IPAK STIŽE VIŠE RABLJENIH NEGO NOVIH. ISTRAŽILI SMO TKO U TOME PREDVAJA I KAKVI SU TRENDOVI

Najviše rabljenih automobila uvozi se iz Hrvata omiljene Njemačke, odakle dolazi polovica. Najtraženiji model i dalje je Volkswagen Golf, a slijede ga Renault Clio i jednako traženi Megane

Pored 44.088 novih osobnih automobila koji su nam pristigli tijekom protekle godine, trebamo pribrojati i 62.460 rabljenih vozila koja su lani pristigla u Hrvatsku. Podatci su to agencije za istraživanje tržišta Promocija plus, a koji pokazuju pad unosa i novih i rabljenih vozila. Naime, kod novih vozila pad je od 2,65% u odnosu na 2021. godinu, dok je to kod rabljenih vozila još izraženije. Tijekom 2021. godine u Hrvatskoj je stiglo 65.898 rabljenih vozila, pa je tako riječ u padu od 3438 vozila, odnosno 5,22%.

— tekst slijedi nakon oglasa —

Već tradicionalno, zna se koja je marka, odnosno model najtraženiji, i dakako iz koje zemlje dolazi. Volkswagen i dalje drži vodeću poziciju. Lani ih je stiglo 10.515, a što je 16,83% svih pridošlih rabljenih marki. Nema sumnje kako Hrvati vole i francuski Renault koji je uz 7246 primjeraka druge najtraženije marke. Ona se ugurala među njemačke predstavnike. Kažem ugurala jer slijede još tri njemačke marke. Mnogi si uz želju da vozilo bude njemačko priželjkuju i da bude dio premium segmenta. Tako su tri izrazito tražene marke rabljenih vozila BMW, Audi i Mercedes. Bavarski je predstavnik imao 5915 primjeraka. Marka iz Ingolstadta broji 4972 primjeraka, a trokraka zvijezda iz Stuttgarta njih 4676.

Bitno da je njemačko

Prvih 14 marki na ljestvici najtraženijih rabljenih osobnih automobila bilježi pad potražnje u odnosu na prethodnu godinu, a izuzetak je BMW. Jedini bilježi nešto veću potražnju, za 2,62 posto. Najveći pad volumena imao je Renault s 991 vozilom manje, što je 12,03% slabiji rezultat. Postotno daleko veći pad prodaje ima Nissan s čak 21,64 posto slabijim rezultatom. To znači da je s 2015 vozila pao na 1579.

Trideset najtraženijih modela čine ukupno 56,65% svih unesenih. Vodeći model je Volkswagen Golf uz 5058 registraciju. Nema sumnje kako je Golf već godinama iznimno popularan model na našem tržištu. U segmentu novih vozila već lagano gubi utrku s ostalim VW modelima, ali kod rabljenih je još uvijek iznimno zastupljen. Doduše, i ovdje slabi… Među top 30 modela još su tri VW-a. Na petoj je poziciji Passat uz 1601 primjerak, a samo dva mjesta slabiji je Polo uz 1312 registraciju. Na samom početku je Tiguan uz 556 jedinica.

Unesene marke tijekom 2022. godine

kada primjeraka
Volkswagen 10515
Renault 7249
BMW 5915
Audi 4972
mercedes 4676
Ford 3383
Peugeot 3380
Opel 3378
Škoda 2424
Nissan 1579
Mazda 1539
Fiat 1519
Citroen 1515
Hyundai 1428
dođi 1106
Toyota 1072
sjedilo 912
Pametan 909
Volvo 892
Dacia 722
Mini 667
Honda 510
Alfa Romeo 413
Suzuki 354
Mitsubishi 287
Porsche 182
Land Rover 149
Chevrolet-Daewoo 138
Jaguar 100
Džip 71
Lancia 69
Subaru 66
Tesla 60
DS 48
Lexus 47
Infiniti 40
Daihatsu 25
Ferrari 15
Chevrolet SAD 13
Zastava 13
Saab 11
Maserati 11
Cupra 8
Bentley 7
MG 7
Chrysler 7
Ssangyong 7
Cadillac 6
Pontiac 6
izbjeći 5
Buick 4
Lotos 4
Rolls Royce 3
Lamborghini 3
Plymouth 2
McLaren 2
Austin 2
Datsun 2
Lada 2
Aston Martin 2
Trabant 1
Rimac 1
Austin-Healey 1
Polestar 1
Simca 1
Kabel 1
Lincoln 1
ukupno 62460

Renault ima čak pet predstavnika. Tako je drugi najtraženiji model Clio s 2067 registracijom. Odmah iza njega je Megane sa samo 22 vozila manje. Dvadeset drugu poziciju drži Captur sa 667 vozila, dok je Twingo pet mjesta niže sa 599 vozila. Odmah iza njega je Kadjar sa 588 jedinica. BMW ima četiri predstavnika. Riječ je o serijama 1, 3 i 5 te X1. Toliko je Mercedesa, a riječ je o A-klasi, B-klasi, C-klasi i E-klasi. Tri su predstavnika Audija – A3, A4 i A6…

Pada broj mlađih vozila, raste starijih

Lani su najviše pridošli rabljeni modeli proizvedeni tijekom 2017. godine. Riječ je o njih 6953, odnosno 11,13% svih unesenih. Druga najzastupljenija godina je 2018. i to uz 6368 vozila, odnosno 10,2%. Daljnjih 9,09% odnosi se na 2016. godinu. Dok je prije dvije godine sedam najmlađih godina činilo ukupno 50,44% svih unesenih, lani je to bilo 47,04%. Znači, pada udio mlađih, a raste udio starijih.

