Prva HR konferencija u formatuUvucite tripicekoja se održava početkom srpnja na otoku Obonjan, okupit će niz stručnjaka i praktičara mentalnog zdravlja, a posvećena je upravo temamaočuvanje mentalnog zdravlja i dobrobiti zaposlenika. O temama predavanja i radionica te stručnjacima koji dolaze na konferenciju najbolje znajuJelena Jelušić, stručnjakinja zaHR i employer brandingte voditeljica stručnog dijela programaRetreat tripa Obonjan.Ta ju je uloga iznimno vesela, jer je još prošle godine, kada je prvi put posjetila Obonjan, razmišljala o tome kako bi se upravo na tom, pomalo divljem otoku, mogla napraviti jedna ovakva konferencija. Jelenu smo uhvatili tijekom posljednjih priprema za Retreat trip te nam je otkrila što nas sve očekuje tijekom tri dana konferencije na Obonjanu.

Voditeljica si stručnog djela programa Retreat tripa. Možeš li nam reći o čemu je točna riječ i dati kratki uvid u to što si isplanirala za sudionike?

Kada su me organizatori kontaktirali s idejom da Retreat trip, na kojem sam sudjelovala lani, podignemo na novu razinu i obogatimo stručnim dijelom programa, odnosno da napravimo mini konferenciju s ciljem da okupimo više od 100 predstavnika HR i marketinških timova iz IT industrije, odmah sam pristala. Odlučili smo se za temu za koju smatramo da je izuzetno relevantna, ne samo svima nama kao pojedincima u ovim današnjim (prilično stresnim) vremenima ienergičnostkulture, već je visoko na listi strateških prioriteta svega većeg broja uspješnih tvrtki:mentalno zdravlje i wellbeing zaposlenika. Želja nam je da sudionici usvoje niz praktičnih alata i strategija za stvaranje kulture mentalnog zdravlja i dobrobiti u njihovim organizacijama. Osim toga, prisustvovanje ovom događaju sudionici će donijeti i neke osobne koristi jer će, kroz brojna predavanja i iskustvene radionice, imati priliku steći učinkovite strategije za upravljanje stresom i izgradnju otpornosti.

Tko će biti predavač na Retreat tripu i što ćemo od njih moći naučiti? Koliko nas predavanja i radionica čekaju?

Stručni dioObonjan tripe retreatu brojkama izgleda ovako: 3 dana, 15 predavača, 5 predavanja, 7 radionica na 3 paralelne staze, 7 HR praksi – ukupno preko 16 sati stručnog sadržaja!Kroz naš stručni program, s polaznicima ćemo podijeliti najnovija istraživanja, trendove i najbolju praksu za promicanje mentalnog zdravlja zaposlenika. Kroz predavanja i radionice, polaznici će naučiti kako stvoriti kulturu psihološke sigurnosti, podrške i dobrobiti na radnom mjestu.

Posebno se veselim najaviti dva sjajna keynote predavanja:“Skrivena epidemija: Stanje mentalnog zdravlja u Hrvatskoj”koje će održati doc.dr. dc.Tanja Jurinsveučilišna specijalistica kliničke psihologije, predstojnica Katedre za zdravstvenu i kliničku psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu koja se temama iz područja mentalnog zdravlja bavi već 17 godina te“Emocionalna inteligencija (EI) menadžera kao preduvjet zdrave organizacijske kulture”koje će održatiIvica Vrančićkonzultant za razvoj menadžmenta i Goleman EI treners više od 30 godina poslovnog i akademskog iskustva u razvoju ljudi i menadžmenta.

Zašto ste odlučili edukaciju posvetiti temama o mentalnom zdravlju?

