Forbes je predstavio listu 50 najutjecajnijih kreatora koje ukupno prati 2,6 milijardi kreatora i koji su u ovoj godini zaradili vrtoglavih 700 milijuna dolara
Bez obzira zvali ih kreatorima, streamerima, vloggerima ili influencerima, poznata lica s društvenih platformi itekako utječu na razvoj industrije zabave, ali i oglašavanja te umiju svoje pratitelje pretvoriti u zlato. Magazin Forbes predstavio je čitateljima svoju drugu službenu listu 50 najutjecajnijih (i najvrjednijih) digitalnih kreatora koje ukupno prati čak 2,6 milijardi korisnika i koji su u 2023. ukupno zaradili 700 milijuna dolara što je 20 posto više nego lani. Prema procjenama Influencer Marketing Huba, oglašivači će u takozvani kreator marketing do konca godine ulupati 21 milijardu dolara. Usporedbe radi, prije sedam godina bili su spremni potrošiti ‘tričavih‘ 1,6 milijardi.
Top 10
Kako je za Forbes kazala šefica za inovaciju u grupi Omnicom PR, Erin Lanuti, publika više vjeruje influencerima nego reklamama zbog čega neki uspijevaju rasprodati proizvod u svega par minuta. Najuspješniji kreatori rangirani su prema njihovom zaradi, poduzetničkim aktivnostima i omjeru pratitelja i angažmana na njihovim profilima. Uzevši u obzir te kriterije, najuspješniji je Jimmy Donaldson ili MrBeast koji je zaradio izvrsnih 82 milijuna dolara od svojih 312 milijuna pratitelja.
Olajide Olatunji, poznatiji kao KSI, drži drugo mjesto sa zaradom od 24 milijuna dolara, 112 milijuna pratitelja i ukupnom stopom angažmana od 6,5 posto, dok je Jake Paul na trećem mjestu sa zaradom od 34 milijuna dolara, 66 milijuna pratitelja i stopom angažmana od 1,6 posto. Rhett & Link su na četvrtom mjesto, a Charlie D’Amelio na petom. Logan Paul je zauzeo šesto mjesto, a slijede ga Elliot Tebele (poznat i kao F*ckJerry) na sedmom mjestu, Emma Chamberlain na osmom i komičar Matt Rife na devetom mjestu. Bivši Viner Brent Rivera na desetoj je poziciji s angažmanom od 11,25 posto. Utjecajni igrači u svijetu društvenih platformi sa svojom golemom bazom obožavatelja oblikuju svijet medija, marketinga, zabave, ali i društveni ukus.
Top 5 kreatora
1. Jimmy Donaldson (Mr. Beast)
- Zarada: 82 milijuna dolara
- Broj pratitelja: 312 milijuna
- Prosječni angažman: 9,8 posto
- Ocjena za poduzetništvo: 4
MrBeast ima obožavatelja gotovo koliko je stanovnika SAD-a, a privlači ih visoko-produciranim videima te zabavnim avanturama i vratolomijama poput preživljavanja na Antartici tijekom 50 sati ili pak izgradnje čokoladne tvornice Wonka. Ovaj, kako ga Forbes zove, YouTube titan svoju je moć zarade u virtualnom svijetu iskoristio i u stvarnom, pa pokrenuo lanac snack barova Feastables i restorana MrBeast Burgers te liniju proizvoda (merch).
2. Olajide Olatunji (KSI)
- Zarada: 24 milijuna dolara
- Broj pratitelja: 112 milijuna
- Prosječni angažman: 6,5 posto
- Ocjena za poduzetništvo: 4
Olajide Olatunji, poznat kao KSI, svoju influencersku karijeru započeo je 2009. komentirajući FIFA videoigre na YouTubeu. Milijune pratitelja privukao je svojim smislom za humor, a potom se iz komičara transformirao u natjecatelja, pa boksača i repera koji je izdao i dva singla 2023. KSI je s Logan Paulom (šesti na listi) i zaštitno lice brenda Prime Hydration koje je ove godine postalo službeno sportsko piće FC Barcelone, UFC-ija i Arsenala. Olatunjija su pratile i kontroverze zbog mizoginog sadržaja, rasističkih i transfobičnih uvreda, ali je skandale uspješno pretvorio u ‘preglede‘.
3. Jake Paul
- Zarada: 34 milijuna dolara
- Broj pratitelja: 66 milijuna
- Prosječni angažman: 1,6 posto
- Ocjena za poduzetništvo: 4
Jake Paul isprva je bio poznat kao zvijezda platforme Vine, a potom je postao jedan od najpoznatijih kreatora na YouTubeu, ali i boksačka zvijezda. Pažnju milijuna pratitelja osvojio je bizarnim videima poput jedenja pseće hrane ili kupanja u Icy Hotu, ali i kontroverzama uključujući optužbe za nedolično seksualno ponašanje i varanje obožavatelja. Ipak, Paulova sposobnost, kako Forbes piše, ‘orkestriranja spektakla‘ učinila ga je jednim od najbolje plaćenih sportaša u 2022. Sklopio je sponzorski ugovor s brendom energetskog pića Celsius, lansirao aplikaciju za sportsko glađenje ‘Betr‘ koja je privukla 50 milijuna dolara investicija, ali i ugovor s MMA-om za nove borbe.
4. Rhett&Link
- Zarada: 35 milijuna dolara
- Broj pratitelja: 51 milijun
- Prosječni angažman: 0,85 posto
- Ocjena za poduzetništvo: 4
Najbolji prijatelji od osnovne škole, dva bivša inženjera — pravim imenima Rhett James McLaughlin i Charles Lincoln ‘Link‘ Neal III — počeli su objavljivati humoristične emisije na YouTubeu 2006. Danas njihova kompanija Mythical zapošljava više od 100 ljudi koji stvaraju YouTube sadržaj poput dnevne emisije Good mythical morning, kulinarskog šoua Mythical Kitchen i kanala Smosh za komične skečeve. Par producira podcaste, turneje i događaje, knjige i TV emisije. Također, njihov fond Creator Accelerator ulaže u buduće kreatore.
5. Charlie D‘Amelio
- Zarada: 23 milijuna dolara
- Broj pratitelja: 213 milijuna
- Prosječan angažman: 0,7 posto
- Ocjena za poduzetništvo: 4
Charli D’Amelio je i dalje najbolja kreatorica na TikToku te jedna je od najviralnijih zvijezda na internetu. Mlada
Izvor:Lidermedia.hr