Moda se značajno razvila u posljednjih nekoliko godina, a njen digitalni dio sada je jedna od tehnološki rastućih industrija u svijetu e-trgovine. Modne internetske platforme nastale su kako bi zadovoljile potrebe potrošača koji žele ostati u trendu, ali također žele imati koristi od automatizacije koju „fizički” svijet nudi godinama. Međutim, s mnoštvom proizvoda u ponudi i tisućama modnih e-trgovina, kupcima može biti izazov pronaći ono što tražite na jednostavan način.

Stoga je za organiziranje načina iz fragmentiranih e-trgovina izvora ključno razumjeti te vizualne i tekstualne informacije o proizvodu. Na ljestvici 14 zemalja vodeće europske modne tražilice GLAMI.group, čiji je dio i GLAMI.hr s 3 milijuna sesija mjesečno, to se može učiniti samo putem automatizacije. Nadalje, dovoljno visokokvalitetno automatsko katalogiziranje u nijansiranom modnom sektoru može se postići samo naprednim strojnim učenjem čovjeka-u-petlji.

GLAMI koristi tehnologiju strojnog učenja od 2015. godine kako bi kupcima pružio najbolje moguće iskustvo pretraživanja modnih proizvoda. Tako danas njegov posvećeni AI tim izrađuje aplikacije kao što su preporuke proizvoda, sličnosti, kategorizacije i još mnogo toga kako bi svakom posjetitelju GLAMI.hr pružio besprijekorno putovanje otkrivanja mode odnosno dao priliku kupcima u Hrvatskoj, ali i modnim e-trgovinama da iskoristi tehnologiju umjetne inteligencije.

Jezični agnostik Merlin: Višejezično AI rješenje

Ključno recentno poboljšanje pozadine (backend) GLAMI platforme bilo je implementacija općenitijeg i učinkovitijeg mehanizma za razumijevanje proizvoda. Novi sustav može gotovo magično raditi na više jezika istovremeno, što mu je dalo ime Jezični agnostik Merlin (LAM). LAM-ova arhitektura izrađena od strane internih stručnjaka i po vlastitoj mjeri koristi moderne tehnologije u obradi prirodnog jezika (sposobnost računala da razumije ljudski jezik) i računalnog vida (sposobnost računala da interpretira slike) za otkrivanje značajnih ključnih proizvoda. Na primjer, LAM koristi ključnu tehnologiju naziva Transformer koja pokreće i omiljeni ChatGPT, a njegove višejezične mogućnosti dovode, između ostalog, do manjeg broja pogrešaka na manjim tržištima, smanjenje broja potrebnih modela strojnog učenja i skraćivanja vremena potrebnog za širenje na nova tržišta, što je značajan cilj za mnoge tvrtke za e-trgovinu.

Koje koristi GLAMI ima od LAM-a

Prepoznavanje značajki proizvoda, kao što su boja, veličina ili model, važno je za kvalitetu kataloga i mnoge nizvodne sustave u GLAMI-ju. Budući da LAM također razumije i hrvatski jezik, GLAMI-jev AI tim pomoću njega potpuno je rekategorizirao veliki katalog od 700.000 proizvoda u više od 200 kategorija proizvoda uključujući, na primjer, potkategorije kao što su mokasine i espadrile.

Time je postotak nekategoriziranih proizvoda smanjen na samo 1%, a istovremeno je smanjena i količina profesionalnog održavanja po standardiziranom svojstvu proizvoda. Osim toga, zahvaljujući raznolikoj obuci, LAM je robusniji, što omogućuje automatizaciju feedova za e-trgovine s izuzetnim proizvodima. LAM se tako sada koristi za prepoznavanje više od 130 značajnih proizvoda, poput V-izreza ili cvjetnog uzorka, dok AI time optimizira korištenje resursa oblaka i temeljnu infrastrukturu.

Budućnost umjetne inteligencije u modi i izvan nje

Industrijske primjene umjetne inteligencije koje vidimo na horizontu su duboko razumijevanje namjera i preferencija kupaca u stilu, funkciji i veličini te inovativna sučelja koja koriste razgovorne ili 3D aspekte, primjerice virtualno isprobavanje odjeće. Na kraju, kako se AI tehnologija nastavlja razvijati, GLAMI očekuje da će se pojaviti još naprednije značajke koje će modnu industriju učiniti još pristupačnijom i ugodnijom za kupce.

GLAMI-jeva uspješna upotreba umjetne inteligencije

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr