I srednjim, malim i mikropoduzetnicima, kategoriji kraće zvane ​MMS, u kojoj je većina poduzeća u Hrvatskoj, domaća financijskotehnološka scena svojim rješenjima pokušava olakšati i ubrzati svakodnevno poslovanje. Za mikropoduzetnike, kojih je 89,9 posto, male, kojih je 8,8 posto, te srednje, kojih je 1,1 posto od ukupno 144.259 poduzetnika (u 2021., prema Fininim podacima objavljenim lani), osmišljeni su financijskotehnološki alati kako bi što snažnije razvijali svoje poslovanje te su se jednostavnije nosili s tržišnim zahtjevima i konkurencijom.

Podrška pri plaćanju

Podršku mikropoduzetnicima, malim i srednjim poduzetnicima u grupi ASEE pruža tvrtka Monri, kazao je. Viktor Olujić, član Uprave ASEE & Monri Payments, čije su usluge grupirane u poslovnu liniju trgovine, uključujući e-trgovinu, te HoReCa (hoteli, restorani i kafići). Napomenuo je kako trgovci poznaju Monri jer je među prvima u Hrvatskoj ponudio rješenje SinglePOS, jedinstven POS uređaj za prihvat platnih kartica više banaka. Osim podrške trgovcima pri kupnji u trgovini (eng. plaćanje u trgovini), dodao je, Monri nudi cjelovito rješenje za e-trgovinu, odnosno prihvat kartice na internetu, u čemu je tržišni lider u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji i Makedoniji.

– Danas se Monrijevim uslugama koristi oko 10.000 trgovaca u nekoliko zemalja. Osim usluga plaćanja, on se bavi softverskom podrškom u kanalu HoReCa, maloprodaji i veleprodaji te proizvodnji. S brendovima Remaris i Gastrobit ​više smo desetljeća prisutni u HoReCi sa softverom za blagajne, fiskalizacijom, naplatom i potpunom digitalizacijom poslovnih procesa u hotelima, restoranima i kafićima. U maloprodaji, veleprodaji i proizvodnji zastupljeni smo pak s rješenjem Thor koje zadovoljava upravljanje resursima, skladištenjem i praćenjem proizvodnje. U matičnoj tvrtki ASEE-u razvijamo rješenja za pozivni centar i digitalno upravljanje dokumentima, od zauzimanja i korištenja dokumenata u procesu do njihova digitalnog potpisivanja, slanja i dugoročnog arhiviranja – nabrojio je Olujić.

U sezoni i izvan nje

Monrijeva rješenja, nastavlja, to omogućuju plaćanje dodatnim integracijskim modulima, automatsko praćenje stanja na skladištu elektroničke trgovine ili u veleprodajnim i maloprodajnim skladištima. Kaže i da je moguće obavljanje brze dnevne inventure u kafićima i restoranima, prijavljivanje gostiju u sustav eVisitor upotrebom hotelskog softvera te praćenje učinkovitosti i nadogradnje.

– Pri tome Monri osigurava praćenje zakonske i platne regulative te pruža podršku. Poduzetnici u kanalu HoReCa upravo se pripremaju za ovogodišnju turističku sezonu pa je primjetno povećanje interesa za naša rješenja u hotelima i restoranima, odnosno u dijelu malih i bržih platnih transakcija. Pri tome naše rješenje Remaris hotel omogućuje praćenje poslovnih procesa u hotelima, od planiranja i pripreme hrane u kuhinji, distribucije hrane i pića u barovima i restoranima do integracije dodatnih usluga poput automatske naplate parkiranja, rezervacije i naplate korištenja dvorane i usluga wellnessa ili integracije s platformama za rezervaciju smještaja. U području brzih transakcija primjetan je porast interesa za korištenje blagajne Start, koja omogućuje izdavanje računa, fiskalizaciju računa i plaćanje platim karticama pomoću jednostavnog malog uređaja – pojasnio je Olujić.

Primijetio je da tijekom cijele godine postoji interes za rješenja koja optimiziraju upravljanje komunikacijom s klijentima telefonskim pozivima ili Viberom, WhatsAppom i na društvenim mrežama te općenito razmjenom dokumenata s klijentima i partnerima.

Velika poduzeća, banke, osiguravajuća društva i veliki distributeri rješenja za upravljanje dokumentima, kontaktima i komunikacijama s potrošačima integrirali su se prije nekoliko godina, a sada Olujić vidi povećan interes srednjih i malih poduzeća da integriraju sustave koji omogućuju jedinstven pogled na klijenta od trenutka slanja ponude i sklapanja ugovora, naplate do rješavanja eventualne reklamacije. S obzirom na to da posluju na više tržišta, kaže Olujić, daju i savjete poduzetnicima pri otvaranju predstavništava ili podružnica u inozemstvu te pojednostavljuju papirologiju.

