Evo jednog scenarija koji bi mogao izgledati poznato a pomoću kojeg odmah možete prepoznati loše upravljačke vještine. Tim za razvoj proizvoda dizajnira prekrasnu novu aplikaciju.

Klijent je oduševljen, a PR tim gradi kampanju za lansiranje. A onda se dogodi ovo: Menadžer ili rukovoditelj zadužen za projekt ukrade svjetla pozornice i preuzme sve zasluge za odrađeni posao. Nema pohvala timu, nema slavljenja svačijeg uspjeha, nema priznanja doprinosa članovima tima. Kada se to dogodi, možete biti gotovo sigurni da će timski moral pasti do novih dubina.

Jedna jednostavna fraza

Ova vrsta ponašanja često se pojavljuje u istraživanjima kao osobina “lošeg šefa” koja dovodi do neangažiranosti zaposlenika, pa čak i promjene. Pokazalo se da je istraživanje BamboHR-a iz 2019. ocijenilo 63 posto ispitanika“preuzimanje zasluga za rad zaposlenika”najgorim ponašanjem menadžera i nečim zbog čega bi smatrali da je vrijedno dati otkaz.

Da bismo bili sigurni, moramo se pitati: Može li “preuzimanje zasluga za rad zaposlenika” zapravo funkcionirati kao strategija upravljanja za napredak? Ili ometa vođu i unazađuje ga? Prema studiji objavljenoj na Forbesu, koja je ocjenjivala 3800 lidera i mjerila njihovu učinkovitost pri preuzimanju zasluga od drugih, ti su lideri ocijenjeni kao vrlo neučinkoviti (13, postotak), dok su oni koji su se jako trudili dati zasluge drugim ocijenjenim kao neki od najučinkovitijih vođa (85. postotak).

Vjerujemo kako se ova toksična tendencija privlačenja svjetla reflektora i preuzimanja svih zasluga odnosi na pojedince. Menadžeri s ovakvim stavom igraju za ime na poleđini dresa. Zabrinut sam samo za svoja postignuća i na to kako izgledaju svojim nadređenima.

Davanje zasluga drugima

Milijarder ulagač Warren Buffett jednom je zamolio studente sa Sveučilišta na Floridi da zamisle kolegu iz razreda s potencijalom za dugoročni uspjeh. I to na način na koji bi željeli dobiti 10 posto zarade te osobe do kraja života. Evo što je Buffett rekao:

Vjerojatno biste odabrali onu koja je najbolja za vas, onu koja ima liderske kvalitete, onu koja je u stanju navesti druge ljude da slijede svoje interese. To bi bila osoba koja je velikodušna, poštena i koja odaje priznanje drugim ljudima za vlastite ideje.

U biti, on govori o vođi sluzi. Nekome tko je prirodno spreman odati priznanje svojim ljudima za njihov doprinos, usmjeravajući ih u središte pozornosti i iskazujući im zahvalnost. Naime, istraživanje Gallupe pokazalo je da zaposlenici koji redovito dobivaju priznanje povećavaju svoju produktivnost, dobivaju više ocjene lojalnosti kupaca i zadovoljstva te je vjerojatnije da će ostati u svojoj organizaciji.

Veliki vođe s odanim sljedbenicima ne trebaju slavu niti traže potvrdu; oni razumiju što su postigli. Bacaju svjetla reflektora na druge. A zatim se povlače i slave svoja postignuća, što pomaže u jačanju samopouzdanja i povjerenja drugih.

Izvor:Inc.; prijevod i prilagodba:Financa.ba

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr