Globalno tržište upravljanih IT usluga doseglo je vrijednost veću od 312 milijardi USD na kraju prošle godine, a predviđa se da će do 2030. porast vrijednosti veće od 757 milijardi USD, s prosječnom godišnjom stopom rasta nešto više od 12 posto tijekom sljedećih sedam godina. ., tvrdi izvješće koje je nedavno objavio Precedence Research. Prema podacima koje je objavila analitička tvrtka IT Europa, tržište upravljanih IT usluga u Europskoj uniji raste po kumulativnoj stopi od 8,5 posto godišnje i jedan je od najbrže rastućih tržišnih segmenata na Starom kontinentu.

Tržište upravljanih IT usluga u Europskoj uniji raste kumulativnom stopom od 8,5 posto godišnje

Europsko tržište upravljanih IT usluga vrijedilo je nešto manje od 100 milijardi eura tijekom prošle godine, a narasti će, predviđa se, do vrijednosti od 190 milijardi eura do 2026. godine. Najviše pružatelja upravljanih IT usluga ima u Nizozemskoj, Njemačkoj i Francuskoj, a sve ih je veći broj u zemljama Istočne Europe, koje pokazuju rast korištenja oblak usluga i usluga virtualizacije poslužitelja koje sve više zamjenjuju uslugu posvećen poslužitelja (poslužitelja za neku posebnu namjenu).

Šest puta produktivnije

Poslovni model upravljanih IT usluga bio je snažno aktualiziran već tijekom prošle globalne financijske krize 2008. godine, a poseban skok ostvaren je u vrijeme pandemije 2020. godine, kada se broj ljudi u svijetu koji rade na daljinu u samo nekoliko mjeseci povećao s deset godina više od pedeset posto (od ukupnog broja radne snage), pa je sukladno tome porasla i potražnja za IT uslugama. Više od 55 posto tvrtki u svijetu tada je počelo koristiti pružatelje upravljanih IT usluga, poseban generator tog rasta bila je potreba za snažnijom kibernetičkom zaštitom poslovanja koje se sve više obavljalo putem interneta.

Nebojša Stankić, direktor tvrtke Zebra Systems zadužen za Jugoistočnu Europu
Nebojša Stankić, direktor tvrtke Zebra Systems zadužen za Jugoistočnu Europu

Dodatna vrijednost takvog modela outsourcinga IT usluga je optimizacija resursa, kako financijskih tako i ljudskih te mogućnost znatno smanjenih operativnih troškova. Upravljačke IT usluge koriste se u gotovo svim poslovnim sektorima, počevši od telekomunikacija i financija do maloprodaje, javnog sektora pa sve do srednje velikih tvrtki u raznim industrijama. „Riječ je o modelu plaćanja IT usluga po potrošnji, koji tvrtkama u IT-u omogućuje da budu oko šest puta (600 posto) produktivniji u održavanju sustava svojih korisnika, u usporedbi sa standardnim rješenjima”, kaže Nebojša Stankićdirektor tvrtke Zebra Systems zadužen za Jugoistočnu Europu.

Tvrtka Zebra Systems je distributer IT usluga s dodanom vrijednošću, koja posluje već više od trideset godina u Češkoj i Slovačkoj, au našoj regiji posluje u posljednje dvije godine. U tom razdoblju postignuto je stanje održivog poslovanja, kontinuirano povećavajući broj partnera i korisnika. Zebra Systems je krajem travnja održao svoju drugu regionalnu partnersku konferenciju na imanju vinarije Enjingi, u mjestu Vetovo u Požeško-slavonskoj županiji.

Bolji poslovni model

„Cilj nam je pomoći lokalnim partnerima u boljem razumijevanju tržišta i utjecati na promjenu poslovnog modela IT tvrtki u jadranskoj regiji te posljedično njihovim korisnicima i potencijalnim novim korisnicima. Savjetujemo im da se u svom poslovanju više primjenjuje model upravljanih usluga (Upravljanje pružateljem usluga), da budu pružatelj usluga na takav način”, kaže Nebojša Stankić.

Metoda korištenja tehnologije po načelu upravljanih usluga pruža organizacijama koje koriste jednu točku za komunikaciju o svim njihovim informatičkim potrebama, počevši od održavanja mreže i računala, kibernetičke zaštite, pohrane podataka i svega ostaloga. „Prednost takvog načina korištenja tehnologije je u jamstvu kontinuiteta poslovanja i eliminacije neočekivanih troškova u slučaju nekog incidenta”, rekao je Zdeněk Bínek, glavni izvršni direktor tvrtke Zebra Systems.

Koliko digitalizacije – toliko upravljanih IT usluga

U usporedbi s ostalim regijama u Europi, države Jugoistočne Europe nešto su sporije u prihvaćanju korištenja tehnologije po modelu upravljanih usluga. „Razlog za to je, najveći i najveći, gubitak stručne mlade snage u informatičkim sektorima tih zemalja. Dodatni rezultat toga je povećani oprez, koji pokazuju svi koji rade u regiji Adriatic, pa sporije odlučuju o primjeni novih poslovnih modela i sporije prihvaćaju najnovije tehnologije”, kaže Nebojša Stankić.

Tvrtka Zebra Systems svojim IT partnerima na tržištima Jugoistočne Europe pomaže tako da nudi besplatno savjetovanje i besplatno tehničko održavanje u prvoj fazi procesa, dok još stječu nova znanja i prilagođavaju se poslovnom modelu kao pružatelji upravljanih usluga. „Što se tiče samih korisnika, kako i koliko će oni pristati na takav model dosta ovisi o tome na kojem se stupnju digitalizacije nalazi. Oni više digitalizirani su spremni na promjene”, zaključuje Nebojša Stankić.

Više o temiIzvor:Bug.hr