Organizacija Montessori globalno obrazovanje proglasila je dobitnike u sklopu svojih godišnjih nagrada Montessori Global Education Awards koje dodjeljuje pojedincima i organizacijama za promicanje izvrsnosti u obrazovanju s ciljem postizanja društvenih promjena.
Inspirativne prijave pristigle su iz svih krajeva svijeta, a stručni žiri sastavljen od Montessori podržavatelja i povjerenika, sve redom renomiranih stručnjaka u području obrazovanja, nagradio je organizacije koje se u svom djelovanju vode Montessori vrijednostima i pristupom ili koriste Montessori kao inspiraciju za rad koji pozitivno utječe na njihove zajednice. Najviše priznanja stiglo je upravo organizacijama koje djeluju u Hrvatskoj, a nagrada Utjecaj i promjena dobilo je zagrebačko Tajno šumsko društvo.
Društvo Tajna šuma nagrađeno je za poticanje rasta i razvoja djece predškolske i školske dobi kroz brojne aktivnosti koje istražuju prirodu, a provodi ih od 2001. godine.
„Sve aktivnosti koje su za djecu osmišljene kroz holističku igru jačaju njihovo samopouzdanje, uče ih rješavati razne izazove i potiču njihovu kreativnost, dok istovremeno okruženje u kojemu se nalaze pozitivno utječu na fokus i nošenje sa stresom, regulaciju osjećaja te djeluju na jačanje imunološkog sustava. Radionice su nastale s ciljem obnavljanja i učvršćivanja veza između djece i prirode i popularizacije održive igre. Sve materijale koje koristimo kroz naše aktivnosti pronalazimo u prirodi ili su obnovljivi. Neopisivo mi je drago da je ova metoda prepoznata i priznata kroz ovu nagradu i istaknuta kao primjer dobre prakse vođenja Montessori principa“, iotkrila ih je Ana Zubakvoditeljica projekta.
Osim nagrađivanog Društva Tajna šuma, posebna priznanja za inovativni razvoj dobili su Zaklada Solidarna, Udruga Breza i Osnovna škola Iver.
Zaklada Solidarna dobila je priznanje za projekt KRIK – kriza i kreativnost, projekt koji od 2021. podržava inicijative koje se kroz umjetničke sadržaje bave zaštitom mentalnog zdravlja. Karla Izblijedjelaglavni tajnik Solidarne i inicijator projekta ističe ovo priznanje kao izvrsnu potvrdu da idu u dobrom smjeru kada je u pitanju utjecaj na kolektivni oporavak društva.
„Projekt je rezultat praćenja realnih potreba u društvu, svijesti o koristima koje kreativno izražavanje donosi za mentalno zdravlje i svijesti o snazi umjetnosti. Iako od početka znamo da je takav pristup u skladu s Montessori principima, ovakvo priznanje važno nam je pokazatelj da je smjer u kojemu idemo dobar“, istaknula je Pudar.
Udruga koja je, također, dobila posebno priznanje je osječka Breza, organizacija koja djeluje s primarnim ciljem integracije djece bez odgovarajuće roditeljske skrbi. Priznanje je Brezi stiglo za festival “Zemlja bez granica” kroz koji čitav niz godina potiče djecu na kreativno izražavanje i uključivanje u umjetnost.
“Zemlja bez granica projekt je na koji smo posebno ponosni jer gotovo 20 godina raste s nama. Festival se temelji na Montessori pedagogiji na motu: pomozi mi da to učinim sam. Festival kroz svoje programe i aktivnosti usmjerava djecu da samostalno rješavaju različite zadatke, potiče ih da budu zadovoljni te da rade s drugom djecom i da se kroz taj zajednički rad međusobno poštuju u svojoj različitosti. U Zemlji bez granica svako dijete je jedinstveno i posebno i ono može živjeti svoju kreativnost i stvaralaštvo. Do sada smo u Festival uključili 23 zemlje iz Europe i svijeta, 279 umjetnika, 523 edukatora, 903 volontera i 16.000 djece i mladih. Iznimno nam je drago da je ovaj projekt prepoznat od organizacije Montessori Global Education”, istaknula je ovom prigodom Suzana Vargovićpredsjednica udruge Breza.
Među udrugama dobitnicama našla se i Osnovna škola Iver u Sesvetama, škola koja se nerijetko nalazi među najinovativnijima u Hrvatskoj kad je riječ o pristupu obrazovanju. Projekt za koji su dobili posebno priznanje odnosi se na kulinarske radionice koje su provodili s učenicima u sklopu kojih su ih učili raditi tjesteninu i pripremati zdrave obroke. Iako je bio namijenjen svima, jedan od ciljeva bio je u radionice uključiti djecu s poteškoćama u ponašanju, a upravo je na njih ovakav pristup najbolje djelovao.
„Osnovna škola Iver teži svake godine poticati na pozitivne promjene u životima učenika. Trudimo se biti inovativni, a itekako nam je važno da aktivnosti koje provodimo budu djeci i zanimljive i korisne za život koji ih čeka. Kroz ovu aktivnost kod djece postigli smo osjećaj zajedništva, vrijednosti, potaknuli smo ih na stvaranje, a najvećim uspjehom smatramo prihvaćanje različitosti među djecom, bez obzira na činjenicu kako upravo razlike u današnje vrijeme nerijetko znače isključivanje“, osvrnula se na projekt Katarina Rajkovićravnateljica škole.
Uz kontinuirano širenje djelovanja organizacije Montessori globalno obrazovanječiji je dio i otvaranje europskog ureda upravo u Zagrebu, velika je količina prijavljenih organizacija iz Hrvatske rezultat i sposobnosti i volje organizacija i pojedinaca u Hrvatskoj koji su u svom radu prigrlili inovativne načine edukacije.
„Iskorak organizacije da usko surađuje s malim lokalnim organizacijama ono što nas vodi prema značajnim promjenama kad je riječ o pozitivnom utjecaju na društvo u cjelini. Broj prijavljenih i nagrađenih organizacija u Hrvatskoj pokazuje sadržaje projekata
Više o temiIzvor:Profitiraj.hr