Neki od ključnih HR trendova koji će se nastaviti u 2023. su, među ostalimapovećani fokus na wellbeing zaposlenika, omogućavanje rada na daljinu, veći naglasak na raznolikosti, jednakosti i inkluziji te fokus na izvrsno iskustvo zaposlenika. Tvrtke sve više ulažu u programe mentalnog zdravlja i blagostanja kako bi osigurale da se zaposlenici osjećaju podržano i cijenjeno. Na primjer, nude fleksibilne radne aranžmane za privlačenje i zadržavanje vrhunskih talenata, ulažu u obuku o raznolikosti i uključivanju, zapošljavaju različite kandidate i osiguravaju jednake mogućnosti za rast i razvoj. Osim toga, prioritet im je iskustvo zaposlenika, s naglaskom na stvaranje pozitivne radne kulture i poboljšanje komunikacije.

S jedne strane,edukacija o mentalnom zdravlju pomaže u podizanju svijesti o važnosti mentalnog zdravlja među zaposlenicima i poslodavcimakao druge strane,omogućuje prepoznavanje ranih znakova psihičkih problema i prevenciju ozbiljnijih stanja. Edukacija zaposlenika i menadžera za prepoznavanje simptoma (kod sebe i drugih kolega) i pružanje podrške može spriječiti daljnje pogoršanje mentalnog zdravlja te omogućiti ranu intervenciju i pravovremenu pomoć.

Programi dobrobiti i podrška mentalnom zdravlju zaposlenika danas su zasigurno jedan od ključnih čimbenika za privlačenje, angažiranje i zadržavanje talenata.. Mlađe generacije sve više normaliziraju razgovor o mentalnom zdravlju na radnom mjestu te su općenito otvorenije pričati o svojim problemima kao i skloniji aktivno tražiti podršku tvrtke.

Možete li nam reći nešto više o samim radionicama i stručnjacima koji dolaze na konferenciju? Čuli smo da će na konferenciji biti malo drugačija radionica.

Teme kojima ćemo se baviti u tri dana Retreata susvijest o mentalnom zdravlju, upravljanju stresom, izgradnji otpornosti, smanjenju ranjivosti kroz jačanje psihološke fleksibilnosti, prevenciji izgaranja, emocionalnoj inteligenciji i ravnoteži između poslovnog i privatnog života.

Dovodimoniz stručnjaka i praktičara mentalnog zdravljakoji će te teme obraditi kroz predavanja i radionice:Katarina Pavlišatrener i mentor za dobrobit, suosnivač @FitMindset,Mirna Šmidttrener pozitivne psihologije, magistar primijenjene pozitivne psihologije i osnivač Happiness Academy,Jelena Stankovićsociologija, socijalna psihologija i psihoterapeutkinja u privatnoj praksi VAL,Matea Šoštarićpsihologinja, asistentica na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu i psihoterapeut teIvana KrčivojTrener dobrobiti na radnom mjestu.

Za dobrobit je važno i znati uživati ​​u životu, pa smo jednu od radionica odlučili posvetiti upravo tome. Riječ je o pomalo drugačijoj vinskoj radionici na kojoj će polaznici uživati ​​u vođenom degustiranju vina i razgovoru o jednom od najskrivenijih ljudskih užitaka –seks!Krozradionicu Vino&Sexvodit će ih duo:Lada Radin,vrsna poznavateljica vina teTanja Jurinkoja se područjem seksualnosti bavi istraživački, edukativno i savjetodavno.

Retreat trip posvećen je temi wellbeinga i mentalnog zdravlja zaposlenika. Koliko danas tvrtke ulaze u takve programe i kako se to odražava na poslovanje istih?

Ulaganje tvrtki u programe posvećenementalnom zdravlju i wellbeinguzaposlenika postalo je sve važnije u poslovnom okruženju diljem svijeta. Sve veći broj tvrtki prepoznaje važnost brige o mentalnom zdravlju zaposlenika kako bi osigurale njihovudobrobit i produktivnost.Briga o mentalnom zdravlju postajesve važnija za svaku tvrtku iz nekoliko razloga. Prvi jepoboljšanje produktivnosti i radnog učinkajer su zdravi i zadovoljni zaposlenici produktivniji, kreativniji iu većoj mjeri angažirani na poslu. Slijediniža stopa izostanka i fluktuacije zaposlenikajer je poznato da loše mentalno zdravlje dovodi do više izostanaka s posla, dužih razdoblja oporavka i veće fluktuacije zaposlenika. Kao treći primjer bih pupkaemployer brand i reputaciju tvrtke kao poslodavca. Tvrtke koje pružaju podršku mentalnom zdravlju zaposlenika često se doživljavaju kao poslodavci koji brinu o svojim ljudima. To može poboljšati brand tvrtke kao poslodavca, učiniti ju atraktivnošću za talente, ali i poboljšati njezinu reputaciju među klijentima, partnerima iu široj javnosti. I konačno, ne manje bitno, jestetička i moralna odgovornostjer mnoge tvrtke prepoznaju da je briga o mentalnom zdravlju zaposlenika važan aspekt odgovornog i održivog poslovanja.

Možeš li nam dati neke primjere kako organizacije mogu implementirati programe blagostanja za svoje zaposlenike te koje tvrtke će podijeliti svoju HR praksu na povlačenje?

Naravno! Navest ću nekoliko popularnih praksi u sklopu wellbeing programa za zaposlenike te se nadam da ću time inspirirati poslodavce i pokazati da, s relativno malo uloženih resursa, mogu postići pridonijeti stvaranju zdravijeg, podržavajućeg i produktivnog radnog okruženja. Na primjer,radionice o mentalnom zdravlju,koje uključuju teme poputupravljanja stresom, razvijanja emocionalne inteligencije te tehnike opuštanja i mindfulnessaomogućuju zaposlenicima da steknu vještine i alate za održavanje mentalnog zdravlja. To mogu biti igrupne fitness aktivnosti,kao što sujoga, pilates, aerobik ili grupni treningiliradionice ili predavanjakoje pomažu zaposlenicima da uspostave zdravljeravnotežu između profesionalnog i osobnog života. Također, jedna od boljih praksi je i omogućavanje besplatnogindividualnog savjetovanja ili coachinga za zaposlenike.Osim toga, jedan zgodan primjer su iradionice zdrave prehrane, kuhanja ili nutricionizmakoje educiraju zaposlenike o važnosti pravilne prehrane za zdravlje i energiju te ih potiču na donošenje zdravih prehrambenih izbora. Jednostavna, a vrlo zabavna, aktivnost je iorganiziranje timskih izazova i natjecanjakako bi se potaknula suradnja, timski rad i fizička aktivnost.

Najbolje HR prakse s nama će ovaj put podijeliti predstavnici uspješnih hrvatskih tvrtki poputA1 Hrvatska, Pliva Hrvatska/Teva Pharmaceuticals, Webpower Adria, IKEA Hrvatska, Ars Futura, Q i Porsche Digital Hrvatska. Ove tvrtke su praveuzordobre prakse u našem poslovnom okruženju koje svojim primjerom podižu svijest o važnosti brige o mentalnom zdravlju i dobrobiti zaposlenika u Hrvatskoj. Jako smo sretni što su se odazvali na naš poziv te što će stručni program Retreata obogatiti dijeljenjem svojih iskustava u implementaciji uspješnih praksi, ali igrama iz kojih su učili putem.

Iza tebe je preko 18 godina rada i iskustva u HR-u, ai jedna si od suosnivačica Hacking HR zajednice u Hrvatskoj. Koliko je danas izazovno raditi u HR-u?

