Kako Infigo stvara vlastite stručnjake za “IT speleologiju”?

Zašto bi bilo tko normalan temeljiti dobar dio poslovanja na platformi koja je izrazito specijalizirana i za koju je teško naći stručnjake na slobodnom tržištu?!

Pitanje je stvarno na mjestu – zašto bi tko želio bazirati svoj biznis na platformi za koju se ne može naći dovoljan broj (IT) stručnjaka na tržištu?

Jedna od takvih je Splunk, čije ime dolazi od riječi “speleologija” jer su smatrali da je probijanje kroz velike količine podataka slično kao da se bave speleologijom. I da, Splunk je u davnim danima bio isključivo platforma za obradu velike količine podataka, a danas se razvio iu platformu za sigurnost s cijelim nizom korisnih funkcionalnosti i proizvoda. Znači, jako specijalizirano.

I tu leži problem; ako želite naučiti baratati s velikom količinom podataka, onda vam stvarno treba velika količina podataka. Ako želite naučiti kako takvu platformu implementirati u neki ogromni, kompleksni sustav, onda vam treba takav ogroman, kompleksni sustav, a nije baš da je tako nešto dostupno svima. U svijetu IT-a koji je ovako naoko veliki izjednačitelj, neke stvari su ipak rezervirane za manji krug ljudi.

Infigo IS, hrvatska tvrtka za IT sigurnost, ima 14 godina iskustva u radu sa Splunkom. Što nije loše jer postoji 18 godina.

U doba kad su počeli, Splunk je bio malo poznat, barem u Europi, ali činilo se da bi platforma mogla biti baš ono što traže. Inače, Splunk je osnovan 2003. godine, a postao je profitabilan 2009., ali kad se Infigo IS počeo baviti s njim. Ne kažemo da su te dvije stvari povezane. Ali ne kažemo ni da nisu…

Infigova rješenja temelje se na Splunk-u, koja je vrlo specifična platforma

Počelo je sve s integracijama, ali se ubrzo ispostavilo da je Splunk super platforma za baziranje vlastitih sigurnosnih proizvoda. Razvoj SIEM-a (pojednostavljeno, nadzor i upravljanje sigurnosnim događajima) ili FRAML-a (opet pojednostavljeno, sustav za sprječavanje pranja novca i prevara) zahtijeva podlogu koja može usrkati nevjerojatne količine podataka u jako kratkom vremenu i onda još biti sposobna podnijeti teret obrade.

A ne bi bilo loše ni da je skalabilna.

Ali problem je, opet, kako naći ljude koje mogu raditi na tako nečemu. Umjesto da se izmišlja topla voda ili pametuje, rješenje je zapravo bilo dosta jednostavno. Ako stručnjaka nema na tržištu onda ih treba stvoriti!

Po dolasku u Infigo IS, ukoliko je u opisu posla rad sa Splunk-om (integracija, razvoj ili napredno korištenje), postoji točno propisan put kojim novi zaposlenik neće steći samo potrebna znanja već i potrebne certifikate. Trenutno postoji više od 120 Splunk certifikata u Infigo IS-u i taj broj raste.

Splunk koristi mnoge tvrtke u cijelom nizu industrije, među njima i Porsche

Novim zaposlenicima definiraju se mentori, točno se zna što će se dogoditi (i što se očekuje) prvi tjedan, prvi mjesec, prvo tromjesečje, prvo polugodište i prvu godinu. Nakon tog razdoblja smatra se da su stručnjaci spremni za napredne certifikate (ala Splunk Enterprise Certified Architect).

I to je zapravo jedini pametni način kako se boriti sa specifičnom platformom za koju ne postoji velika količina stručnjaka na tržištu. Jer što drugo možete raditi? Pokušati oteti ljude nekom drugom ili sjesti i plakati. A suze ne podmiruju račune…

Goran Račić, direktor za PR i marketing, Infigo IS

Više o temiIzvor:Bug.hr