Pivot tablice jedan su od najkorisnijih alata u Microsoft Excelu koji služi sažimanju ogromne količine podataka za samo nekoliko sekundi. Vrlo su jednostavne za upotrebu, a posao ti mogu dodatno olakšati sljedeći trikovi:

  1. Organiziraj podatke

Da bi izbjegao izazove koji se mogu pojaviti kasnije, dobro pregledaj i organiziraj podatke koje ćeš analizirati u pivot tablici. Početna tablica s podacima ne smije imati prazne retke ili stupce, a svaki stupac mora imati svoj jedinstveni naziv postavljen u samo jednom retku koji će govoriti što se nalazi u stupcima podataka ispod.

  • Testiraj pivot tablicu

Ako nisi siguran da će tvoja pivot tablica dobro funkcionirati, prvo ju testiraj tako što ćeš postaviti da ti prebroji neke podatke koje možeš brzo provjeriti. Npr. možeš postaviti kao Vrijednost bilo koji stupac s tekstom i sa strane će ti se pojaviti mala pivot tablica koja će ti reći koliko redaka tekstualnih podataka imaš u tom stupcu. Ako podaci odgovaraju, možeš nastaviti s pravom analizom.

  • Pokaži postotak u pivot tablici

Pivot tablice su odlične za zbrajanje podataka, ali ponekad ti u izvješću neće trebati brojčani iznos npr. prodaja nego nečiji postotak u ukupnom broju prodaja. Kako bi to vrlo jednostavno prikazao u pivot tablici, dodaj podatak čije postotke analiziraš u polje Reci, npr. imena prodavača. U polje Vrijednosti postavi broj prodaja. Kad Excel od podataka koje si mu zadao napravi pivot tablicu, klikni desnim klikom miša na broj prodaja i odaberi iz padajućeg izbornika Pokaži vrijednost kao – % sveukupne vrijednosti. Sada će se broj prodaja prikazati kao postotak po prodavaču u ukupnom broju prodaja koji će imati vrijednost 100%.

Pivot tablice pomoći će ti optimistično pristupiti analizi ogromne količine podataka, a što više trikova s vremenom usvojiš, to će ti posao biti lakši i brži.