Zagreb i zagrebačka regija prihvatile su gotovo trećinu svih rabljenih vozila pristiglih tijekom 2022. godine. Riječ je o 20.184 vozila odnosno 32,32%. Slijedi Splitsko-dalmatinska županija, pa Primorsko-goranska uz 8,85, odnosno 6,53%. Najslabija je Ličko-senjska uz 555 rabljenih vozila, a što je udio 0,89%.

Od 67 marki rabljenih vozila koja su prošle godine prvi put registrirana na hrvatskom tržištu, osim tzv. konfekcije, odnosno uobičajenih marki, imamo i puno rariteta ili luksuznih modela. Prošle godine su, primjerice, postigla 182 rabljena Porschea. Tu je i 138 Chevroleta i Daewooa. Stiglo je i 60 rabljenih Tesla. Riječ je o 32 primjerka Modela 3, zatim 17 primjeraka Modela S. Osam je Model Y i tri X. Daihatsu bilježi 25 vozila, a tu je i 15 Ferrarija. Tu je trinaest primjeraka originalnih američkih Chevroleta, kao i Zastava iz susjedne zemlje. Nadalje, po 11 ih je iz Saaba i Maseratija. Stiglo je sedam rabljenih Bentleya, po šest Cadillaca i Pontiaca, pet Dodgea, po četiri Buicka i Lotusa, po tri Rolls-Roycea i Lamborghinia. Tu su bili i Plymouth, McLaren, Austin, Datsun, Lada, Aston Martin, Trabant, Simca, Cord, Lincoln, Austin-Healey…

Zanimljivost je iu tome što unos rabljenih pratećih zbivanja na tržištu novih vozila. Tako je prije dvije godine započela prodaja španjolske Cupre, a koja je lani pristigla iu 8 rabljenih izdanja. Također, prije godinu dana počeli su se pristizati i novi DS modeli. Lani su pristigla 54 nova DS primjerka, a što nadopunjuje i 48 rabljenih izvedbi. Marka koja bilježi jednu od najvećih razlika u odnosu na nove i rabljene svakako je Smart. Lani su stigla 22 nova Smarta i njih 909 rabljenih.

Kad je novi, a kad rabljeni

Lani se tijekom lipnja na veliko izvještavalo kako je prvi primjerak Rimac Nevere dobio i prvu hrvatsku registraciju. Već dva mjeseca kasnije, tijekom kolovoza stigao je drugi primjerak. Sada sam u izvještaju o novopridošlim rabljenim modelima uočio kako je tijekom listopada registrirana jedna Nevera. Izgleda kao da se ona provukla ‘ispod radara’ kod novih, a što se opravdava time kakvo se vozilo smatra novim. Iako sam prvo pomislio kako je riječ o nekom modelu koji je bio nekoliko mjeseci izvan HR pa se vratio – to i nije tako. Vrlo vjerojatno, riječ je o primjerku koji je neko vrijeme bio vožen, ali nije bio redovito registriran već su se za njega koristile tzv. prenosive pločice. Riječ je o pločama namijenjenim trgovcima ili pak proizvođačima vozila. Oni označavaju vozila koja se kreću do mjesta carinjenja, homologacije, servisiranja, prodajnog i izložbenog mjesta, mjesta atestiranja, mjesta skladištenja/čuvanja, mjesta nadogradnje i za vozila kojima se obavlja pokusna vožnja…

Kad govorimo o zemljama iz kojih nam pristižu rabljena vozila, tražio sam podatke od Centra za vozila Hrvatske, a koji su zaduženi za poslove tehničkog pregleda i registraciju vozila. Tako njihovi podaci pokazuju kako smo lani čak 34.373 vozila unesli iz Njemačke. Znači, više od pola ih je iz Njemačke. Druga najzastupljenija država iz koje dolaze rabljena vozila je Francuska. Njih 8945 do nedavno je imalo registracijske oznake Francuske. Na trećem je mjestu, uz 6110 vozila, Belgija. Slijedi Italija sa 4663 vozila, pa Austrija sa 4270 vozila i Slovenija sa 2841 vozila. Trendovi se mijenjaju, pa je tako Italija tijekom 2018. godine bila iza Njemačke. Sve ostale zemlje bilježe manje od tisuću vozila.

Odakle dolaze rabljeni

Šarolik je popis zemalja odakle pristižu rabljena vozila. I dok su neke zemlje na popisu zato što imaju povoljna vozila solidne kvalitete, tu ih je i dosta zbog povrata naših ljudi iz inozemstva. Tako recimo lani imamo trend povećanja vozila pristiglih iz Rusije. Prijašnjih ih je godina bilo u jednoznamenkastom obliku, a lani njih 16. Iz Bugarske je bilo njih 19, a tijekom 2019. čak 65. Iz Srbije je lani pristiglo 41 rabljeno osobno vozilo, a 76 iz BiH. Iz SAD-a je stiglo 97 vozila, iz Kanade 38, a iz Australije 27. Na vrlo visokom osmom mjestu sa 653 vozila je Švedska.

U svakom slučaju, nema sumnje kako Hrvati iznimno jako cijene sve što je njemačko. To nam pokazuju brojne njemačke marke koje susrećemo na hrvatskom tržištu, bez obzira o kojoj grani industriji govorimo. To prate i trendovi u autoindustriji. Gotovo polovica rabljenih modela koji stignu u Hrvatsku su neke od njemačkih marki. Pored toga, više ih od pola stigne i iz Njemačke. Zabrinjavajući je trend što pada udio mlađih vozila, a raste udio starijih…

Više o temiIzvor:Bug.hr