Tvrtka Tetra Pak objavila je svoje Izvješće o održivosti za fiskalnu 2022. godinu[1], ističući napredak tvrtke u različitim aspektima održivosti. U svom 24. izdanju izvješće pokazuje kako je održivost i daljnji prioritet u odlučivanju te ostaje u srži strategije tvrtke Tetra Pak.

Tijekom 2022. godine tvrtka Tetra Pak ostvarila je značajna postignuća, smanjivši operativnu emisiju stakleničkih plinova (GHG) za 39%[2]uz korištenje energije iz obnovljivih izvora od 84%[3]. Na ovaj način tvrtka nastavlja put objavljivanja nultih neto emisija u poslovanju do 2030. godine. Osim toga, prodaja 8,8 milijardi pakiranja biljnog podrijetla[4] i 11,9 milijardi biljnih čepova štedi 131 kilotonu emisije CO2[5]. Tvrtka je također uložila gotovo 30 milijuna eura[6] kako bi se ubrzalo prikupljanje i recikliranje višeslojne kartonske ambalaže, surađujući s inkubatorima za prehrambenu tehnologiju i startupovima kako bi se istražila budućnost održive hrane.

Sve ovo je ostvareno u godini koja je obilježena značajnim neizvjesnostima potaknutim posljedicama pandemije COVID-19, problemima u opskrbnom lancu i geopolitičkim izazovima kao što je ruska invazija na Ukrajinu. Kombinacija svih ovih čimbenika rezultirala je značajnim financijskim izazovima za tvrtke i potrošače, povećavajući troškove života i dovodeći do nesigurnosti po pitanju hrane za mnoge.

Adolfo Orive, predsjednik i izvršni direktor tvrtke Tetra Pakizjavio je: „Trenutno okruženje u kojem poslujemo naglašava potrebu za integriranim, sustavnim rješenjima. To je jedini način na koji možemo zadovoljiti opseg i brzinu promjena potrebnih za povećanje pristupa hrani uz smanjenje utjecaja na okoliš, na način da nitko ne bude zaostao. Stoga smo zauzeli holistički pristup u pet međusobno povezanih i međuovisnih područja u kojima možemo najviše doprinijeti – prehrambeni sustavi, kružno gospodarstvo, klima, priroda i društvena održivost.”

Izvještaj o održivosti tvrtke Tetra Pak za fiskalnu 2022. godinu ističe uspjehe tvrtke u protekloj godini i tekuće inicijative – za zaštitu hrane, ljudi i planeta. To uključuje:

  • Testiranje prve barijere dobivene na bazi vlakana koja zamjenjuje tanki sloj aluminijske folije u aseptičnoj višeslojnoj kartonskoj ambalaži – napredak na putu tvrtke prema potpuno obnovljivoj aseptičnoj ambalaži.
  • Priznat od strane globalne neprofitne organizacije za zaštitu okoliša CDP za vodstvo u korporativnoj transparentnosti i učinku vezanim uz klimatske promjene i šume, što je tvrtki Tetra Pak osiguralo mjesto na prestižnoj ‘A listi’ već četvrtu godinu zaredom.
  • Dizajniranje nove metode prerade sojinih napitaka, kao i nove tehnologije za preradu pivskih tropa[7] u napitak biljnog podrijetla – za manje otpada i više hranjivih tvari.
  • Omogućavanje sudjelovanja u školskim prehrambenim programima za 66 milijuna djece u 44 države. Ovo utječe na poboljšanje zdravlja djece, redovitije pohađanje škole, a predstavlja i poticaj za poljoprivredni razvoj.
  • Isporuka mlijeka mljekarama u 22 Mliječno središte projekta uz sudjelovanje približno 44 000 farmera, u većini slučajeva malih poljoprivrednika, kao dio dugotrajnog rada tvrtke na izgradnji lokalnih lanaca vrijednosti mliječnih proizvoda.
  • Obnavljanje 87 hektara zemlje – što je ekvivalent 136 nogometnih igrališta – kroz Program očuvanja Araucaria u Brazilu.
  • Provedba vodećih načela UN-a o poslovanju i ljudskim pravima.[8]

„S iznimnom brigom o okolišu i snažnoj predanosti budućnosti, nastaviti ćemo poticati sebe i druge kako bi još uže surađivali i pronalazili održiva rješenja za izazove s kojima se suočavamo kao društvo. Uostalom, to je upravo srž naše svrhe: ‘Obvezujemo se hranu učiniti sigurnom i dostupnom svugdje te obećavamo da ćemo zaštititi ono što je dobro – hranu, ljude i planet”zaključio je Adolfo

Možete pronaći cijelo izvješće za fiskalnu godinu 2022 ovdje.


[1] Fiskalna godina 2022. (FY22) je razdoblje od 1. siječnja 2022. do 31. prosinca 2022.

[2] Opseg 1, 2 i poslovna putovanja

[3] Kao rezultat povećanja fotonaponskog kapaciteta tvrtke s 5,55 MW u 2021. na 8,47 MW u 2022.

[4] Navedene količine isključuju Blend u BIO (BiB) koji se prodaje u Brazilu. BiB je mješavina 75% LDPE i 25% biljnog LDPE

[5] U usporedbi s količinom CO2 koja bi se emitirala da se koristi plastika na bazi fosila. Na temelju internih klimatskih izračuna (volumen x faktor emisije) uzimajući u obzir 72,7 kilotona plastike biljnog porijekla nabavljene 2022. Za izračun broja izbjegnutih emisija, Tetra Pak koristi faktor emisije treće strane za polimere biljnog porijekla iz javno dostupnih procjena životnog ciklusa od Braskem. Izvor: https://www.braskem.com.br/portal/imgreen arquivos/LCAPEI’mgreenbio-based_FINALEN.pdf

[6] Operativni i kapitalni izdaci

[7] Pivski trop je nadimak koji se koristi za opisivanje slada nakon što ga je pivovara već koristila za proizvodnju piva. Izvor: https://www.regrained.com/blogs/upcyclist/what-is-spent-grain

[8] Vodeća načela UN-a o poslovanju i ljudskim pravima (UNGPs) globalni su standard poslovnog ponašanja u vezi s ljudskim pravima. Sastoje se od 3 stupnja: Prvo, država ima dužnost zaštititi ljude od povrede ljudskih prava od strane poslovanja. Zahtijeva od država da koriste sve alate koji su im na raspolaganju – zakon, politiku, propise i presude – za zaštitu od povrede ljudskih prava od strane poslovanja. Drugo, poduzeća imaju odgovornost poštivati ​​ljudska prava. Odnosno, tvrtke ne bi trebale kršiti ljudska prava u vlastitom poslovanju ili u svojim poslovnim odnosima (npr. s partnerima, dobavljačima i kupcima). Tu odgovornost poduzeća puno je teže spoznati kada država ne radi svoj posao, ali odgovornost ipak ostaje. Treće, postoji potreba za većim pristupom pravnim lijekovima. To zahtijeva od država i poduzeća da igraju ulogu u osiguranju pristupa učinkovitom pravnom lijeku – i sudskom i nesudskom – za one koji su oštećeni kršenjem ljudskih prava u poslovnom smislu.

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr