Ranije ove godine Indija je postala najmnogoljudnija zemlja na svijetu otevši tako poziciju koju je dugo vremena držala Kina. Kao velika zemlja s mladom populacijom, odnosno prosječnom dobi od 28 godina, ova je zemlja primamljiva za tvrtke koje žele diverzificirati svoje rizike van Kine iako je Kina već 40 godina ‘tvornica svijeta’. Indija je sada ‘sljedeća velika stvar’, odnosno gospodarstvo koje bi moglo poremetiti globalni poredak.

Administracija indijskog premijera Narendra Modija ozbiljno je shvatila svoju ulogu u nastojanju da Indija postane ‘sljedeća Kina’ pa gospodarstvo nastoji potaknuti ulaganjima, a među investitorima koji žele ulagati u Indiju su i Elon Musk te tehnološki div Apple. Čak je i investitor Marka Mobiusapoznati zagovaratelj Kine kao centra tehnološkog napretka, nedavno je reklamirao Indiju kao ‘pravu budućnost’.

Ne, nije tako jednostavno stvoriti novo tehnološko središte svijeta, pogotovo ne u zemlji poput Indije. Predstavljamo koje su to prepreke koje investitorima stoje na putu da se Indija pretvori u ‘novu Kinu’.

Indija želi strana ulaganja, ali želi biti i samostalna

Indija ima dugu povijest trgovinskog protekcionizma koji otežava poslovanje u zemlji, što je natjerao Modija, koji je prvi put došao na vlast 2014., da obećava gospodarske reforme, uključujući ublažavanje politike izravnih stranih ulaganja.

Iako se on očito zalaže za strana ulaganja, njegova vlada također želi da nacija bude samostalna pa su pokrenuli takvu kampanju u svibnju 2020. usred pandemije virusa COVID-19.

Zato je američka Uprava za međunarodnu trgovinu (ITA) u rujnu prošle godine u svom pregledu indijskog tržišta objavila da su ‘američki izvoznici pod pritiskom da počnu proizvoditi svoje lokalne proizvode kako bi zadržali pristup tržištu, osobito ako se slična roba već proizvodi u Indiji’.

‒ Indijska vlada dosljedno podiže carinske i nečarinske barijere u većini sektora kako bi zaštitila domaće dobavljače i potaknula domaću proizvodnju ‒ navodi ITA.

Uvozni porezi u Indiji su među najvišima u svijetu

Druga prepreka za zamjenu Kine Indijom je činjenica da su uvozni porezi u Indiji među najvećima u svijetu. Prosječne uvozne carine u Indiji dosegnule su, prema podacima Svjetske banke, 18,3 posto u 2021., daleko više od američkih 3,4 posto. Za uvezene automobile uvozne carine mogu doseći čak 70 posto ako koštaju manje od 40.000 dolara.

Dakle, čak i prije nego što je izvršni direktor Tesle Elon Musk Sastao se s Modijem ranije ovog mjeseca, proizvođač električnih vozila već je lobirao kod indijske vlade da smanji uvozne poreze na električna vozila prije nego što je pristao da ih počne prodavati na tržištu.

Musk je u srpnju 2021. na Twitteru objavio da su indijske uvozne carine ‘daleko najviše u svijetu od bilo koje velike zemlje’, no s obzirom na ogromno indijsko tržište, Tesla ne odustaje. ‒ Uvjeren sam da će Tesla biti u Indiji i da će to učiniti čim bude moguće ‒ rekao je Musk novinarima 20. lipnja.

Zloglasna indijska birokracija

Kao velika ekonomija s mladim stanovništvom, Indija ima potencijal da postane proizvodna sila, ali ova južnoazijska zemlja također je zloglasna po svojoj birokraciji.

‒ To je daleko od mjesta gdje tvrtka može jednostavno doći i otvoriti trgovinu bez previše usklađenosti tvrtke ‒ rekao je Ashutosh Sharmadirektor istraživanja u Forresteru, tvrtki koja se bavi istraživanjem tržišta

Svjetska banka od 2003. godine provodi godišnje rangiranje zemalja na temelju njihovog lakog poslovanja. U 2019. godini, posljednjoj godini kada je indeks sastavljen prije nego što ga je Svjetska banka prekinula zbog skandala s lažiranjem podataka, Indija je bila na 63. mjestu. To je još uvijek iza Kine, koja je bila na 31. mjestu 2019., ali je isto tako bila daleko ispred mjesta gdje je bila nekoliko godina ranije. Kada je Modi preuzeo dužnost 2014., Indija je bila rangirana na 142. mjestu.

Indijske savezne države su moćnije od američkih

Indija je najveća svjetska demokracija, pa se donošenje odluka može zakomplicirati.

‒ Kao federalni sustav, moć i donošenje odluka su decentralizirani u Indiji, s razlikama na državnoj razini u političkom vodstvu, kvaliteti upravljanja, propisima, oporezivanju i radnim odnosima ‒ napisala je ITA u rujnu u objavi koja predstavlja tržišne izazove u Indiji.

Indijske države općenito imaju veću moć od svojih američkih kolega, što znači da se tvrtke mogu suočiti s različitim uvjetima poslovanja u različitim državama i teritorijama, navodi ITA.

Širenje poslovanja u Indiji zahtijeva duži rok planiranja i usvajanja strategija za različite države, dodala je ITA, vodeće američke tvrtke koje već posluju u zemlji.

Indijski tajkuni već kontroliraju dijelove gospodarstva

Kao veliko tržište u nastajanju, mnogi indijski tajkuni već su izgradili poslovna carstva od svoje ogromne potrošačke baze i malo je vjerojatno da će se odreći svojih tržišnih udjela bez borbe.

Čak i Musk, koji je 20. lipnja rekao novinarima da želi pokrenuti Starlink u Indiji, nailazi na jaku konkurenciju kao što je milijarder Mukesh Ambanikoji je predsjednik i generalni direktor kon

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr