Europska aeronautička tvrtka Sudbina, sa sjedištem u Švicarskoj i uredima u Španjolskoj, Njemačkoj i Francuskoj, specijalizirana je za istraživanje i razvoj nadzvučnih vodičkih pogona i zrakoplova. Njihova ideja je stvoriti putnički avionski vodič, koji bi mogao letjeti hiperzvučnim brzinama, odnosno oko pet puta brže od zvuka.
Velike investicije u koncept
Na ovoj tehnologiji rade već nekoliko godina, do sada su izradili dva prototipa i uspješno ih testirali, dok im je posljednji projekt izrade vodikovog mlaznog motora s forsažom (naknadnim sagorijevanjem). Takav motor omogućio bi njihovim zrakoplovima, za sada ipak još u teoriji, da od Frankfurta do Sydneye stignu za samo 4 sata i 15 minuta. Istu relaciju današnji putnički zrakoplovi prelaze za 20-ak sati. Od New Yorka do Londona u tom bi slučaju mogao trajati, umjesto 7 ili 8 sati, samo 90-ak minuta.
Za svoj projekt ekološkog hiperzvučnog zrakoplova Destinus je nedavno dobio 12 milijuna eura iz španjolskog programa poticanja tehnologije i znanosti. U daljnjem razvoju sa švicarskom kompanijom surađuju i nekoliko španjolskih sveučilišta i tvrtka ITP Aero, a novac će se koristiti za izgradnju novog testnog pogona u blizini Madrida. Tamo će se nastaviti s ispitivanjem tehnologije pogona na tekući vodič, za što će biti izdvojeno dodatnih 15 milijuna eura.
Destinus smanjeni prototipovi, nazvani Jungfrau i Eiger, do sada su uspješno demonstrirali valjanost koncepta same letjelice, njezinih senzora, kontrolnih površina, aerodinamike i avionike. Sljedeći prototipovi bit će veći, brži i bliži krajnjem cilju – vodikovom hipersoničnom letu. Treći prototip imat će ugrađen prvi vodič mlazni motor, a najavljuje se da će letjeti do kraja ove godine.
Više o temiIzvor:Bug.hr