Njemački trgovac uz bok Alibabi, Amazonu, Facebooku, Googleu, Instagramu i TikToku.

Njemački Zalando, najveći europski online trgovac odjećom, podnio je tužbu protiv Europske komisije na Sudu pravde EU-a. Zalando je prema Aktu o digitalnim uslugama (DSA) uvršten u kategoriju vrlo velikih online platformi (VLOP), što znači da podliježe strogim pravilima i obvezama. Zalando, stoga, putem suda želi osporiti tu ‘titulu’ koju im je EK dodijelila.

Prema Zakonu o digitalnim uslugama, vrlo velikim internetskim platformama smatra se jedna s više od 45 milijuna aktivnih korisnika u EU.

Zalando je trenutno jedina europska platforma označena kao VLOP, prvi broj koji su isporučili bio je ispod praga, odnosno 30,8 milijuna korisnika. Kasnije su objavili drugu brojku – 83,3 milijuna korisnika, što odgovara širem tumačenju definicije aktivnih korisnika kojima se zagovara izvršna vlast EU.

EK krivo tumači
Zalando u svojoj tužbi tvrdi da ne zadovoljava kriterije kategorije vrlo velike platforme, ali tvrdi da je Komisija pogrešno protumačila brojke. Tvrde da ne predstavljaju sistemski rizik za širenje štetnih ili nezakonitih sadržaja trećih strana te da EK u svojoj odluci nije uzela u obzir hibridnu prirodu njihovog poslovnog modela.

“Podržavamo DSA i njene ciljeve. Međutim, Europska komisija pogrešno je protumačila naše korisničke brojeve i propustila priznati naš uglavnom maloprodajni poslovni model”, rekao je Robert Gentz, Zalandov suizvršni direktor. Naglasio je da jednostavno ne pripadaju kategoriji vrlo velike online platforme koja definira DSA. “Tu smo upali prema broju posjetitelja a ne prema broju korisnika”, rekao je.

Europska komisija objavila je krajem travnja popis 19 vrlo velikih internetskih platformi i tražilica koje se suočavaju sa strogim pravilima u EU. To su: Alibaba AliExpress, Amazon Store, Apple AppStore, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube, Zalando, Bing i Google Search.

Primarna svrha Zakona o digitalnim uslugama je zaštititi korisnike od krivotvorenih proizvoda, krađe podataka i drugih štetnih proizvoda i usluga. Vrlo velike internetske platforme moraju dijeliti informacije o tome kako rade algoritmi za prikazivanje i preporučivanje sadržaja korisnicima.

Svrha zaštita kupaca
Velike platforme i tražilice moraju prolaziti kroz reviziju načina na koji donose odluke i smanjuju rizike za korisnike, moraju implementirati mehanizme za brzu prilagodbu u slučajevima velikih kriza koje utječu na javnu sigurnost i zdravlje.

Tu su i odredbe obvezni brzog uklanjanja ilegalnog sadržaja s društvenih mreža kroz transparentan sustav, zaštitu slobode izražavanja, kao i odredbe za zaštitu maloljetnika te ograničavanje strogog korištenja privatnih podataka za plasiranje ciljanih oglasa.

Kratki korisnici bi trebali imati bolje informacije o stvarnim prodavačima proizvoda koji kupuju online. Zakon tako postavlja pravila za online posredničke usluge, odnosno sve od online platformi do pružatelja pristupa internetu koja vrijedi za sve, ali istovremeno ima stroga pravila i kazne za vrlo velike

Više o temiIzvor:Poslovni.hr