Francuska je vlada predstavila nacrt zakona o zelenoj industriji koji uključuje porezne olakšice i ciljane bonuse za električna vozila. Rezultat je nastojanja Francuza da konkuriraju SAD-u i njihovoj potpori tvrtkama u prijelazu na zelenu ekonomiju.
Vlada predsjednika Emmanuel Macron je prilikom predstavljanja mjera, koje također uključuju stroge klimatske kriterije u javnoj nabavi i ubrzanje postupka za otvaranje novih tvornica, naglasila hitnost odgovora na američki Zakon o smanjenju inflacije jer, tvrde, više od polovice globalnih ulaganja u industriju ide upravo u SAD.
– Nakon Covide postoji novi, brutalniji oblik globalizacije u kojem svatko brani svoje interese. Europa može pronaći mjesto u ovoj novoj globalizaciji – rekao je francuski ministar financija Bruno gradonačelnik naglašavajući nemilosrdno tehnološko, gospodarsko i financijsko rivalstvo SAD-a i Kine.
La Maire je planove za zelenu ekonomiju predstavio još početkom ove godine dok su vlade diljem Europe tražile odgovor na klimatski zakon Idi do Bidena i njegovo obećanje o 369 milijardi dolara pomoći i poreznih olakšica u sljedećem desetljeću.
Potez je američkom predsjedniku kojeg mnogi europski zakonodavci smatraju diskriminirajućim prema europskim kompanijama s obzirom na to da Biden traži ‘spas’ samo za tvrtku na američkom tlu. Le Maire zato tvrdi da će Francuska biti prva koja će koristiti nove porezne olakšice u Europi, a zahvaljujući privatnom financiranju u kombinaciji s postojećim bespovratnim sredstvima ukupna omotnica potpore industrije uspoređuje se s onom koju daje i SAD.
‘Nije naš posao da financiramo Aziju’
Ministarstvo financija objavilo je i detalje o tome kako Vlada planira povećati bonus za električna vozila. To je potez za koji Macron vjeruje da hoće favorizirati automobile proizvedene u Europinovi kriteriji za bonus koji će iznositi između pet i sedam tisuća eura usredotočit će se na energetski miks zemlje u kojem se proizvode automobili, ugljični otisak dijelova i udio elemenata koji se mogu reciklirati.
Le Maire je izjavio i da je oko 40 posto od 1,2 milijarde eura godišnje troška postojeće sheme bonusa završilo financiranjem proizvodnje u Aziji dok proizvodnja automobila u Europi emitira oko 45 posto manje ugljika.
– Nije naš posao da javnim novcem financiramo razvoj tvornice u Aziji – zaključio je Le Maire.
O donošenju novih zakona koji bi konkurirali američkom zakonu o klimi govori se već duže vrijeme, a predsjednik Europske komisije na to je nekoliko puta stavio fokus. Ursula von der Leyen.
‒ Kako bi europska industrija ostala atraktivna, potrebno je biti konkurentna s ponudama i poticajima koji su trenutno dostupni izvan EU-a ‒ rekla je ranije ove godine na Svjetskom gospodarskom forumu u Davosudodajući da se također mora povećati financiranje EU-a kako bi se izbjegla fragmentacija jedinstvenog tržišta i podržali prijelaz na čistu tehnologiju u cijeloj Uniji.
Predsjednica Europske komisije tada je izjavila
Više o temiIzvor: Leadermedia.hr