Anketa među članovima Liderovog Kluba izvoznika (10.)
U moru proturječnih makroekonomskih informacija i prognoza ekonomskih analitičara za ovu godinu željeli smo barem donekle rasčistiti kakva je stvarna poslovna situacija ‘na terenu’ te kakvi su signali za ostatak godine. Pitali smo čelne ljude kompanije koje su članovi Liderova Kluba izvoznika je li im ova godina jednako stresna kao prošla ili primjećuju da se situacija na tržištu smiruje, koji su nedavni trendovi u njihovoj branši i kako im se prilagođavaju, koji su im ključni izazovi poslovanja kakvi te im signali dolaze s njihovih izvoznih tržišta.
Danas objavljujemo odgovore Mislava Vučića,izvršnog direktora JGL-a:
Godina jest neizvjesna jer je tržište i dalje izrazito volatilno te suočeno s iznimno složenim situacijama poput rata u Ukrajini, inflacije, podizanja troškova, problema s opskrbnim lancima i nestašicama proizvoda, kao i nedostatkom radne snage.
Ono što ističemo već duže vrijeme kao nepovoljan trend u našoj industriji jest stalan pritisak na snižavanje cijena lijekova koji ugrožavaju održivost proizvodnje i dostupnost određenih terapija na europskim tržištima. Brojni proizvođači sele su u azijske zemlje u kojima su troškovi rada znatno niži od europskih, pa postajemo ovisni o tvrtkama s Dalekog istoka i kompleksnim globalnim nabavnim lancima. Pojedine europske zemlje poput Njemačke već rade na novim cjenovnim politikama te smatramo da je vrlo važno da i Hrvatska pronađe način kako osigurati dostupnost terapije za zaštitu domaće i strateške industrije.
Stalno ulaganje u znanje
Farmaceutska industrija je, naime, strateška industrija u Republici Hrvatskoj i jedan od najvećih izvoznika, generator rasta i razvoja, kao i novih zapošljavanja te neprestanih investicija u tehnologiju, ljude i znanje. Upravo je ulaganje u zaposlenike i njihovi uvjeti možda i najvažnije do sada jer se sve države u svijetu suočavaju s istim problemom, a to je kako privući i zadržati talente u svojim redovima.
JGL ima kvalitetnu politiku zapošljavanja, u tome surađujemo s brojnim partnerima, znanstvenicima i sveučilištima, pa za sada ne strahujemo od nedostatka budućih kadrova, no to svakako jest poslovni izazov za sve u biznisu i nešto o čemu itekako treba dugoročno razmišljati.
Unatoč složenoj gospodarskoj situaciji, strateški smjer koji smo zacrtali u JGL-u omogućuje nam da procese, aktivnosti i način razmišljanja brzo prilagođavamo, mijenjamo ili nastavljamo prema poslovnom planu, tako da u ovom trenutku možemo reći da je JGL radi stabilno. Povećavamo broj zaposlenika, ulažemo, povezujemo znanja s međunarodnim stručnjacima unutar tri ključna terapijska područja – nazalnog, oftalmološkog i dermatološkog.
Trudimo se stalno ulagati u znanje i profesionalni razvoj naših timova, potičemo ih na stjecanje novih vještina koje su vezane uz nove tehnologije i aktualne tržišne trendove. Ne manje važno, kontinuirano pratimo potrebe globalnog kupca i trudimo se maksimalno ga razumjeti, kako bismo mogli isporučivati proizvode s dodanom vrijednošću i doprinositi podizanju svijesti o važnosti zaštite zdravlja.
Više je optimizma nego zimus
Nema sumnje da je gospodarska situacija na tržištu dovela do određenih promjena u potrošačkim navikama i da se kupci ponašaju racionalnije, no primjetan je veći optimizam u odnosu na zimsko razdoblje.
Što se tiče tržišta i zemalja s kojima poslujemo, JGL oko 85 posto prihoda ostvaruje izvozom. Već nekoliko godina ulažemo veliki trud u razvoj B2B tržišta u Europi i Aziji, što nam omogućuje smanjenje ovisnosti o pojedinim tržištima. Također, stalno razmišljamo o otvaranju novih t
Više o temiIzvor: Leadermedia.hr