Prelazak na električna vozila na baterije mijenja pravila igre za europsku automobilsku industriju. Lani je u Europi prodano rekordnih 4,4 milijuna vozila na alternativnu energiju, što je čak 47% svih novoregistriranih vozila. Prednjače baterijska električna vozila (BEV) s rastom prodaje od 28%, odnosno 12% svih registracija novih vozila.
Kineski uspon
Budući da se bližimo 2035. godini i postupnom ukidanju motora s unutarnjim izgaranjem (ICE), automobilski sektor suočen je s transformacijom baze dobavljača, promjenom potreba kupaca, konkurencijom novih sudionika i rastom manjeg autocentričnog društva, naglasci su najnovijeg izvještaja osiguravateljske kuće. Allianz.
Rizici su brojni, no glavni se nalazi u Aziji i dolazi iz Kine, tvrdi se u izvještaju. Kinezi su još prije 15 godina prepoznali potencijal električnih vozila i otad su uložili ogromna sredstva u izgradnju konkurentnog ekosustava električnih vozila. Zbog toga danas suvereno vladaju ovim tržištem: samo lani su Kinezi prodali više no dvostruko više BEV-ova nego Europljani i Amerikanci zajedno.
Od deficita do suficita
Na ogromnom kineskom tržištu uglavnom se kupuju domaći modeli, a trgovinska bilanca kineske automobilske industrije izašla je s minusom od 31 milijardu dolara i zaradila sedam milijardi. U isto vrijeme, tri najprodavanija modela električnih vozila na baterije u Europi uvoze se iz Kine.
Nastavi li se ovaj trend, a nema naznaka da neće, Allianz predviđa da će automobili proizvedeni u Europi vjerojatno biti zamijenjeni onima proizvedenim u Kini, bez obzira na to da li ih tamo proizvode kineske, američke ili europske tvrtke.
Pad europske proizvodnje
U idućem će desetljeću kineski proizvođači automobila dodatno povećati svoj udio na lokalnom tržištu. To će rezultirati padom proizvodnje europskih tvrtki koje bi zbog toga mogle ostati bez sedam milijardi eura.
S obzirom na stratešku važnost automobilskog sektora za europsko gospodarstvo, izvješće kreatorima europskih politika preporučuje uvođenje recipročnih uvjeta u trgovini s Kinom i SAD-om te izgradnju poboljšane infrastrukture za punjenje električnih automobila.
Baterije sljedeće generacije
Kinezima bi, navodi se u izvještaju, trebalo omogućiti ulaganje u lokalnu montažu automobila, a istovremeno bi se trebala povećati samodostatnost u sirovinama ključnim za proizvodnju baterija. Trenutačno se šest od 10 najvećih proizvođača baterija nalazi u Kini i oni kontroliraju oko dvije trećine svjetskog tržišta. Ali povećano ulaganje u tehnologiju baterija sljedeće generacije moglo bi pomoći da europski automobilski sektor ostane konkurentan.
Izvještaj otkriva da strani proizvođači automobila neće imati poslovne razloge za ostvarivanje značajne prodaje u Kini. To bi moglo dovesti do potpunog povlačenja međunarodnih proizvođača automobila s tržišta u narednim godinama. Trend je to koji je već započeo i sve se više širi, piše Allianz.
Više o temiIzvor:Bug.hr