U suvremenom medijskom i marketinškom svijetu često se susrećemo s pojmom “zahtjevni klijenti”. Ta fraza često izaziva podsmijeh, frustraciju i nerijetko dovodi do žestokih komentara iza zatvorenih vrata, ali i javno, putem društvenih mreža. Preokretanje očima, komentiranje zahtjevnih klijenata u kuloarima, očito je to sve u opisu posla.
Postoje dvije vrste ljudi
U 10 godina iskustva rada u marketingu je različita lepeza klijenata, shvatila sam da se ljudi dijele na one s egom i one bez ega. Ti s egom su veoma zahtjevni klijenti. Zašto? Zato što nitko ne zna bolje od njih.
U idealnim uvjetima šef zapošljava najbolje stručnjake iz različitih područja kako bi svi zajedno sjajno surađivali i ostvarivali izvanredne rezultate. Takvi šefovi slušaju zaposlenike, diskutiraju – i donose odluke na temelju argumentiranih razgovora. Ona druga vrsta ljudi, a to je već druga priča.
Upravo me na to podsjetila fotografiju Vlade RH na Twitteru povodom 10 godina od ulaska u EU. Fotografija je izazvala veliko zanimanje medija i društvenih mreža, a komentirali su je svi – od običnih ljudi do marketinških stručnjaka.
10 godina članstva u 🇪🇺: zajedničke vrijednosti, strateška postignuća i razvoj 🇭🇷.
✅ Pelješki most
✅ #Schengen
✅ #Eurozona
✅ LNG terminal
✅ Fond solidarnosti za obnovu
✅ +10,7 milijardi €
✅ rast plaća i mirovina
✅ najveća zaposlenost
✅ ulaganja diljem Hrvatske pic.twitter.com/JzfOiOOL6x— Vlada Republike Hrvatske (@VladaRH) 1. srpnja 2023
Ne, vjerujem li da je grafički dizajner zaista svojevoljno pustio tu fotografiju u javnosti?
Iskreno – ne. Ispričat ću vam i zašto.
Tko zna bolje od šefa?!
Radila sam kao stručnjak za marketing, pod vodstvom gospođe koja je zdravstveni djelatnik. Svoj posao je krojio po sebi, a ne po potrebama brendova i klijenata. Nije osluškivala potrebe tržišta i digitalnog marketinga (ili marketinga uopće). Zahtijevala je kreiranje sadržaja na vrlo priprost način, potpuno ne shvaćajući u kojoj sferi radi.
Nadalje, obožavala je pinky puderastu boju i htjela ju je u gotovo svakoj objavi za društvenu mrežu. U objavama je koristila rječnik koji nije niti gramatički ispravan, niti profesionalan, poput riječi ‘milion’. Jednostavno joj se nikada nije sviđalo kako zvuči ‘milijun’. U godinu dana mog rada za nju, provela sam punih 9 mjeseci boreći se s vjetrenjačom. Svaki dan kreirajući objave s puderasto ružičastom bojom, tri sata mijenjajući nijansu jer joj se ta ne sviđa. Usprkos tome što ju je sama odabrala.
Mjesecima sam razgovarala s njom objašnjavajući joj zašto se određene stvari rade na određeni način, da se boja na svakom uređaju drugačije prikaže, što sve trebamo i moramo napraviti za poboljšanje posla… Ali to ništa nije pomoglo. U nekom trenutku sam odustala od truda i radila samo ono što kaže.
Kada bi me netko pitao gdje radim, odgovor bi bio ‘u marketingu’, jer me u životu nije bilo više sram mog „rada“, koji doduše, niti nije moj rad.
Smanjite svoj ego!
Poanta mog zapošljavanja bila je, naravno, zarada. Jer marketinški stručnjak mora, logično i magično, preko noći, bez ulaganja, dovesti nove kupce/korisnike. Ali, kako raditi svoj posao, za koji se školuješ, ako ti nadređeni ne dopuštaš napraviti bilo što ispravno? Koja je uopće poanta zapošljavanja na tu poziciju?
Lako ćete ovo pretočiti u svoju priču, bilo da ste djelatnik u zdravstvu, trgovačkom društvu, odvjetničkom uredu…
Upravo takvi ljudi – oni koji ne znaju ništa o određenim profesijama koje im trebaju za dosezanje određenog cilja, pa i uspjeh su zahtjevni klijenti. Oni koji pričaju, a ništa ne kažu.
Nije zatražen klijent onaj koji vrlo jasno zna što želi, traži to, ima određeni rok, financije kojih se pridržava, želi poštovanje te korektan odnos. To je izgrađeni čovjek koji ima posao i sebe. On neće dopustiti da u javnosti izađe debakl od objave. To će napraviti onaj koji
Više o temiIzvor:Profitiraj.hr