Zanimljiv oblik tehničkog “špijuniranja” otkriven u Formuli E

Konstantno nadmudrivanje i zaobilaženje tehničkih pravila svojstveno je svim tehnički zahtjevnim sportovima, a vrlo često su primjeri u Formuli 1 kada su momčadi pokušale s vitljljivošću nadmašiti konkurenciju. Posljednji u nizu sličnih pokušaja zabilježen je u seriji električnih trkaćih bolida, Formuli E, ovoga vikenda.

Vodstvo utrke održane u Portlandu (američka država Oregon) otkrilo je da je tim DS Penska špijunirao natjecatelje postavljajući ilegalnu opremu na ulazu u boksove. Istraga je pokazala da je ovaj navodno tijekom treninga imao pod kontrolom RFID čitač pomoću kojeg su mogli čitati podatke s čipova ugrađenih u gume natjecateljskih automobila. FIA je stoga kaznila momčad po tri osnove, zbog kršenja sportskih i tehničkih pravila Međunarodnog sportskog kodeksa FIA-e. Kazna je uključila plaćanje 25.000 eura i obvezivala je vozače ovog tima, Jean Erica Vergnea ja Stoffela Vandoorneaza početak utrke iz boksa.

RFID “špijunska vrata”

Oprema koju je instalirao tim DS Penske navodno je mogla skenirati RFID čipove, koji se nalaze u svim gumama na bolidima Formule E. Ti čipovi su tu od samog početka ove trkaće serije, a koriste se za praćenje tlaka u gumama, stanja i temperature. Čitajući te podatke, tim je u stvarnom vremenu dobio informacije o konkurentskim automobilima, što bi im moglo značajno pomoći u upravljanju zalihama gume.

📷 FIA
FIA

Formula E u aktualnoj je sezoni prešla s Michelinovih na Hankook iON gume, a smatra se da je, prikupljanjem podataka na ovaj način, kažnjena ekipa stekla veliku i nepoštenu prednost. Upravljanje gumama velik je čimbenik u postizanju što boljeg rezultata, a promjenama dobavljača i “stezanjem” tehničkih pravila u Formuli E u ovoj je sezoni momčadima taj zadatak dodatno otežan. Ilegalna pomoć u obliku skeniranja tuđih podataka, koje su se dosjetile u momčadi DS Penske, skupa ih je koštala.

Ili samo fotografiranje?

Tim je priznao da je u boksu imao ilegalni uređaj, ali da on nije skenirao podatke s RFID čipova, već samo linijske kodove s natjecateljskim gumama. Na taj su način, kažu, prikupili podatke o tome koji automobil ima koje gume, što se moglo saznati i običnom fotografijom. Smatraju da je kazna prestroga. “Nikad nismo imali pristup podacima o tlaku, temperaturama gume, učinkovitosti motora ili bilo čemu što bi rezultiralo podacima u stvarnom vremenu”, poručio je kažnjeni vozač Jean-Eric Vergne.

Više o temiIzvor:Bug.hr