Djeca su danas okružena tehnologijom od rođenja i stalno ‘vise’ na gadgetima. Možda je dobra ideja usmjeriti ih na edukativne gadgete, kako bi naučili i nešto kreirati, a ne samo konzumirati. Upravo zato, donosimo vam pregled igrača za podučavanje djece i mladih odraslih kodiranju, programiranju i drugim STEM (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) vještinama na zabavan način koji će ih aktivno podučavati novim tehnološkim vještinama koje bi im mogle biti korisne u poslovima sutrašnjice.
Osmo Coding koristi Montessori metodu
5-12 godina
Osmo Coding je igra za tablet koja koristi zabavnu Montessori metodu za podučavanje putem fizičkih objekata. Osmo se sastoji od osnovne jedinice u kojoj postavljate iPad ili Fire tablet u portretnom načinu rada, malog plastičnog zrcalnog poklopca preko kamere kako bi iPad mogao ‘vidjeti’ što se događa na stolu i fizičkih blokova. Ova ‘Reflective AI tehnologija’ omogućuje djeci da se igraju s fizičkim predmetima u stvarnom svijetu dok se uče kodirati.
Osmo Coding koristi briljantno jednostavan Osmo sustav igre. Svaki blok fizičkog koda sadrži jedinstvenu naredbu (hodaj, promijeni smjer, skoči, zgrabi) koja se može nizati s drugim naredbama. U kombinaciji s parametrom, petljom i booleovim (if-then) blokovima, djeca mogu lako napraviti složene nizove koje lik Awbie može slijediti.
Igrači mogu vidjeti učinke kodiranja blokova u stvarnom vremenu prije pokretanja radnje. Kao da vizualni programski jezik Scratch susreće Lego. Osmo Coding Starter Kit uključuje osnovnu jedinicu koja se može koristiti sa svim ostalim Osmo igrama (matematika, crtanje, oblici i više). Dodatna igra Coding Jam omogućuje djeci kodiranje za stvaranje glazbe.
Cijena: 70€
Code Rocket za lansiranje u svijet programiranja
6+ godina
Iako ova raketa koja se može kodirati zapravo ne polijeće, ono što će zasigurno poletjeti je vaše dijete u svijetu programiranja. Djeca počinju kodirati s blok jezicima kao što su Scratch, Hour of Code ili Blockly, a zatim mogu prijeći na tekstualni kod (C++) baš poput NASA-inih kodera, a sve pomoću ovog zabavnog kompleta.
U paketu ćete pronaći raketu s ugrađenim LED svjetlom, tipke i zvučnik. Koristeći Windows, Mac ili Chromebook računalo, djeca mogu upravljati LED diodama raketnih pojačivača i prednjim svjetlima, zabaviti se uz laserske blastere sa zvučnim efektima, svjetlosnim i zvučnim porukama Morseove abecede i pokrenuti odbrojavanje do sekvence uzlijetanja.
Cijena: 64€
Programabilna robotska lopta Sphero Bolt
8+ godina
Sphero Bolt je prozirna verzija robotske lopte, veličine teniske loptice, koja sadrži mnoštvo senzora i programabilnu LED matricu. Radi s iOS ili Android aplikacijom koja koristi okruženje za kodiranje sličnog Scratchu. Dijete postavlja jednostavne naredbe za kotrljanje, okretanje ili promjenu boje lopte. Kodiranje je temeljeno na blokovima i dovoljno je jednostavno za početnike, no za naprednije tu je i programski jezik OVAL koji se temelji na Cu. Najnovija verzija omogućuje čak i programiranje Sphero robota s JavaScriptom.
Naredbe za radnje (boja, okretanje, pomicanje, kut smjera, brzine itd.) jednostavni su blokovi u aplikaciji, a postavljanje redoslijeda je jednostavno, pomicanjem blokova po promjenama na zaslonu. Ovo je igračka koja će biti zabavna početnicima no iu kasnijim stadijima, kada dijete počne upisivati kodove umjesto metode drag&drop.
Cijena: 180€
Coding Critters MagiCoders za najmlađe
4+ godina
Evo jedna igračica za najmlađe koja donosi kreativnu i osjetilnu perspektivu kodiranju i STEM-u. S knjigom čarolija možete baciti čarolije na zmaja Blazera ili jednoroga Skye, a također možete osmisliti vlastite neograničene izazove kodiranja s kompletom za igranje kućnih ljubimaca od 22 dijela (uključujući škrinju s blagom, veliku loptu, vatrene kugle, dio dvorca i još mnogo toga ). Izvrstan je za podučavanje dječje prostorne svijesti, sekvencijalne logike i osnovnih vještina kodiranja.
Dobro izrađene, šarene zvijeri mogu mnogo toga. Blazer može pratiti loptu, patrolirati područjem, plesati, pretvoriti svoje rogove u vulkan ili dugu, mijenjati raspoloženja (čangrizav, ljutit, iznenađen, umoran, uzbuđen i slično), pjevati i spavati. Možete ih i hraniti poslasticama putem koda.
Cijena: 22€
Sofisticirani četveronožni robot Petoi Bittle
14+ godina
Bittle je četveronožni robotski pas veličine dlana, dimenzija 200 x 110 x 110 mm i težine 290 g. Programabilan i iznimno upravljiv, može hodati, puzati, sjediti, izvoditi trikove i kotrljati se. Može se konfigurirati, kalibrirati i kontrolirati pomoću Petoijeve mobilne aplikacije (iOS i Android) i Bluetootha.
Bittleom koristi OpenCat, platformu četveronožnog robota otvorenog koda, koja nudi mnoge mogućnosti programiranja i prilagodbe. Početnici u kodiranju prilagođeni su budući da podržavaju CodeCraft, jednostavan jezik za kodiranje povuci i ispusti temeljen na popularnom Scratchu. Napredniji programeri mogu koristiti jezike Python i C++.
Dolazi s demo kodovima tako da se možete naviknuti kontrolirati psa prije nego što napišete vlastiti kod. Sastavljanje je prilično jednostavno i traje oko sat vremena, no dostupna je i unaprijed sastavljena verzija robota. Ako želite vrhunskog programabilnog robota koji će vam pomoći u podučavanju kodiranja i robotike, Bittle je vrijedna investicija.
Cijena: 315€
Zabavno programiranje bez zaslona
7-11 godina
Naš posljednji prijedlog kojeg smo odlučili izdvojiti potpuno je drugačiji od drugih. Naime, radi se o knjizi uz pomoć koju djeca mogu učiti programirati bez korištenja zaslona. To će se vjerojatno svidjeti mnogim roditeljima.
Dječja špijunska agencija (CSA) ima novi proizvod za kodiranje, a njegova misija je navesti djecu na kodiranje i informatiku, kao i da postavi kritičke misli. Agent Asha Gift Pack knjiga je špijunska avantura i paket aktivnosti u kojoj glumi Asha Joshi, 11-godišnja čitačica kodova i tajni agent Dječje špijunske agencije.
Agentica Asha uči djecu kako raditi na tajnom zadatku (sigurnost na internetu), dizajnirati gadgete (računalno programiranje), izbjeći negativne radne podatke (digitalna pismenost), analizirati inteligenciju (lažne vijesti) i još mnogo toga.
Cilj ove knjige jest pripremiti svu djecu za digitalnu budućnost. Autorica Sophie Deen radila je u Code Clubu s Googleom i Ministarstvom obrazovanja Ujedinjenog Kraljevstva, kako bi pomogla u uvođenju novog nastavnog plana i programa kodiranja u osnovnim školama.
Cijena: 30 €
Recite nam u komentarima koje igračke za programiranje mislite da su najbolje, a jesu li vaša djeca koristila ili koriste gadget ove vrste, opišite svoja iskustva.
Više o temiIzvor:Bug.hr