Zaključen je ugovor o izgradnji dva pontona u brodogradilištu 3. Maj kojim će Brodogradilište Viktor Lenac zamijeniti svoja dva postojeća pontona Doka 11, u svrhu njegove obnove. Direktorica 3. Maja Edi Kučan početak radova očekuje krajem svibnja te poručuje: “Ovaj ugovor je proizašao iz dugogodišnje uspješne suradnje 3. Maje i Viktora Lenca na nizu projekata, a omogućuje nastavak egzistencije 3. Maje kroz premošćivanje sadašnje faze koja je za nas prijelomna u razvojnom smislu.”
vezano za Brodogradilišta Viktor Lenac i 3. Maj, naručitelj odnosno izvođač zaključili su ugovor o gradnji dva pontona kojim će Lenac zamijeniti dva postojeća pontona Doka 11 (od ukupno 9), u svrhu njegove obnove, kako se navodi u zajedničkoj obavijesti ove kompanije na Zagrebačkoj burzi.
Vrijednost ugovorenih radova i isporuka na izgradnji pontona iznosi blizu 7 milijuna eura, s time da je nabavka osnovnog čeličnog materijala i strojarske opreme pontona (cjevovodi, pumpe, ventili i slično) obveza Lenca, što znači da se ugovor odnosi na radove koje će se obaviti 3 Maj za što pak ugovoreni rok iznosi 10 mjeseci od isporuke osnovnog materijala.
Plutajući dok 11, inače izgrađen u prvoj polovici 20. stoljeća te dopremljen iz SAD-a svojedobno u Lenac, najveći je od ukupno tri doka u sastavu tvrtke. Upravo zbog svoje veličine i kapaciteta donosi oko trećinu prihoda remontnom brodogradilištu pa je izuzetno značajna njegova komponenta za održivo poslovanje poduzeća u većinskom vlasništvu talijanske grupacije Palumbo. Štoviše, obnova najprihodnijeg doka pokazuje se kao nasušna potreba, odnosno kao alternativa gradnji novog doka. Opcija obnove prevagnula je naspram prvotno planiranog projekta gradnje novog doka od čega je, podsjetimo, remontno brodogradilište odustalo, ukratko, jer se takav projekt ne bi moglo samostalno realizirati.
Konkurentska prednost
Ujedno, ovim projektom Lenac može osigurati svoju konkurentsku prednost na dinamičnom tržištu remonta i brodskih rekonstrukcija, uključivši nove potencijalne poslove za potrebe brodova u poslovanju vezano za LNG terminal u Omišlju kao i vezano za novi kontejnerski terminal u riječkoj luci na Zagrebačkoj obali. Također, slijedećom zajednicom aktualne informacije, odnosno nastavak suradnje Lenca i riječkog 3. Maja na projektu koji je od iznimne važnosti za unaprjeđenje poslovanja Lenca, na tržištu se nagađa i glede mogućnosti da se ta dva škvera čak čvršće povežu, primjerice kroz jednu novu poslovnu mogućnost. u čemu bi navodno značajnu ulogu mogao imati vlasnik Lenca.
Remontno brodogradilište ima između 60 i 70 projekata remonta i preinaka brodova, dok je prema zadnjim informacijama u škrinji 10-ak brodova na remontu. To znači dovoljno posla za 330 zaposlenika, a ovisno o zaposlenosti i potrebama Lenca angažira se i 100 do 500 radnika kooperantskih tvrtki. Prema predsjednici Uprave Sandri Uzelac, rade remonti za flotu Jadrolinije, za američku ratnu mornaricu kao i brojne jahte i brodove koji dolaze doslovno iz cijelog svijeta tako da čak 90% prihoda kompanija generira na inozemnom tržištu.
Prijelomna faza
„Ovaj ugovor proizašao je iz dugogodišnje uspješne suradnje 3. svibnja i Viktora Lenca na nizu projekata, a omogućuje i nastavak postojanja 3. svibnja premošćivanjem sadašnje faze koja je za nas prekretnica u smislu. razvoja”, kaže direktor brodogradilišta 3. maja Edi Kučan.
U tehničkom smislu projekt je također zanimljiv, jer kako navodi dva pontona, svake težine od oko 1700 tona koje će se izgraditi u 3. maju, vezuju se na dijelove doka koji će ostati od prijašnje konstrukcije.
“Lenac će nam uz materijal isporučiti i svu dokumentaciju koja je neophodna našem brodogradilištu da bi se izgradila dva nova pontona i očekujem da ćemo s radovima početi krajem svibnja”, kaže Kučan.
Dodaje da 3. Maj ima ukupno 677 zaposlenika, od čega pak svakodnevno u škveru radi oko 520 ljudi s prosjekom blizu 50 godina.
“Pokušat ćemo ponovo vratiti mladost u škver”, najavljuje Kučan dodajući “moguće i tijekom ove godine sukladno određenom.
Više o temiIzvor:Poslovni.hr