Vedran Bajer (Microsoft Hrvatska): Krize u IT industriji ima, ali ne očekujem da će dugo trajati

Ne događa se često (ili možda takav narativ nije zastupljen u javnom prostoru) da se netko iz bijeloga svijeta vrati u Hrvatsku raditi i živjeti sa željom da među ljudima potakne pozitivne promjene. Upravo je to učinio Vedran Bajer došavši na poziciju regionalnog menadžera (engl. country manager) u Microsoftu Hrvatska nakon godina rada i života u Švicarskoj i Singapuru. Želja mu je stečeno znanje i iskustvo prenijeti na organizaciju u kojoj radi, ali i šire, jer smatra da je odgovornost ljudi s iskustvom, kojih ima jako puno, na neki način uzvratiti društvu.

Na Microsoftovu čelu vodi hrvatski tim koji radi i na drugim tržištima u regiji, zbog čega je teško procijeniti točan broj zaposlenika. Zahvaljujući iskustvu s drugim tržištima i regijama dobri su u kibernetičkoj sigurnosti i, primjerice, radu na rješenjima umjetne inteligencije. Microsoftovi zaposlenici u Hrvatskoj već su godinama iu vrhu prema iznosima prosječnih plaća.

Prije devet mjeseci preuzeli ste direktorsko mjesto u Microsoftu Hrvatska. Koji su bili vaši prvi potezi?

– Nov sam ne samo u tvrtki, također sam povratnik u Hrvatsku, stoga sam prije svega u početku slušao, pitao i učio. Microsoft je u Hrvatskoj dvadeset pet godina i jako je bitno da razumijem što se događa na tržištu, koji su trendovi, s kime radimo, odnosno što žele naši partneri i korisnici. Isto je tako iznimno bitno da razumijem i interno s kime i kako radim. U zagrebačkom uredu nisu samo zaposlenici koji su fokusirani na Hrvatsku nego i oni koji se bave regijom. I u drugim uredima u regiji ima zaposlenika koji su fokusirani na Hrvatsku. Mnogo je složenosti koje treba razumjeti i na temelju toga odlučivati. Svakako mi je pomoglo iskustvo koje imam iz prethodnih organizacija jer sam već radio u sličnom okružju.

S obzirom da naša poslovna godina počinje 1. srpnja, trenutno sam fokusiran na to kako prilagoditi našu globalnu strategiju lokalnom tržištu i maksimizirati pozitivne učinke koje mi i naša tehnologija možemo imati na lokalni ekosustav, svoje partnere i korisnike.

U Microsoftu, među ostalim, planirate ubrzati digitalnu transformaciju poslovanja i javnog sektora. Možete li na konkretnom primjeru objasniti kako planirati postići?

– Kompanija Microsoft na ovom tržištu, kao i na drugima, ima vrlo snažnu i veliku ulogu. Uz partnere i korisnike započeo je i provodi proces digitalne transformacije u realnom i javnom sektoru. Kao tvrtka svjedok smo različitih primjera transformacije u svijetu upravo zato što ne poslujemo samo u Hrvatskoj nego iu mnogim drugim zemljama. S obzirom na to da radimo s kompanijama iz realnog i javnog sektora diljem svijeta, imamo jako puno različitih primjera. Uvijek se trudimo da na konkretnom izazovu ili prilici pojedinog korisnika, iz kojeg god sektora bio, primijenimo konkretan slučaj s kojim smo se već negdje susreli, a koji je u tom trenutku dobar baš za tu organizaciju.

ICT sektor u hrvatskom BDP-u iznosi 4,5 posto, a plan je, prema Digitalnoj strategiji, da do 2032. godine taj udio bude od 13 do 15 posto. Je li taj cilj ostvario?

– Jedan je od ciljeva da bude šezdeset tisuća zaposlenih u ICT sektoru. Četiri i pol posto bio je udio ICT-a u BDP-u 2019., zatim 2020. otprilike pet posto, au idućih deset godina govorimo o linearnom rastu. Već se radi o važnim inicijativama na tržištu, na primjer na rasterećenju rada radi zadržavanja ljudi, kao i imigracijske politike radi dovođenja i zadržavanja studenata i novih zaposlenika. Ako napravimo sve što smo definirali u Digitalnoj strategiji i ako u slučaju potrebe promijenimo njezin smjer, bit ću vrlo optimističan.

Također ne treba zaboraviti da je deset godina u IT svijetu doista mnogo. Ja sam diplomirao prije dvadeset i koju godinu. Kad sam krenuo na fakultet, tražilice koje se danas koriste gotovo nisu postojale u tom obliku. Da me netko tada pitao kako će svijet izgledati za dvadeset godina, vjerovao bih da sve ovo što imamo sada postoji samo u stripovima. Zbog toga, ako nam je planirati za deset godina, važno je pitati se: što se mora dogoditi da se napravi za kraće vrijeme ili kako možemo povećati taj postotak? Deset godina jednostavno je predug ciklus.

Tijekom prošle godine globalni tehnološki sektor suočio se s padom cijena dionica velika tehnologija tvrtke. Kako su se ta zbivanja utjecala na IT tržište u Hrvatskoj?

– Organizacijske i kadrovske prilagodbe nužan su i redovit dio upravljanja svakim poslovanjem. U Microsoftu naglašavamo prioritete u koje nastavljamo ulagati. To su prije svega strateška područja rasta za našu budućnost i potporu klijentima i partnerima. Microsoft je i prije redovito provodio manje organizacijske i kadrovske prilagodbe i nastavit će se činiti prema potrebi kako bi zadovoljio strateške zahtjeve

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr