Online kupovina svih namirnica više osvaja europsko tržište, pokazuju nedavno objavljeni podaci studije vodeće globalne konzultantske tvrtke McKinsey. Prognoze su da bi do 2030. godine online kupovina namirnica mogla zauzeti između 18 i 30 posto ukupnog tržišta u vodećim zapadnim zemljama.
Francuski potrošači su, primjerice, izrazili interes za online kupovinom namirnica, pri čemu trećina onih koji nikada nisu koristili tu uslugu objavljuje da bi se “vjerojatno” ili “sigurno” iskoristilo ako bi bila dostupna na njihovom području. McKinsey ističe da manja ponuda na tržištu obično proizlazi iz neisplativosti poslovnog modela za mnoge trgovce, budući da dodatni troškovi online prodaje često nadmašuju samu dostavnu naknadu. Međutim, kako se zahtjevi tržišta ne mogu ignorirati, digitalne dostavne platforme poput Wolta imaju ključnu ulogu u prevladavanju tog jezika. Wolt je već 2020. godine uveo uslugu dostave iz trgovine i trenutno surađuje s više od 700 aktivnih trgovina u Hrvatskoj.
Iako se McKinseyjeva studija temelji na podacima iz zapadnih europskih zemalja, Hrvatska ne zaostaje i prati postavljene trendove. „Građani Hrvatske sve više otkrivaju praktičnost online kupovine te dostave namirnica na kućni prag, što vidimo i prema našim podacima dostave iz maloprodajnog segmenta. Zbog potražnje korisnika, proširili smo portfelj proizvoda dostupnih putem Wolt platforme te danas dostavljamo sve kategorije proizvoda: od namirnica, alkohola, cvijeća, proizvoda za njega i ljepotu do elektronike, knjiga, potrebštine za kućne ljubimce i brojnih drugih proizvoda.“, ističe Tena Velašević, voditeljica odjela maloprodaje u Wolt Hrvatska te dodaje da su pojedini korisnici putem Wolta naručili čak i živo božićno drvce. Uz brojne akvizirane trgovine poput Bipe, Studenca i Rota pića svijeta, Wolt je prošle godine pokrenuo i svoju vlastitu trgovinu Wolt Market, koja je trenutno dostupna korisnicima u Zagrebu, Splitu i Rijeci.
Prema navodima istraživanja GFK Hrvatska, hrvatski potrošači u prosjeku unutar šest mjeseci fizički odlaze u trgovinu 130 puta. Kada se uzme u obzir utrošeno vrijeme odlaska u dućan, traženje parkinga, nošenje vrećica, Velašević kaže da korisnici Wolta to vrijeme i energiju radije iskoriste za svoje obveze ili razonodu, uz sada još manji trošak dostave koji mogu uživo pratiti.
Ne, visoka razina potrošačkog skepticizma prema kvaliteti proizvoda predstavlja jednu od glavnih prepreka za online kupnju namirnica. Kupci vole vidjeti proizvod prije kupnje kako biste bili sigurni da je svjež i
kvalitetan. Stoga je za one koji kupuju putem interneta ili platformi iznimno važna garancija pružatelja usluga da će se dobiti isti kvalitetan proizvod kao iu trgovini.
„Povjerenje korisnika i dalje je najsnažnija poveznica između trgovine i krajnjeg kupca, nevažno radi li se o fizičkom ili digitalnom svijetu. Upravo zato je potrebno konstantno osluškivati potrebe klijenata i otvoreno dijeliti njihova iskustva kako bi kupac znao da se radi o platformi ili trgovini koja može vjerovati. Osim toga, najbolja cijena, zajedno s izvrsnom uslugom, uvijek će biti ključni faktor za vraćanje kupaca. Ako se korisnik samo jednom osjeća prevarenim prilikom kupovine
Više o temiIzvor:Profitiraj.hr