Oznake verificiranih profila, takozvane plave kvačice, na Twitteru su posljednjih mjeseci predmet mnogih rasprava. Podsjetimo, Elon Musk je, po preuzimanju te društvene mreže, uveo naknada za provjeru profilu i najavili da će imati poseban status. Ne, za ovjeru više nije potrebna poznata ili javno poznata osoba, istaknuti političar, filmska zvijezda ili nešto treće (primjerice, tko je spreman platiti ovjeru “ispod stola”) – dovoljno je platiti službenu pretplatu na Twitter Blue.

Brisanje starih bedževa

Tako trenutno na Twitteru iste plave kvačice nose profili koji su ih platili, kao i oni koji su ih zaslužili, međutim, ne zadugo. Ovog tjedna najavljeno je da će s prvim danom travnja započeti brisanje naslijeđenih bedževa na profilima, pa će se na Twitteru isticati samo oni koji za to plaćaju. Kako će utjecati na prosječno korisničko iskustvo, nije sasvim jasno, nijedna Muskova kompanija neće znati u praksi – Twitter će biti prva društvena mreža na kojoj će verifikacija profila biti isključivo naplatna usluga. Prosječni korisnik, pak, neće tako lako moći razlikovati profil neke javne osobe (ako ova ne plaća Twitter Blue) od drugih računala, što bi moglo izroditi nove probleme.

1. travnja počet ćemo ukidati naš naslijeđeni verificirani program i ukloniti naslijeđene provjerene kvačice. Kako biste svoju plavu kvačicu zadržali na Twitteru, pojedinci se mogu prijaviti za Twitter Blue ovdje: https://t.co/gzpCcwOpLp

Organizacije se mogu prijaviti za https://t.co/RlN5BbuGA3

— Twitter potvrđeno (@verified) 23. ožujka 2023

Kad je riječ o pretplati, za nju smo već doznali da košta 8 ili 11 eura (plus PDV), a novi profili ne mogu dobiti verifikacijsku kvačicu prvih 30 dana (donedavno je to razdoblje bilo 90 dana). Verifikacijska oznaka za tvrtke, zlatna kvačica, plaća se 1000 dolara na mjesec.

Prihodi stižu

Što god mislili o ovoj praksi, postat će norma, a Twitter se nada da će poboljšati svoju financijsku sliku, ali i općenito iskustvo korištenja mreže, barem za one koji će plaćati mjesečnu pretplatu. Podaci analitičke tvrtke Sensor Tower govore da je Twitter u prva tri mjeseca zabilježio oko 11 milijuna dolara prihoda od nove pretplate na Twitter Blue.

Ti se podaci odnose samo na pretplate ugovorene putem mobitela (dakle, na skupu opcija) iu razdoblju kada je pretplata bila dostupna na samo 20-ak tržišta. Prihodi se, dakle, od plavih kvačica slijevaju u njihovu blagajnu, no za sada nisu dovoljni da izvuku kompaniju iz financijskih poteškoća.

Kvačicu će se moći i sakriti

I za kraj, zanimljivost. Neki korisnici odlučili su platiti pretplatu na Twitter Blue, kako bi iskoristili pogodnosti poput uređivanja objava ili bolje vidljivosti, ali se ne žele “sramotiti”, tj. radije bi da nitko ne vidi da su zaista platili “Muskovih 8 dolara”. Takvima je Twitter na raspolaganju stavio mogućnost – skrivanja bedža na profilu, uz zadržavanje ostalih prednosti. Ova opcija tek se testira.

Više o temiIzvor:Bug.hr