U SAD-u se također nazire kraj motora s unutarnjim sagorijevanjem, ali ipak sporije nego u Europi ili Kini.
Visoke cijene energije i birokracija zagorčavaju život europskim proizvođačima automobila, a oni sve više ulažu u SAD koji velikim subvencijama potiče širenje elektromobilnosti.
“Nećemo premještati postojeću proizvodnju u SAD. Ali veća je vjerojatnost da ćemo iduće tvornice izgraditi u Americi. Postoji rizik da Europa izgubi od ove preraspodjele.”
Ova izjavaKlausa Rosenfeldašefa tvrtke Schaeffler, četvrtog po veličini njemačkog proizvođača automobilskih dijelova s više od 80.000 zaposlenih diljem svijeta, pokazuje trend – automobilska industrija sve češće premješta svoju proizvodnju iz Njemačke i drugih dijelova Europe u Kinu i Sjevernu Ameriku, pišenjemački val.
“Postoji mnogo razloga zašto automobilska industrija napušta Njemačku i Europu”, rekao je za DWStephen Schneebergermenadžer u konzultantskoj tvrtki Berullys Strategy Advisors, specijaliziranoj za automobilsku industriju.
Dva glavna razloga
Glavni razlog preseljenja su skupi energenti. Cijene struje u EU-u su dva do tri puta veće nego u SAD-u. “Ali i strogi regulatorni zahtjevi kojima je industrija izložena u EU-u i Njemačkoj također idu u prilog preseljenju. I naravno, primamljive su i subvencije koje se trenutno nude u SAD-u”, rekao je.
Te milijarde subvencija povezane su s klimatskim tehnologijama kao što je elektromobilnost. Zbog planova o preseljenju proizvodnje, prema aktualnoj analizi Berullysa, smanjit će se i broj automobila koji bi se trebali proizvoditi u Europi u razdoblju od 2023. do 2029. godine.
No taj trend se ne odnosi na druge regije svijeta jer se očekuje rast globalne proizvodnje vozila, iako slabije nego što se predviđalo 2021. Prema analizi, između Njemačke i SAD-a u posljednjim godinama očekuje se razlika u proizvodnji od oko četiri milijuna vozila. Preseljenja, poput onih koje su nedavno najavili Audi i Ford, pojačala bi ovaj trend.
Kao rezultat toga, predviđa se gubitak do 100.000 izravno pogođenih radnih mjesta i pad bruto domaćeg proizvoda (BDP) u Njemačkoj od 0,6 posto u 2029. godini.
U tom kontekstu, menadžer projekta Schneeberger ističe da je važnost automobilske industrije u Njemačkoj veća nego u susjednim europskim zemljama. “Ovdje je njezin udio skoro pet posto BDP-a, što znači da će pad posebno utjecati na njemačko gospodarstvo. Osim toga, pored konkurentske prednosti njemačkih proizvođača automobila i automobilskih dijelova, koja se uglavnom povezivala s motorima s unutarnjim sagorijevanjem”, rekao je.
Promjena na vidiku
U SAD-u se također nazire kraj motora s unutarnjim sagorijevanjem, ali ipak sporije nego u Europi ili Kini. Usporedbe radi, trenutno je 14 posto novih registriranih vozila u Njemačkoj čisto električno, u Kini, najvećem tržištu električnih automobila, to je 21 posto, au SAD-u manje od šest posto.
To bi se moglo znatno promijeniti u bliskoj budućnosti. “Vrijeme kada su električna vozila bila fenomen ograničen na zapadnu obalu SAD-a su prošlost”, rekao je zaDWHenning Ludesamerički stručnjak za automobilsko tržište i partner u tvrtki Berylls Strategy Advisors.
Prema Ludesu, SAD je konkurirao Europi za drugo mjesto kao najvažnije svjetsko tržište električnih automobila, odmah iza Kine. Očekuje se da će prodaja takvih vozila premašiti šest milijuna komada godišnje u SAD-u 2030. godine, što odgovara tržišnom udjelu od oko 40 posto.
“Nedavne najave američkog Ministarstva energetike o strogim standardima potrošnje goriva i najava Američke agencije za zaštitu okoliša (EPA) o ograničavanju emisije CO2 mogle bi povećati tržišni udio električnih automobila u SAD-u čak 60 posto do 2030.” , kaže Ludes.
najveći izazov za njemačke tvrtke bit c
Više o temiIzvor:Poslovni.hr