektora, prijelaz na zeleno gospodarstvo, digitalizaciju, kao i ulaganja u infrastrukturu za promicanje povezanosti u regiji Zapadnog Balkana.

Jean Marc Peterschmitt, direktor korporativnog sektora, EBRD-a, napominje da je EBRD prošle godine uložio 13 milijardi eura u regije u kojima posluje, kako bi prevladao izazove s kojima se gospodarstva suočavaju te dodao kako upravo privatni sektor može biti nositelj promjena, jer upravo u vrijeme krize ima sposobnost brzog reagiranja. “Regija Zapadnog Balkana ima mnogo za ponuditi u sektorima proizvodnje hrane, IT industrije i turizma. Ovdje se vide mnogi primjeri lokalnih poduzeća koja imaju potencijal za rast i razvoj u globalnim poduzećima, a EBRD je tu da ih podrži“, naglasio je Petterschmitt.

Tijekom dvodnevnog summitagospodarstvenici će raspravljati io evoluciji potrošača koji danas obraćaju pažnju na brojne faktore prije nego što proizvod završi u njihovoj potrošačkoj košarici – od uvjerenja da se poštuju fer uvjeti rada tijekom proizvodnje, ispunjavanja sljedivosti porijekla i održivog identiteta proizvoda, do kvalitetnih eCommerce usluga, dostave i ponude.

Sudionici su se složili da je na tvrtkama da slijede ovakvu evoluciju potrošača, kao i da j

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr