Svečano zatvaranje konferencije obilježilo je plenarno predavanje profesora Milesa Berryja sa Sveučilišta u Roehamptonu koji je govorio o umjetnoj inteligenciji kao sredstvu za poticanje inkluzije u obrazovanju.
U svom predavanju sudionicima je predstavio besplatne alate pomoću kojih učenici s teškoćama mogu savladati redoviti nastavni plan i program – od alata za pretvaranje teksta u govor i govor u tekst, preko strojnog prevođenja do potencijala ChatGPT-a i generativnih alata za umjetnu inteligenciju, ali i etičke implikacije koje razvoj umjetne inteligencije donosi.
Konferencija je okupila više od 1200 sudionika iz svih dijelova Hrvatske i iz inozemstva, uključujući predstavnike škola, visokoškolskih ustanova i drugih obrazovnih ustanova.
Za njih je tijekom tri dana organizirano više od 50 radionica i neformalnih Ptice od perja razgovora, preko 100 interaktivnih izlaganja, šest pozvanih predavanja te panel rasprava na kojoj se govorilo o izazovima koji stoje pred obrazovnim sustavom uzrokovanim brzim napretkom tehnologije i njezinim utjecajem na gospodarstvo i društvo.
Veliko zanimanje sudionika izazvalo je brojna pozvana predavanja stručnjaka iz Hrvatske i inozemstva.
Marc Prenskymeđunarodno priznati predavač i nagrađivani autor, prvi dan konferencije održao je zapaženo predavanje u kojem je otkrio kako prilagoditi poučavanje novim generacijama i pripremiti ih za njihovu budućnost.
Program konferencije je pokrio i teme kao što su računalna sigurnost i poticanje razvoja kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika i učenika za odgovorno i svrhovito korištenje interneta i digitalnih tehnologija, a poseban naglasak stavljen je na teme pristupačnosti i inkluzivnog učenja i poučavanja uz primjenu asistivne tehnologije.
Sudionici su tako imali priliku čuti predavanje Ines Delzottoosnivačice prvog Kabineta za asistivnu tehnologiju u Hrvatskoj, koja je na CUC-u otkrila kako asistivna tehnologija može pomoći učenicima s teškoćama da odgovore na izazove i ostvare akademski uspjeh.
O korištenju asistivne tehnologije u obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju govorili su i CARNET-ovi otočki partneri u projektu ATTEND koji su kroz primjere dobre prakse iz grada predstavili otočki obrazovni sustav i obrazovnu politiku predškolskih ustanova i osnovnih škola. Reykjavík i specijalna škola Klettaskóli.
„Korištenje ozbiljnih igara obećava stanje blagostanja i također olakšava smisleno učenje. Ali iznad svega… igre su ugodan i privlačen način istraživanja složenih koncepata i teških izbora na pozitivan način pune nade… možda pravi ključ u srcu klimatske krize i njezinih izazova”, poručio je na CUC-u Conor Galvin, dr. mentor na UCD College of Social Sciences & Law School of Education koji je drugog dana konferencije sudionicima dao niz praktičnih savjeta o korištenju ozbiljnih igrica u učionici te ukazao na niz korisnih i besplatnih internetskih izvora i materijala koji mogu pomoći učiteljima da naprave prve korake u potpuno novi svijet.
Završetka projekta e-Škole
Ove godine konferencija je bila posvećena i obilježavanju završetka projekta e-Škole koji je svim školama u Republici Hrvatskoj omogućio sustavno razvijanje digitalne zrelosti pa su tako sudionici imali priliku saznati sve o obrazovanju za digitalne kompetencije, kao io mrežnoj infrastrukturi u projektu e-Škole, informatizaciji. škola poslovanja, novim tehnologijama i alatima za izradu digitalnih sadržaja te podršci korisnicima, kao i analitikama učenja te novim CARNET uslugama – CARNET id i CARNET info.
Govorilo se o aktualnim trendovima u području kodiranja, programiranja, umjetne inteligencije i njezine etične uporabe u obrazovanju te zaštiti podataka, proširenoj i virtualnoj stvarnosti u kontekstu poučavanja.
Bart Verswijvelneovisni belgijski edukator i stručnjak iz European Schoolneta na konferenciji je održao predavanje “Unlocking teacher motivation: the magic of sustainable teacher” u kojem je svoje dugogodišnje iskustvo u ulozi učitelja razredne nastave podijelio sa sudionicima konferencije – nastavnicima i nastavnicama koji su u potrazi za motivacijom .
Ivana Juraga iz Europske komisije predstavila je pregled aktivnosti Europske komisije kojima je cilj poduprijeti države članice u digitalnoj transformaciji obrazovnih sustava.
Uz konferencijski program, najveći su interes sudionici pokazali i za kviz koji već tradicionalno vodi Morana Zibar.
Više o temiIzvor:Bug.hr