Kineski proizvođač BYD predstavio je svoj novi, nevjerojatno robusni i moćni SUV, koji će karakteristikama posramiti Teslin Cybertruck i ostale električne kamionete nove generacije
Od ovoga tjedna na kineskom je tržištu dostupan moćni, potpuno električni SUV, tamošnje kompanije BYD, kojim žele potvrditi poziciju dominantnog lidera u tom segmentu. Potrebno je tek pogledati osnovne specifikacije da bi se vidjelo kako će novi Yangwang U8 biti novi standard za luksuzne terence u godinama koje dolaze. Ono što je predstavljeno, naime, daleko premašuje sve viđeno, od Cybertrucka na dalje, a “obični” električni SUV-i prema ovom modelu izgledaju kao dječje igračke.
— tekst slijedi nakon oglasa —
Yangwang U8 je, dakle, body-on-frame SUV iznimno robusne konstrukcije i s pogonom na sva četiri kotača. Njegova četiri elektromotora, svaki za po jedan kotač, imaju ukupnu snagu od čak 1.197 KS, a omogućavaju rotiranje u mjestu za 360° (poput tenka, okrećući kotače u suprotnim smjerovima), ali i nevjerojatno ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekundi. Potonje je pogotovo fascinantno ako znamo da U8 teži – gotovo četiri tone. Motori nude i 1.280 Nm okretnog momenta te najvišu brzinu od 200 km/h.
BYD-ova je nova “zvijer” duga 5.319 mm, više od pola metra duža od Mercedesove G-klase, široka 2.050 a visoka 1.930 mm. Međuosovinski je razmak duži od nekih osobnih automobila te mjeri 3.050 mm. BYD-ova platforma e4 omogućava mu promjenu visine od tla za 150 mm zahvaljujući hidrauličnom ovjesu. Ali ni to nije sve kad je riječ o savladavanju teških terena: Yangwang U8 sposoban je plutati u vodi čak do 30 minuta, pa čak i ploviti brzinom od oko 3 km/h korištenjem kotača kao pogona i u tom slučaju.
S ugrađenom baterijom i punim rezervoarom benzina može prevaliti i do 1.000 kilometara bez zaustavljanja na punjaču ili benzinskoj postaji. Iako nosi tank od 75 litara i 2-litreni turbo benzinski motor s 4 cilindra, ovdje je i dalje riječ o električnom vozilu. Naime, spomenuti motor služi tek kao “range extender” koji dopunjava bateriju kada je to potrebno. Osim tako, na brzom se punjaču snage 110 kW baterija modela U8 može napuniti od 10 do 80% kapaciteta za samo 18 minuta.
U kabini sve pršti od luksuza, pa se tamo mogu naći kožna sjedala, ekrani dijagonale 23,6″ ispred vozača i suvozača, središnji kontrolni zaslon od 12,8″ te head-up zaslon dijagonale čak 50″.
Bit će dostupan u dvije izvedbe, Premium Edition i Off-road Master Edition, koje se razlikuju po opremi. Prvi nudi autonomiju razine 2 s brojnim senzorima, kamerama i lidarima, dok drugi, primjerice, može zaroniti u vodu dubine 1,4 metra. Na popisu dodatne opreme nalaze se i hladnjak za hranu i piće, panoramski krov, brojni sustavi pomoći vozaču, automatsko parkiranje i slično.
YangWang U8 najskuplji je model ovog proizvođača i jedan od najskupljih redovnih automobila na kineskom tržištu uopće – početna cijena mu je nešto viša od 140.000 eura.
Izvor:Bug.hr