Radno okruženje se brzo mijenjazbog tehnološkog napretka(pozdrav, ChatGPT!),demografskih promjena(nove generacije zaposlenika sa svojim specifičnim očekivanjima),promjeneu načinu rada(npr. daljinski rad kaonovo normalno)i drugih faktora.Tehnološke inovacije u HR-upoput HR softvera, automatizacije procesa i analitike podataka,mijenjaju načinna kojima se obavljaju tradicionalni HR poslovi. Ne samo da se stručnjaci za ljudske resurse moraju upoznati s ovim tehnologijama, implementirati ih i koristiti za poboljšanje učinkovitosti funkcija ljudskih resursa, već je također potrebnostalno educiramo i pratimo novosti iz svijeta tehnologijakako bi p/ostali relevantni na tržištu rada.Privlačenje, angažiranje i zadržavanje top talenatadanas može biti pravi izazov, pogotovo u IT industriji, gdje je zaista velika konkurencija. Naime, većina kvalitetnih kandidata već negdje radi, zadovoljni su poslom i uvjetima i ne razmišljaju aktivno o promjeni posla. E sad, na namaNa stručnjacima za ljudske resurse je da budu kreativnite razvijati strategije privlačenja talenata, osmišljavati atraktivne beneficije te zajedno s upravom tvrtkom proaktivno raditi na stvaranju pozitivnog radnog okruženja kako bi privukli i zadržali vrhunske zaposlenike. I na kraju, ali nije manje važno,HRfunkcija se bavi ljudima, a znamo svi koliko je ljudski faktor iznimno složen. Različite osobnosti, motivacije, potrebe i težnje – sve to treba pomiriti i uskladiti. Možda je najzahtjevniji zadatak za HR stručnjake , prilikom donošenja nekih važnih strateških odluka, pronaći optimalno rješenje koje će biti dugoročnowin-winkako za zaposlenike, tako i za top menadžment tvrtke.

Imaš mnogo iskustva u organizaciji eventa i općenito si dosta aktivan u HR i Tech community-u. Možeš li nam reći više o tome?

Da, evo jedanzabavna činjenicao meni. Naime, oduvijek me bio strah javnih nastupa, pa sam ranije u karijeri radije preuzimala organizacijsku ulogu. Svoj prvi događaj organizirala sam 2016. godine i bio je to baš na temu dobrobiti zaposlenika.

Nekoliko godina kasnije, postala sam su-osnivačica Zagreb ChapteraHakiranje HR-azajednice u Hrvatskoj. Riječ je o globalnoj zajednici koja okuplja HR stručnjake, poslovne lidere, tehnološke entuzijaste i praktičare, a koju je osnivač, Enrique Rubio, pokrenuo s ciljem razvijanja najveće globalne zajednice za suradnju idijeljenje znanjasvojih članova o najnovijim trendovima vezanim zabudućnost rada, tehnologiju i ljudske resurse. Počeli smo redovito organizirati Hacking HR meetupe u Zagrebu koji su se uglavnom okupljali i po 150-200 ljudi uživo. Bavili smo se vrlo relevantnim temama, koje su spajale HR i nove tehnologije, a tada su u Hrvatskoj bile pravo osvježenje.

Jedan od zadnjihupravljanje događajimaprojekata, na koji sam jako ponosan, bio je serijalSastanak inženjerskog menadžmenta,koje sam organizirala za vrijeme rada u Photomathu. Okupljali smo inženjere na različitim voditeljskim ulogama, ali i seniore, koji su željeli naučiti najbolju praksu u upravljanju inženjerskim timovima. Kroz tu priču sam opet nekako uspjela spojiti svoje dvije ljubavi: HR i Tech.

Danas, nakon više od 18 godina radnog staža, mogu reći da sam pobijedila strah od javnih nastupa, jer ježelja za dijeljenjem znanja sa zajednicombila jednostavno – jača! Zapravo, sada baš uživam u nastupima na događajima krozpredavanja i panel raspravekao iu održavanjuedukacija, mentoriranjetekonzalting projektima. Aorganizacija i moderiranje eventaje nešto što me stvarno profesionalno ispunjava te se veselim svim budućim prilikama za to!

Prva HR konferencijanamijenjena IT sektoru u formatu Retreat tripa održat će se od7. do 9. srpnja na otoku Obonjan.Retreat trip potpuno je novi koncept edukacije i odmora namijenjen zaposlenicimaHR i marketing od

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr