Pokrenut je ADMO, regionalni servis za provjeru točnosti medijskih informacija

Od ovoga tjedna javnosti je dostupna regionalna web stranica projekta Adria Digital Media Observatory (ADMO), čiji je cilj borba protiv dezinformacija u digitalnim medijima na području Hrvatske i Slovenije. Stranica je trojezična, dostupna na hrvatskom, slovenskom i engleskom jeziku, a kao glavni cilj ima redovito objavljivanje provjerenih činjenica i raskrinkavanje onih lažnih, koje kruže medijima ili društvenim mrežama.

Provjera istinitosti

Ovaj portal za provjeravanje činjenica vode novinari jedne od vodećih svjetskih novinskih agencija, France-Presse, koji prikupljaju i provjeravaju različite informacije i sumnjive tvrdnje koje se mogu naći online, a koje su puno puta podijeljene i kao takve mogu biti štetne. Posebnu pozornost posvećuju dezinformacijama koje mogu ugroziti zdravlje ili živote ljudi, nanijeti štetu demokratskim procesima ili promovirati govor mržnje i rasizma. U projektu, osim njih, surađuje slovenska neprofitna organizacija Oštro, dok je jedan od partnera i N1 televizija.

“Pronalazimo navode koje želimo istražiti procjenjujući da li bi provjera činjenica bila u javnom interesu i bismo li mogli prikupiti jasne i dostatne dokaze da potvrdimo određenu tvrdnju ili navode koji se iznose. AFP-ovi timovi za provjeru činjenica provjeravaju činjenice, a ne mišljenja ili uvjerenja. Ako ne uspijemo pronaći vjerodostojne i unakrsno provjerene dokaze, nećemo objaviti članak o provjeri činjenica”, stoji u opisu projekta.

Medijska pismenost

Program medijske pismenosti projekta ADMO temelji se na ključnim partnerskim kompetencijama za edukaciju o načinima uspostave provjerljivosti informacija i unapređenju medijske pismenosti. Provode se sa zainteresiranom javnošću, medijima i mladima. Program treninga obuhvaća alate za provjeru činjenica i za utvrđivanje istinitosti informacija dostupnih u medijima, a posebno u online medijima.

ADMO je dio nadnacionalne mreže EDMO (Europski opservatorij za digitalne medije), koja od siječnja ove godine pokriva cijelo područje Europske unije kroz još 14 središta za borbu protiv dezinformacija. Partneri su i Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu te GONG. Projekt ADMO sufinanciran je sredstvima Europske unije, iz programa Digitalna Europa.

Više o temiIzvor:Bug.hr