Svako transportno vozilo koje ulazi u drugu zemlju mora imati odgovarajuću dozvolu, osim u državama s kojima Srbija ima liberaliziran odnos, a tamošnji prijevoznici posjeduju 300.000 dozvola.

Srpskim prijevoznicima tereta otvorila se mogućnost većeg pristupa zapadnoeuropskim tržištima. Kako pišu Novosti, Španjolska je posljednja država u nizu s kojom je Srbija osigurala veći promet robe.

Srbija će od ove godine, umjesto 2400 bilateralnih i 150 tranzitnih dozvola godišnje, razmjenjivati ​​3200 bilateralnih i 450 tranzitnih dozvola. Koliko god se kvote svake godine povećavale, tamošnji bi prijevoznici ipak daleko češće mogli voziti u Italiju, Njemačku, Belgiju, Nizozemsku ili Švedsku.

‘Čekajte ulazak u EU’
Srbija je liberalizaciju dogovorila sa 16 zemalja. To su prije svega bivše jugoslavenske republike, zatim Rumunjska, Bugarska, Švicarska, Velika Britanija, Češka, Mađarska, Slovačka, Litva, Estonija, Kazahstan i Ruska Federacija.

Nedavno smo s Finskom uspjeli povećati kvotu za 50 dozvola, sa Španjolskom za 800, s Njemačkom za 11.000”, objašnjava Neđo Mandić, predsjednik Udruge za međunarodni transport.

“S Njemačkom imamo 56.000 dozvola, a treba nam 100.000. Sve zemlje, međutim, štite svoje tržište i ti dogovori i liberalizacija idu jako teško. Trebamo više licenci za Francusku, Belgiju, Dansku. Sa Švedskom ih nemamo pa se kupuju na granici. Uskoro idemo u posjet austrijskim kolegama.

Idemo u Beču pokušati pripremiti makar malo donošenje odluke o većem broju dozvola. Na svaki sastanak mješovite komisije, na naš zahtjev da se povećaju kvote ili liberalizira prijevoz, oni odgovaraju ‘kada uđete u Europsku uniju, neće vam biti potrebne dozvole’”, dodaje Mandić.

Svako transportno vozilo koje ulazi u drugu zemlju mora imati odgovarajuću dozvolu, osim u državama s kojima Srbija ima liberaliziran odnos. Srpski prijevoznici posjeduju ukupno 300.000 raznih dozvola. “Učinili smo dobru stvar s Turcima. Razmjenjivali smo velike količine dozvola.

Njima je potrebno 100.000. Mi smo im dopustili da postojeće vrijeme za godinu, a ne za vožnju. Dobili smo dodatne za treću zemlju. To je bio obostrani interes. Sada se spominje Poljska, ali ne vjerujem da će nam oni odobriti”, kaže Mandić.

Zaobilazno do Rusije
Ministar prometa Goran Vesić poslao je krajem godine kolegama iz dvadesetak europskih zemalja pismo s prijedlogom liberalizacije dozvola za međunarodni prijevoz. Cilj Srbije je da domaći prijevoznici voze kroz što više zemalja bez ograničenja. Dodatni problem je i trenutna ruska agresija na Ukrajinu.

Naime, rat u Ukrajini otežava prijevoz robe u tom dijelu Europe. Međutim, ona ipak stiže na svoje odredište. “Roba ipak stiže preko Poljske”, dodaje Neđo Mandić. “Prolazi kroz Poljsku za Rusku Federaciju i na putu iz Rusije. Teže je, ali djeluje. Ne prevozi se roba koja ne može proći zbog sankcija”, ističe čelnik Udruge prijevoznika.

Više o temiIzvor:Poslovni.hr