Čuli ste za ‘tiho odustajanje’? Jedan od glavnih trendova koji je prošle godine preplavio tržište rada i uzrokovao probleme poslodavcima dobio je novu formu. Odustajanje ostaje u fokusu, no umjesto tihog, ovoga puta ono je glasno!
Naime, takozvani ‘glasno odustajanje‘ je novi poštapalica koji obilježava trend koji se širi poslovnom scenom, a prema izvješću američke analitičke i savjetodavne tvrtke Gallup o stanju zaposlenosti za 2023., čak 18 mjesto anketiranih zaposlenika diljem svijeta aktivno su prihvatili ovaj trend, prenosi Business Insider. Prema izvješću takozvani ‘glasno odustani’ su osobe koje su aktivno neproduktivne i nezadovoljne na poslu, a za razliku od ‘tihog odustajanja’, ovaj je trend puno opasniji i mogao bi imati puno veće posljedice za pojedine tvrtke. Zašto?
‘Glasno odustajanje’ vs. ‘tiho odustajanje’
Prije svega, važno je razjasniti koja je razlika između tihog i glasnog odustajanja?
I jedan i drugi trend možemo napisati frustraciji zaposlenika koja je najčešća zbog osjećaja podcijenjenosti, iskorištavanja ili nedostatka prilika – posebno onih mlađih koji jednostavno imaju nešto drugačija očekivanja od posla i poslodavca.
Ne, ono što čini osnovnu razliku između ova dva trenda jest način na koji zaposlenici žele izraziti svoju frustraciju. U tihom odustajanju zaposlenik ostaje zaposlen, iako ga odrađuje s minimalnim ulaganjima – odnosno bez ulaganja dodatnog napora ili onih ponekad očekivanih jedan posto više. Moglo bi se reći da ti zaposlenici pasivno-agresivno pokazuju svoje nezadovoljstvo.
S druge strane, glasno odustajanje je demonstrativno i jasno. U ovom slučaju frustrirani zaposlenici daju oduška pred poslodavcima, kolegama i društvenim mrežama te pokazuju da su nezadovoljni. Često podrazumijeva i otvoreno pokazivanje spremnosti za pronalaskom novog posla. Ponekad služi kao strategija pregovaranja u kojoj će zaposlenik glasno iznijeti svoje primjedbe s ciljem da mu nadređeni ponude neke bolje uvjete.
Ne, najvažnije da oni koji ‘glasno odustaju’ mogu aktivno potkopati ciljeve poslodavca i naštetiti brendu kada je u pitanju privlačenje novih zaposlenika, kaže Jim Harter, glavni autor Gallupova izvješća.
– Oni su odvojeni od organizacija, ali i emocionalno protiv organizacija, i bit će glasni oko toga. Zaposlenici koji glasno daju otkaz imaju puno veću vjerojatnost da će vrlo brzo prihvatiti drugi posao ako on postane dostupan, a za to im neće trebati toliko novca – objasnio je.
Opasniji od ‘quiet quittinga’?
A iako bi i za ovu pojavu mnogi rekli da se ne radi o ničemu novom, trend je dobio na snazi jer se svi više zaposlenici osjećaju preopterećeno i pod stresom. Nedavni podaci LinkedIne otkrili su da se 66 posto radnika osjeća preopterećeno i potcijenjeno te, posljedično, nije osobno predano svom poslu.
Konkretno, Gallup, koji već nekoliko godina prati fenomen aktivno neangažiranih zaposlenika, navodi nekoliko razloga za pojavu takvog trenda: nezadovoljstvo zbog neusklađenosti uloge i primanja, gubitak povjerenja u poslodavca, no najčešće je loš menadžment.
Sve ovo, osim što pokazuje da ‘klima’ na brojnim poslovima ne gura u smjeru zaposlenika i da se nešto treba promijeniti jer mlađe generacije počinju činiti sve veći postotak radne snage, niti podatak koji pokazuje da ukupno ima 18 posto zaposlenika koji ‘glasno odustanu’ i njih 59 posto koji ‘tiho odustaju’ nije bezazlen. Naime, Gallup procjenjuje da niska angažiranost zaposlenika košta globalno gospodarstvo 8,8 milijardi dolara i čini devet posto globalnog BDP-a.
Osim toga, još jedan razlog zašto bi ovaj trend mogao biti opasniji za poslodavce od ‘tihog odustajanja’ je to što oni koji su glasniji imaju veći utjecaj na ostale zaposlenike.
Više o temiIzvor: Leadermedia.hr