Besplatno za kupca

Svoje usluge, rekla je regionalna menadžerica za Hrvatsku u Leanpayu Danijela Višnjić, ta tvrtka nudi preko partnera/trgovaca s kojima sklapa ugovor o suradnji. Kako bi to osigurali, imaju razvijene mrežne aplikacije koje povezuju cijeli prodajni proces, od prijenosa svih financijskih detalja kupcu pri kupnji do automatizacije odobravanja i razmjene informacija u stvarnom vremenu.

– Jedinstvena rješenja, uz pomoć API integracije i pluginova za najčešće korištene platforme internetske trgovine kao što su Magento, OpenCart, Prestashop, WooCommerce, trgovac postaje sve na jednom mjestu, odnosno kupcima nudi jedinstven način financiranja i kupnje na jednom mjestu. Kupac uz svaki proizvod ima prikaz rata i jednim klikom može provjeriti svoj limit ili pokrenuti postupak plaćanja, a osiguravamo primjerice jedinstvena marketinška rješenja i prilagođavanje broja rata poslovnom modelu. Danas trgovac mora sa svakom kartičnom kućom ili bankom dogovoriti prihvat plaćanja po stopi, jer pomoću Leanpaya isto može ponuditi rješenje svim kupcima. U samo pet minuta kupac može dobiti odobrenje plaćanja ili ograničenje, što smanjuje troškove na obje strane. S partnerima analiziramo poslovanje i izazove, a za kupca je plaćanje Leanpayom potpuno besplatno, što je velika novost na hrvatskom tržištu – rekla je Višnjić.

U Privrednoj banci Zagreb naglašavaju da svojim klijentima nude razne alate i kanale poput internetskog i mobilnog bankarstva ili kanala izravnog bankarstva, a razvili su se i API sučelja s pomoću kojih uz propisanu autorizaciju i posredovanje korisnika usluga pružatelja usluga treće strane mogu pristupiti svojim računima. Funkcija Mala poduzeća, rekli su, zadužena je prije svega za organizaciju, portfeljno upravljanje, koordinaciju i unapređenje servisnog modela malih poduzeća poslovne mreže, procesa i proizvoda. Istaknuli su da su mala poduzeća prepoznala potrebu za obnovom zgrade oštećenih potresom, zbog čega je nadograđen Model za kreditiranje suvlasnika stambenih zgrada. U sklopu tog modela odobrena je namjena obnove zgrade nakon potresa, na temelju čega se PBZ pozicionirao kao lider na tom tržištu i pokrenuo prelazak klijenata na novo digitalno bankarstvo s uslugom internetskog i mobilnog bankarstva s novim funkcionalnostima (#s KLJUČEM, #sa ZNAKOM).

Direktor službe za klijente u Addiko banci Nenad Mećava iznosi da je ​Addiko banka okrenuta građanima i mikropoduzetnicima, malim i srednjim poduzetnicima kojima nastoji pojednostaviti postupak dizanja kredita, što se često doživljava stresnim i zahtjevnim, i olakšati im pristup financiranju u bilo koje vrijeme je bilo kojeg mjesta. Kreditni je proces visokoautomatiziran, upotrebljavaju se javno dostupni podaci o poduzetnicima te interni modeli i procesi za brzu obradu kreditnih zahtjeva. Stoga poduzetnici mogu odmah reći hoće li im odobriti kredit, što im je vrijedna informacija koju mogu dobiti bez čekanja ili prethodnog prikupljanja dokumentacije, a novac se većinom može isplatiti već u roku od jednog do tri dana.

– Dovoljno je da klijenti, u većini slučajeva, jednom dođu u banku na potpisivanje ugovora. Nema peripetija sa zalogom na nekretninama i ograničenja u namjenskom korištenju sredstava. Mali poduzetnici najčešće traže potporu u financiranju za obrtna sredstva, financiranje zaliha u slučaju potrebe nabave veće količine po povoljnoj cijeni, dobivanje popusta pri nabavi veće količine te za premošćivanje razdoblja do naplate potraživanja od kupaca. Addiko banka nudi povoljne uvjete kreditiranja za muške i srednje tvrtke zahvaljujući jednostavnim i brzim poslovnim kreditima s fiksnom kamatnom stopom tijekom cijelog razdoblja otplate kredita. Mali poduzetnici za svoje poslovanje koriste aplikacije za digitalno bankarstvo, bilo internetsko bilo mobilno. Budući da mnogo takvih poduzetnika nema potrebe

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr