Unity je najavio nove troškove za korisnike njegovog alata za izradu videoigara koje će nastupiti 01. siječnja 2024. godine. Naime, developeri koji koriste Unity Personal, Plus, Pro i Enterprise morat će na mjesečnoj bazi plaćati za svako prvo preuzimanje igre od strane igrača.
“Uvodimo Unity Runtime naknadu koja se temelji na svakom preuzimanju kvalificirajuće igre od strane krajnjeg korisnika. Ovo smo odabrali jer svaki put kada bi igra bila preuzeta, instalira se i Unity Runtime. Također vjerujemo da početna naknada temeljena na instalaciji omogućuje kreatorima da zadrže financijsku dobit od angažmana igrača, za razliku od udjela prihoda.”
Za Personal i Plus korisnike, ova naknada je namijenjena za one koji su zaradili 200 tisuća dolara tijekom posljednjih dvanaest mjeseci i imaju najmanje dvjesto tisuća instalacija od lansiranja. Što se tiče same naknade za instalaciju, ona ovisi o tome u kojoj državi je izvršena instalacija. Standardna cijena od 0,2 dolara vrijedi za instalacije u Sjedinjenim Američkim Državama, Australiji, Austriji, Belgiji, Kanadi, Danskoj, Finskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Irskoj, Japanu, Nizozemskoj, Novom Zelandu, Norveškoj, Švedskoj, Švicarskoj, Južnoj Koreji i Ujedinjenom Kraljevstvu, dok naknada u ostalim državama iznosi 0,02 dolara za svaku prvu instalaciju. Cjenik za ostale verzije ovog alata možete pronaći na službenoj web stranici Unityja.
Naime, sve instalacije do spomenutog datuma neće biti naplaćene, ali će služiti za statistiku sveukupnog broja instalacija – jednog od uvjeta ovog novog načina naplate. Dok će se naplaćivati samo prva instalacija kako bi se izbjegle situacije “bombardiranje instalacijama”, instalacija igre na drugi uređaj od istog korisnika smatrat će se novom instalacijom. Što se tiče igara na pretplatama kao što su Game Pass ili PlayStation Plus, developeri neće snositi troškove instalacija jer će oni biti usmjereni samim distributerima.
Kao što je to bilo i za očekivati, mnogi developeri koji koriste Unity za izradu svojih igara nisu zadovoljni s ovom promjenom.
“Već sam se posvetio njihovom engineu za svoju novu igru. Stavio sam godine i godine u svoj pipeline. Učinio sam to pod jednostavnom licencom za jedno radno mjesto koju rado plaćam. Sada, kada sam blizu lansiranja, oni mi bace nešto ovakvo. Nije povećanje cijene, već temeljna promjena u našem zajedničkom poslovanju. Nemam drugog izbora, ne mogu se vratiti, već samo platiti. To je oblik ucjene. Nije pouzdano.“, izjavio je indie developer Tomas Sala putem društvene platforme X.
Mnogi drugi su izrazili sličan problem, uključujući i zabrinutost oko bombardiranja instalacijama za igre koje uključuju teme s kojima se određena skupina ljudi ne slaže ili protivi.
13.09.2023
Autor: Vedran Sabljak
OSTALE VIJESTI
13.09.2023
Tradicija se nastavlja – NBA 2K24 na meti negativnih ocjena na Steamu
Autor: Vedran Sabljak
NBA 2K24 je prije pet dana stigao na tržište, a do sada je na Steamu uspio prikupiti 4,6 tisuća korisničkih recenzija od kojih je čak 4,2 tisuće ocijenjeno negativno zbog kojih trenutno ima Overwhelmingly Negative ocjenu.
S tom statistikom uspio je doći do drugog mjesta najgore ocijenjenih igara na toj platformi, odmah ispod Overwatcha 2. Najviše pritužbi usmjereno je prema tome da PC verzija ponovno nije dobila next-gen nadogradnje, ali i zbog prisutnih tehničkih problema te nedostatku noviteta kada se usporedi s prošlim nastavcima.
Unatoč tome što je igra primila toliki broj negativnih recenzija, sudeći po informacijama na SteamDB-u, u igri je upravo 8,7 tisuća igrača na Steamu, dok je prije četiri dana imao vrhunac s čak 11,5 tisuća igrača.
13.09.2023
Unity predstavio nove troškove za svoje korisnike
Autor: Vedran Sabljak
Unity je najavio nove troškove za korisnike njegovog alata za izradu videoigara koje će nastupiti 01. siječnja 2024. godine. Naime, developeri koji koriste Unity Personal, Plus, Pro i Enterprise morat će na mjesečnoj bazi plaćati za svako prvo preuzimanje igre od strane igrača.
“Uvodimo Unity Runtime naknadu koja se temelji na svakom preuzimanju kvalificirajuće igre od strane krajnjeg korisnika. Ovo smo odabrali jer svaki put kada bi igra bila preuzeta, instalira se i Unity Runtime. Također vjerujemo da početna naknada temeljena na instalaciji omogućuje kreatorima da zadrže financijsku dobit od angažmana igrača, za razliku od udjela prihoda.”
Za Personal i Plus korisnike, ova naknada je namijenjena za one koji su zaradili 200 tisuća dolara tijekom posljednjih dvanaest mjeseci i imaju najmanje dvjesto tisuća instalacija od lansiranja. Što se tiče same naknade za instalaciju, ona ovisi o tome u kojoj državi je izvršena instalacija. Standardna cijena od 0,2 dolara vrijedi za instalacije u Sjedinjenim Američkim Državama, Australiji, Austriji, Belgiji, Kanadi, Danskoj, Finskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Irskoj, Japanu, Nizozemskoj, Novom Zelandu, Norveškoj, Švedskoj, Švicarskoj, Južnoj Koreji i Ujedinjenom Kraljevstvu, dok naknada u ostalim državama iznosi 0,02 dolara za svaku prvu instalaciju. Cjenik za ostale verzije ovog alata možete pronaći na službenoj web stranici Unityja.
Naime, sve instalacije do spomenutog datuma neće biti naplaćene, ali će služiti za statistiku sveukupnog broja instalacija – jednog od uvjeta ovog novog načina naplate. Dok će se naplaćivati samo prva instalacija kako bi se izbjegle situacije “bombardiranje instalacijama”, instalacija igre na drugi uređaj od istog korisnika smatrat će se novom instalacijom. Što se tiče igara na pretplatama kao što su Game Pass ili PlayStation Plus, developeri neće snositi troškove instalacija jer će oni biti usmjereni samim distributerima.
Kao što je to bilo i za očekivati, mnogi developeri koji koriste Unity za izradu svojih igara nisu zadovoljni s ovom promjenom.
“Već sam se posvetio njihovom engineu za svoju novu igru. Stavio sam godine i godine u svoj pipeline. Učinio sam to pod jednostavnom licencom za jedno radno mjesto koju rado plaćam. Sada, kada sam blizu lansiranja, oni mi bace nešto ovakvo. Nije povećanje cijene, već temeljna promjena u našem zajedničkom poslovanju. Nemam drugog izbora, ne mogu se vratiti, već samo platiti. To je oblik ucjene. Nije pouzdano.“, izjavio je indie developer Tomas Sala putem društvene platforme X.
Mnogi drugi su izrazili sličan problem, uključujući i zabrinutost oko bombardiranja instalacijama za igre koje uključuju teme s kojima se određena skupina ljudi ne slaže ili protivi.
11.09.2023
Objavljena nova lista besplatnog sadržaja za razvoj videoigara u Unreal Engineu
Autor: Vedran Sabljak
Korisnici Unreal Enginea mogu putem svojeg Epic Games launchera besplatno preuzeti dodatan sadržaj za razvoj videoigara u Unreal Engineu s Marketplacea koji bi inače koštao sveukupno 282,16€.
Ova ponuda je dostupna tijekom cijelog rujna, a početkom listopada će stići nova lista proizvoda s Marketplacea. Svi koji preuzmu ove dodatke za Unreal Engine, ostat će u njihovom vlasništvu i nakon isteka spomenute ponude. Naravno, potrebno je samo imati registrirani korisnički račun za Epic Games.
Ovaj novi besplatan sadržaj nalazi se pod izbornikom Free – Free For The Month unutar samog launchera.
- • Archviz Interior vol.3 |
34,97€
Ova kolekcija nudi osamdeset različitih 3D modela za dnevni boravak, kuhinju i spavaću sobu. Rezolucije tekstura na tim modelima varira između 64×64 i 4096×4096, a svi koji su zainteresirani koristiti te modele u svojim projektima moraju imati instalirani Unreal Engine 4,27, 5,0 do 5,3.
- • PalaceHall |
34,97€
PalaceHall je paket s teksturiranim 3D modelima za uređivanje palače viktorijanskog stila, a njemu se nalaze prozori, zidovi, stupovi, posuđe, stolovi, stolnjaci i zavjese.
- • Basic Multiplayer Melee Combat System |
13,97€
Ovaj projekt sadrži elemente za razvoj jednostavnije akcijske multiplayer igre s melee borbenim mehanikama. Također dolazi s 3v3 modom koji služi kao demonstracija svih dostupnih značajki i AI botova.
- • Safe House |
81,63€
Safe House dolazi s više od 400 modela za postapokaliptično skladište koje je pretvoreno u sigurnu kuću. U ovom paketu se nalazi 16 dodatnih blueprint alata za lakši dizajn levela.
- • Quest Editor Plugin |
116,62€
Ovaj najskuplji paket za rujan dolazi s više od stotinu složenih Blueprinta koje korisnici mogu koristiti za razvoj sistema dijaloga, misija, nagrada i niz drugih segmenata u svojim projektima.
11.09.2023
Horror Game Awards: Objavljeni dobitnici nagrada za najbolje horor igre godine
Autor: Vedran Sabljak
Feardemic je tijekom ovogodišnjeg Fear Festa organizirao i prvu dodjelu nagradu za najbolje horor igre godine pod imenom Horror Game Awards, a lista dobitnika tih nagrada sada je i objavljena.
Osim što je osvojio nagradu za najbolju horor igru godine, Resident Evil 4 Remake uspio je osvojiti sveukupno pet nagrada, dok je indie igra Signalis pokupila nagrade za najbolju indie horor igru, ali i najbolju priču. Na listi dobitnika pronašao se i remake igre Silent Hill 2 sa svojim jedinim trailerom koji je objavljen u listopadu prošle godine.
U ovom glasanju sudjelovali su fanovi horor igara koji su imali mogućnost glasati za svoje najdraže igre do 03. kolovoza ove godine.
- • Najbolji dizajn igre: Resident Evil 4 Remake
- • Najbolji soundtrack: Resident Evil 4 Remake
- • Najbolji audio dizajn: Dead Space Remake
- • Najbolji horor trailer: Silent Hill 2
- • Najbolja izvedba: Nick Apostolides (Resident Evil 4 Remake)
- • Najbolja AR/VR horor igra: Resident Evil Village
- • Najbolja multiplayer horor igra: The Outlast Trials
- • Najbolja priča: Signalis
- • Najbolja indie horor igra: Signalis
- • Najbolji art direction: Scorn
- • Najbolji lik: Leon Kennedy (Resident Evil 4 Remake)
- • Najbolja horor igra godine: Resident Evil 4 Remake
- • Nagrada za životno djelo: Mikael Hedberg | Glavni pisac (Alone in the Dark, Amnesia: Rebirth, SOMA)
Izvor: Gameperspectives.hr