Projekt ‘DIGI4Teach’, koji je pokrenuo EFZG zajedno s partnerima u studenom 2020., uspješno je završen u travnju ove godine. Pokrenut je s namjerom da se pojača upotreba digitalnih tehnologija u ekonomskom obrazovanju, a sudjelovali su profesori, nastavnici, studenti i učenici
Dosadašnja istraživanja i praksa pokazali su da se u postojećem sustavu obrazovanja budućih ekonomista premalo pozornosti posvećuje razvoju digitalnih vještina i kompetencija nastavnika, a posljedično time i učenika. Projekt ‘DIGI4Teach’ inspiriran je pasivnim učenjem, nedostatkom Izvan kutije razmišljanja, a prije svega nedovoljnom upotrebom digitalnih tehnologija u obrazovanju. Upravo zato je Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet pokrenuo, zajedno s partnerima, projekt strateškog partnerstva pod nazivom ‘Izazovi i prakse poučavanja ekonomskih disciplina u eri digitalizacije’ (DIGI4Teach), koji je započeo studenom 2020. i uspješno završio u travnju 2023. godine, a sufinanciran je sredstvima Europske unije u okviru programa ERASMUS+.
O važnosti te teme svjedoči činjenica da je i Agencija za mobilnost i programe EU-a prepoznala ideju i prihvatila financiranje međunarodnog projekta strateškog partnerstva – razmjenu dobre prakse. Koordinator projekta bilo je Sveučilište u Zagrebu – Ekonomski fakultet, a voditeljica projekta izv. prof. dr. sc. Nikolina Dečman.
Sudionici projekta i ciljevi
U projektnim aktivnostima sudjelovalo je ukupno osam partnera iz četiri zemlje (Hrvatske, Njemačke, Poljske i Srbije). Četiri partnera su visokoškolske obrazovne institucije: Sveučilište u Zagrebu – Ekonomski fakultet (HR), Cracow University of Economics (PL), The Osnabrück University of Applied Sciences – Faculty for Management, Culture and Technology (DE) te Sveučilište u Beogradu – Ekonomski fakultet ( RS). Preostala su četiri partnera srednje strukovne ekonomske škole i to: Prva ekonomska škola (HR), Druga ekonomska škola (HR) i Treća ekonomska škola (HR) iz Zagreba te Ekonomska, trgovačka i ugostiteljska škola (HR) iz Samobora.
Glavni ciljevi projekta ‘DIGI4Teach’ uključili su se unaprjeđenje nastavničkih vještina i načina poučavanja u različitim ekonomskim disciplinama, s naglaskom na eru digitalizacije, dijeleći postojeće dobre prakse i analizirajući korištenje novih digitalnih tehnologija poučavanja i učenja u stručnom obrazovanju ekonomista. Pokazalo se da je razmjena dobre prakse među projektnim partnerima izvrstan recept za uspješno prevladavanje izazova vezanih uz korištenje digitalnih tehnologija u nastavi ekonomskih disciplina.
Najvažniji rezultat projekta svakako je veliko unapređenje digitalnih kompetencija i vještina nastavnika potrebnih za poučavanje ekonomskih disciplina u doba digitalne transformacije. Ostvareni rezultati postignuti su učenjem, poučavanjem i usavršavanjem nastavnika te razmjenom dobre prakse među partnerima. Naime, uspješno su završena četiri ciklusa usavršavanja nastavnika u području računovodstva, financija, trgovine i međunarodnog poslovanja te je upravo na Ekonomskom fakultetu – Zagreb održana trodnevna praktična radionica primjene digitalnih alata u razvoju studija slučajeva s naglaskom na pristupu radu ‘train the trainers’. Zadnjeg dana aktivnosti kreirane studije bile su testirane s učenicima u digitalnim učionicama. Učenici su bili oduševljeni takvim načinom rada i učenjem putem igrifikacije te primjenom različitih digitalnih alata.
Istraživanje i priručnik
Osim treninga nastavnika, gdje je ostvareno više od 50 mobilnosti nastavnika grupe gospodarskih predmeta partnerskih institucija održani su brojni okrugli stolovi i sastanci.
S obzirom na postavljene ciljeve i činjenicu da digitalizacija postaje sve važnija u nastavnom procesu, u sklopu projekta provedeno je anketno istraživanje među nastavnicima i studentima kojim je trebalo utvrditi razinu digitalne pismenosti ispitanika, opće stajalište prema korištenju digitalnih i mobilnih tehnologija u nastavi, prednosti i nedostatke. digitalnih tehnologija u nastavi s fokusom na ishod učenja, iskustvo s e-učenjem tijekom pandemije i stajališta prema budućim e-učenjima. U istraživanju je sudjelovalo 2897 ispitanika – s
Više o temiIzvor: Leadermedia.hr