Darijan Kosić i Ivan Jakubi razotkrivaju svoj ambiciozan projekt.
Sve propulzivnija domaća industrija videoigara dobiva još jednog igrača. Web i softverska agencija Dwizards nakon šest godina rada na izradi složenih web stranica, web shopova mobilnih i web aplikacija – po narudžbi, odlučila je napraviti korak naprijed.
Tržištu će ponuditi vlastiti proizvod – videoigru “ReSetna”. Njezin bi razvoj radio novoosnovani Today’s Games i uskoro bi trebao početi, a osnivači imaju ambiciozne planove. Cilj im se, kažu, pozicionirati kao jedan od vodećih hrvatskih gaming studija.
Investicije za razvoj videoigre od 1,1 milijuna eura osigurane su samo na temelju ideje i skice, što dovoljno govori o potencijalu. Na tržištu bi trebala biti za dvije godine, a Poslovnom dnevniku prvom otkrivaju sve detalje razvoja, tematike i žanra.
Darijan Kosić, izvršni direktor Dwizardsa, kaže kako je privatni igrač te da mu oduvijek želi napraviti vlastitu videoigru. Agencija je, ističe, u šest godina postala respektabilna i dobro etablirana na tržištu, pa je odlučio da je pravi trenutak da krene u razvoj onoga čemu ga srce oduvijek vuče.
Privatna su ga poznanstva spojila s Ivanom Jakubijem, poznatim imenom gaming scene, a dogovor o tome kakvu bi igru htjeli razvijati “pao” je nakon samo jednog sastanka. Igra će biti razvijana unutar Today’s Games Studia, koji će poslovati kao dio Dwizardsa. Jakubi će biti voditelj projekta, dok će Kosić voditi brigu o financijama.
Ambicija im je ReSetnu prodati u 500 do 700 tisuća primjeraka, što je prilično ambiciozno za tek osnovan i mali, tzv. indie studio, posebno kada se zna da se svjetskim i značajnim uspjehom smatra prodaja milijun primjeraka.
Dobroj bi prodaji trebala pridonijeti činjenica da će videoigra biti dostupna na svim platformama, PC-u, Playstationu 5, Xboxu Series X/S i Nintendu. Kosić najavljuje da će godinu dana nakon lansiranja biti dostupna i verzija za mobilne platforme.
A ReSetna će, objašnjava Jakubi, biti metroidvania igra, što je žanr koji je popularan posljednjih 20 godina. “Tematika će biti znanstvena fantastika, a radnja smještena u postapokaliptični svijet u kojem su, prije 20 do 30 godina, ljudi nestali, a tehnologija se ugasila. Svijet je – stao. Ne, u jednom se trenutku tehnologija ponovno pokreće, a roboti dobivaju svijest. Međutim, većina njih sa sviješću ne može nositi pa polude i postaju agresivni”, prepričava voditeljica projekta.
Ipak, određena skupina robota nije svjesna da je postala – svjesna. ”Jedan od tih ‘nesvjesnih’ robota je i naš lik – Setna – kroz koji će igrači istraživati što se dogodilo i zašto su ljudi nestali, odnosno tražiti rješenje. Igrač, dakle, putuje kroz svijet i bori se protiv poludjelih robota. Također, dobivat će i bolje sposobnosti koje će mu pomoći da se lakše kreće. Igra će biti istraživačka i izazovna, a igraču će trebati 15 do 20 sati da prođe”, objašnjava Jakubi grubi koncept igre.
”Želimo postići da igrač nakon što pobijedi bossa, odnosno glavnog neprijatelja, ima osjećaj da je nešto postigao”, dodaje Darijan Kosić Što se tehničkih karakteristika tiče svi će vizuali, ističe Jakubi, biti u 3D-u, a perspektiva će biti igra iz profila, dakle 2,5 Da.
Okupljaju tim
Na njezinom će razvoju raditi desetero ljudi, među kojima će biti umjetnici, 3D i 2D modelatori, programeri, dizajneri zvuka, glazbeni producenti, pisci, stručnjaci za vizualne efekte, objašnjavaju glavni operativci Jakubi i Kosić. Većinu, već su zaposlili, a traženju ostatka tima neće biti ograničeni samo na Hrvatsku.
”Odlučili smo angažirati ljude koji imaju barem pet godina iskustva u industriji. Iskustvo i kvaliteta ljudi su nam presudni”, ističe Kosić. Trenutno su u pretprodukcijskoj fazi. Jakubi, poznati dizajner videoigrara, koji je u devet godina prošao razne timove i stekao bogato iskustvo u industriji, objašnjava da priprema temeljni dokument za razvoj igre, a produkciju, odnosno razvoj, od početka prvog dana travnja.
Očekivanja čelnih ljudi današnjeg Games Studija su vrlo velika, a temelji se na ideji, odnosno konceptu igre koja je danas vrlo popularna među gamerima i kvalitetnom vremenu koje su okupili. Dodatni vjetar u leđa im je i činjenica da im je investitor, za kojeg kažu da ga još ne mogu otkriti, samo za ideju, odnosno okvirni koncept, dao 1,1 milijun eura, što znači da su pogodili žanr i temu.
Ističu i da je iznos koji su dobili, vrlo nategnut. Iako se laicima može činiti, objašnjava Kosić, da se radi o velikom ulaganju; za igru poput ReSetne to je zapravo mali iznos. Jakubi dodaje da je to prednost Hrvatske, jer se ovdje s tom investicijom, od koje 90 posto otpada na trošak radne snage, još uvijek mogu napraviti velike stvari jer je cijena rada niža nego u razvijenim zapadnim zemljama, dok je kvaliteta stručnjaka vrlo visoka.
prednost domaćeg ‘terena’
”Da se ReSetna radi u SAD-u cijena bi joj bila barem pet puta viša”, kaže Jakubi. Novi igrači u hrvatskoj industriji videoigara već imaju razrađen i marketinški plan, prema kojem će s kampanjom krenuti šest mjeseci nakon početka razvoja. Ona će se, objašnjavaju, zahuktati, šest mjeseci prije puštanja igre na tržište.
A tržište im je, kažu, cijeli svijet. Potencijal je, također, velik jer procjene PwC-a govore da će industrija videoigara s 235 milijardi dolara 2022. narasti na 321 milijardu dolara do 2026. Mala Hrvatska pak u sektoru ima nekoliko uspješnih priča, poput Nanobita, Croteama i Gamepiresa, čija je najpoznatija igra SCUM prodan u više od tri milijuna primjeraka.
Novi Today’s Games Studio cilja visoko, ali niže od SCUM-a. ReSetna bi im, naime, trebala omogućiti probu
Više o temiIzvor:Poslovni.hr