Početak 2023. godine obilježio je rast broja oglasa u odnosu na prethodnu godinu, a najveća razlika i rast u broju oglasa zabilježen je u kategorijama Obrazovanje i znanost te Škrb o djeci i starijima.

Iako medijske stupce pune vijesti o masovnim otpuštanjima u Americi, Hrvatsku takav trend (još) nije zahvatio.

Na MojPosao platformama, web stranici MojPosao i mobilnoj aplikacijiPosLovacu prvom kvartalu je objavljenoviše od 26 tisuća oglasa za posao, što je 11% više u odnosu na prošlu godinu i čak 23% više u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu. Na oglase za posao je pristiglopreko 423.000 prijavašto je u razni prošle godine.

Početak 2023. godine obilježio je rast broja oglasa u odnosu na prethodnu godinu, a najveća razlika i rast u broju oglasa zabilježen je u kategorijama Obrazovanje i znanost te Škrb o djeci i starijima.

U odnosu na prvi kvartal prošle godine,u kategoriji IT i telekomunikacije zabilježen je osjetan pad potražnje za radom(-23%), što odgovara kretanjima na globalnom tržištu rada.

Podaci pokazuju da je u prva tri mjeseca ove godine potražnja za radnom snagom u IT-u doživjela pad od 23 posto. S druge strane, s obzirom na to da sada jednak broj kandidata konkurira za manje radnih mjesta, broj prijava na oglas porastao je za 17 posto. Naše IT tržište povezano je sa svjetskim, u prvom redu s američkim, a zbivanja s globalnog tržišta se u većoj ili manjoj mjeri uvijek prelivaju i na naše domaće tržište rada. Međutim, ta povezanost nije toliko izražena kao, primjerice, u Srbiji. Tamo je, naime, zabilježen značajno veći pad broja oglasa u istom razdoblju, a broj prijava je porastao za čak 60% što je sugeriralo kako je veći broj ljudi ostao bez posla i krenuo u potragu za novim karijernim izazovima. Iako je nezahvalno prognozirati što slijedi u nastavku godine, usudio bih se reći kako će se pad potražnje za radnom snagom u sektoru IT-a nastaviti do polovice godine, nakon čega bi trebao uslijediti oporavak tržišta i blagi rast.

Igor Žonja, direktor portala MojPosao.

Najtraženiji trgovci, konobari i skladištari

Među najtraženijim zanimanjima u 2023. su ona izpodručja turizma i ugostiteljstva te prodaje. Udio oglasa u kategoriji prodaje porastao je u odnosu na prošlu godinu te sada ta kategorija nosi gotovo petinu svih oglasa. Udio oglasa u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo nešto je smanjen, a apsolutni broj oglasa u toj kategoriji nešto je veći nego u istom razdoblju prošle godine.

Najtraženija zanimanja u prvom kvartalu 2023. bila su: prodavač (trgovac), konobar (barmen), skladištar, vozač, kuhar, recepcionar te radnik u proizvodnji.

Najveća ponuda zabilježena je u sljedećim kategorijama zanimanja:

Prodaja (trgovina)– 18% oglasa

Turizam i ugostiteljstvo– 17% oglasa

Proizvodnja i zanatske usluge– 11% oglasa

*U jednom oglasu/životopisu moguće je označiti više kategorija zaposlenja

U kategoriji s najvećim brojem oglasa, Prodaja, rast u odnosu na prvi kvartal prošle godine iznosi 19%.

Tri od četiri oglasa su za rad na neodređeno

S obzirom na vrstu zaposlenja, u prvom kvartalu 2023. godineoglasi za rad na neodređeno činili su čak 74% ukupnog broja oglasa, što je nešto veći udio nego prethodne godine. Oglasa za rad na određeno bilo je 50%. Djelatnici za sezonski posao tražili su se u 8% oglasa, dok se 3% oglasa odnosilo na studentske poslove.

Tijekom početka 2023.poslodavci su najčešće tražili kandidate sa srednjom stručnom spremom– u 54% oglasa srednja stručna sprema bila je uvjet za uspješnu prijavu na natječaj.

Najviše oglasa je u Zagrebu

pol

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr