Radnicima i predstavnicima sindikata predstavljene su osobine novog sustava obračuna plaća koji bi trebao zamijeniti postojeću tarifu oblikovanu još 1997. godine.

Grupa Podravka u prva je tri mjeseca ove godine ostvarila 175,9 milijuna eura prihoda, što je rast od 20,2 milijuna eura, odnosno 13% u odnosu na isto razdoblje 2022.Prihodi segmenta Prehrane iznosili su 131,7 milijuna eura. U odnosu na prva tri mjeseca prošle godine porasli su za 5,9%, odnosno 7,3 milijuna eura. Snažan utjecaj na rast prihoda Grupe ostvario je segment Farmaceutike (Belupo), čiji su prihodi porasli za 12,9 milijuna eura, au prvom kvartalu dosegli 44,2 milijuna eura. Rastu prihoda segmenta Farmaceutike pridonio je i oporavak poslovanja na izvoznim tržištima koja su u prošloj godini bila snažno pogođena neizvjesnostima uzrokovanim agresijom na Ukrajinu.

Dobit tvrtke još je uvijek pod snažnim utjecajem rasta troškova sirovina, ambalaže i energenata pa je segment Prehrane ostvario pad neto dobiti za 3,6 milijuna eura. Na dobit Grupe značajno je utjecala dobit segmenta Farmaceutike gdje je ostvarena neto dobit viša za 7,5 milijuna eura.

Neto dobit Grupe Podravka iznosila je tako 15,7 milijuna eura. U usporedbi s prvim kvartalom 2022. riječ je o porastu od 3,9 milijuna eura. Operativna dobit Grupe prije amortizacije (EBITDA) u prva je tri mjeseca ostvarila 27,3 milijuna eurašto je 4,7 milijuna eura više nego u istom razdoblju prošle godine.

„Rezultati Grupe Podravka u prvom kvartalu pokazuju da smo pronašli dobra rješenja za brojne izazove s kojima se i dalje suočavamo. Posebno me raduje što smo nakon intenzivnih priprema koje smo provodili tijekom prošle godine, krenuli u provođenje brojnih aktivnosti za snažniju prisutnost na tržištima zapadne Europe. Time smo napravili još jedan važan korak u razvoju prodaje i poslovanja na izvoznim tržištima. S druge strane, uspjeh na tržištu danas je sve snažnije povezan s odgovornim odnosom prema okolišu, zajednici, zaposlenicima i svim drugim dionicima u tvrtkama. Prepoznajući ove trendove, koji se odražavaju i na zahtjeve i očekivanja potrošača, tijekom prvog kvartala donijeli smo dvije važne strategije – Prehrambena strategija, koju smo već javno predstavili, i Strategija održivog poslovanja, koju ćemo predstaviti svim tvrtkama. dionicima u narednim danima. Objekti ove strategije pokazuju našu spremnost da se kontinuirano prilagođavamo potrebama naših potrošača, kao i svim većim zahtjevima odgovornog poslovanja”, rekla je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.

Snažni troškovni pritisci obilježili su poslovanje u segmentu Prehrane i tijekom prvog kvartala ove godine. Troškovi sirovina, materijala i energenata porasli su za 10,3 milijuna eura, 19% više nego u prvom tromjesečju prošle godine. Zbog toga je velika pozornost i dalje usmjerena na kontrolu i snižavanje svih vrsta troškova. Između ostalog, negativni cjenovni utjecaji ublažili su se optimizacijom proizvodnog asortimana, aktivnim provođenjem nabavnih procesa uz širenje kruga dobavljača i racionalnim upravljanjem marketinškim ulaganjima. Istovremeno, pokrenite brojne aktivnosti radi jačanja poslovanja na izvoznim tržištima, posebno Srednje i Zapadne Europe. Kroz restrukturiranje poslovanja na tržištu Poljske i Češke, unaprijeđena je profitabilnost ovih tržišta, a proveden je i niz aktivnosti za jačanje poslovanja na tržištu Njemačke. Dodatno, početak suradnje s Atlantic Grupom na tržištima Sjedinjenih Američkih Država i Austrije omogućit će ostvarivanje međusobnih sinergija i osnažiti tržišnu poziciju, kao i plasman proizvoda obiju kompanija.

Podravka je u prvom tromjesečju usvojila i novu Strategiju prehrane za razdoblje do 2027. godine usmjerenu na uravnoteženu i održivu prehranu, a ubrzo potom i Strategiju održivog poslovanja Grupe Podravka za razdoblje od 2023. do 2030. godine. Podravka će tako posvetiti još aktivniji pristup ostvarenju svojih ciljeva vezanih uz čist okoliš, zdravu prehranu, brigu za zaposlenike i te odgovorno korporativno upravljanje.

Bez obzira na negativne trendove koji još uvijek rastu na tržištu, investicijski ciklus Grupe Podravka nastavio se prema planu iu prvom tri mjeseca 2023. U tom su razdoblju realizirane investicije u iznosu od 12,1 milijuna eura, što je gotovo 40% više nego u prvom tri mjeseca prošle godine. Aktivno se radi na modernizaciji proizvodnje, uvođenju novih tehnologija i digitalizaciji, podizanju učinkovitosti i energetske učinkovitosti, kao i daljnjem unaprjeđenju uvjeta rada. Između ostalog, započela je

Više o temiIzvor:Poslovni.hr