Anketa među članovima Liderovog Kluba izvoznika (4.)
U moru proturječnih makroekonomskih informacija i prognoza ekonomskih analitičara za ovu godinu željeli smo barem donekle rasčistiti kakva je stvarna poslovna situacija ‘na terenu’ te kakvi su signali za ostatak godine. Pitali smo čelne ljude kompanije koje su članovi Liderova Kluba izvoznika je li im ova godina jednako stresna kao prošla ili primjećuju da se situacija na tržištu smiruje, koji su nedavni trendovi u njihovoj branši i kako im se prilagođavaju, koji su im ključni izazovi poslovanja kakvi te im signali dolaze s njihovih izvoznih tržišta.
Danas na pitanja odgovara Denis Nemčevićpredsjednik Uprave Spider Grupe.
Čini mi se da se situacija na tržištu smiruje, odnosno neki parametri dolaze na razine na kojima su bile prije krize. Ipak, bilo je i nekih parametara koji su se u odnosu na to razdoblje pogoršali, ali možemo reći da je upravljanje negativnim procesima puno lakše jer smo ih, poučeni iskustvom i praćenjem trendova, mogli predvidjeti i pravovremeno se pripremiti. Više nismo okruženi neizvjesnošću – sada možemo raditi s posloženim kockicama, od kojih su neke dobre, a neke baš i nisu.
U proizvodnji ljekovitog bilja i čajeva ne vide se značajnije oscilacije i možemo potvrditi da su trendovi gotovo nepromijenjeni, odnosno da su promjene neznatne. Kao pozitivnu promjenu možemo istaknuti stabilizaciju cijena energenata, što je vrlo važno za našu industriju. S druge strane, suočeni smo s velikim poremećajem u cijeni kapitala koji je značajno porastao, a to otežava upravljanje tvrtkama poput naših koje se povećavaju na velika ulaganja. Pripremamo se za najveću investiciju dosad, koja bi trebala iznositi oko pet milijuna eura, au tom će procesu ključni izazov biti upravo sve veća cijena kapitala.
Što se tiče institucionalne pomoći poduzetnicima, vaučeri za energetiku najznačajniji su oblik pomoći. Tu možemo spomenuti i ono o čemu brojni poduzetnici govore već godinama, a to je porezno rasterećenje koje se često najavljuje, a nikako da se i dogodi. Također, treba napomenuti kako je alokacija novčanih sredstava koja se usmjerava kroz natječaje za dodjelu sredstava iz Europskih fondova mnogo manje od najavljene, a za srednje i velike tvrtke bilo bi važno, u svrhu realizacije rasta i razvoja, imati precizna predviđanja i što više mogućnosti za realizacija ovog vida ulaganja.
Potrošnja skupljih proizvoda, uključujući vrhunski proizvoda i organskih proizvoda, u našem segmentu prehrambene industrije u Europi pada. Istovremeno, asortiman u kategoriji privatnih robnih marki, odnosno PL asortiman bilježi rast. Konkretan je to primjer koji ide u prilog tezi o smanjenju kupovne moći i sve većem oprezu građana diljem Europske unije. Ove oscilacije opažamo n
Više o temiIzvor: Leadermedia.hr