Europska autoindustrija gubi milijarde zbog e-vozila iz Kine

Prelazak na električna vozila na baterije mijenja pravila igre za europsku automobilsku industriju. Lani je u Europi prodano rekordnih 4,4 milijuna vozila na alternativnu energiju, što je čak 47% svih novoregistriranih vozila. Prednjače baterijska električna vozila (BEV) s rastom prodaje od 28%, odnosno 12% svih registracija novih vozila.

Kineski uspon

Budući da se bližimo 2035. godini i postupnom ukidanju motora s unutarnjim izgaranjem (ICE), automobilski sektor suočen je s transformacijom baze dobavljača, promjenom potreba kupaca, konkurencijom novih sudionika i rastom manjeg autocentričnog društva, naglasci su najnovijeg izvještaja osiguravateljske kuće. Allianz.

Registracija novih automobila u Europi prema načinu pogona
Registracija novih automobila u Europi prema načinu pogona

Rizici su brojni, no glavni se nalazi u Aziji i dolazi iz Kine, tvrdi se u izvještaju. Kinezi su još prije 15 godina prepoznali potencijal električnih vozila i otad su uložili ogromna sredstva u izgradnju konkurentnog ekosustava električnih vozila. Zbog toga danas suvereno vladaju ovim tržištem: samo lani su Kinezi prodali više no dvostruko više BEV-ova nego Europljani i Amerikanci zajedno.

Od deficita do suficita

Na ogromnom kineskom tržištu uglavnom se kupuju domaći modeli, a trgovinska bilanca kineske automobilske industrije izašla je s minusom od 31 milijardu dolara i zaradila sedam milijardi. U isto vrijeme, tri najprodavanija modela električnih vozila na baterije u Europi uvoze se iz Kine.

Povećano ulaganje u tehnologiju baterija sljedeće generacije moglo bi pomoći da europski automobilski sektor ostane konkurentan 📷 senivpetro
Povećano ulaganje u tehnologiju baterija sljedeće generacije moglo bi pomoći da europski automobilski sektor ostane konkurentan senivpetro

Nastavi li se ovaj trend, a nema naznaka da neće, Allianz predviđa da će automobili proizvedeni u Europi vjerojatno biti zamijenjeni onima proizvedenim u Kini, bez obzira na to da li ih tamo proizvode kineske, američke ili europske tvrtke.

Pad europske proizvodnje

U idućem će desetljeću kineski proizvođači automobila dodatno povećati svoj udio na lokalnom tržištu. To će rezultirati padom proizvodnje europskih tvrtki koje bi zbog toga mogle ostati bez sedam milijardi eura.

Udio automobilske industrije po pojedinim europskim zemljama
Udio automobilske industrije po pojedinim europskim zemljama

S obzirom na stratešku važnost automobilskog sektora za europsko gospodarstvo, izvješće kreatorima europskih politika preporučuje uvođenje recipročnih uvjeta u trgovini s Kinom i SAD-om te izgradnju poboljšane infrastrukture za punjenje električnih automobila.

Baterije sljedeće generacije

Kinezima bi, navodi se u izvještaju, trebalo omogućiti ulaganje u lokalnu montažu automobila, a istovremeno bi se trebala povećati samodostatnost u sirovinama ključnim za proizvodnju baterija. Trenutačno se šest od 10 najvećih proizvođača baterija nalazi u Kini i oni kontroliraju oko dvije trećine svjetskog tržišta. Ali povećano ulaganje u tehnologiju baterija sljedeće generacije moglo bi pomoći da europski automobilski sektor ostane konkurentan.

U Kini se registrira sve manje europskih automobila
U Kini se registrira sve manje europskih automobila

Izvještaj otkriva da strani proizvođači automobila neće imati poslovne razloge za ostvarivanje značajne prodaje u Kini. To bi moglo dovesti do potpunog povlačenja međunarodnih proizvođača automobila s tržišta u narednim godinama. Trend je to koji je već započeo i sve se više širi, piše Allianz.

Više o temiIzvor:Bug.hr