Čini se kako YouTube želi sve više vršiti pritisak na korisnike koji njihov video servis pristupaju korištenjem popularnih adblock, alata koji uklanjaju ponekad prilično iritantne oglase usred videa. Prvo je nedavno obavljen način eksperiment. Određenim su posjetiteljima na svom web sučelju prikazivali poruku koja ih upozorava na to da na YouTubeu “nije dozvoljeno” korištenje adblockera. Tu poruku bilo je moguće samo odbaciti, bez ikakvih posljedica, ali je bila znakovita, nagovještavajući da bi moglo doći do određenih promjena.
1, 2, 3… i kraj
Sada se pojavio novi eksperiment, koji je jedan korisnik primijetio i odmah prijavio Prihod. U ovom slučaju YouTube je prikazao skokoviti prozor, u kojem se upozorava gledatelja na to da će mu video igrač biti blokiran – nakon samo tri pogledana videa, i to iz razloga što je u njegovom pregledniku aktiviran blokator oglasa.
YouTube tu korisniku daje tek dvije opcije: ili isključi alat za blokiranje oglasa, ili se pretplati na YouTube Premium kako bi se oglasi uklonili. Oglašavanje je ključno kako bi ovaj servis ostao besplatan za milijarde korisnika diljem svijeta, poručuju. Plaćanjem pretplate kreatori sadržaja dobivat će novac od toga, a ne od oglasa, pa je na samim gledateljima odluka – ili gledati oglase ili plaćati desetak eura mjesečno za neometani pristup svim sadržajima. Vrijeme blokiranja oglasa na YouTubeu, čini se, ide svome kraju.
Tvrtka je razgovarala s The Vergeom preko glasnogovornice poručili: “Onemogućavanje reprodukcije uzimamo vrlo ozbiljno, i učinit ćemo to samo ako gledatelji ignoriraju opetovane zahtjeve da dozvole oglase na YouTubeu”.
YouTube Premium u Hrvatskoj košta 9,55 eura mjesečno kao pojedinačna pretplata ili pak 14,60 eura mjesečno za obiteljski paket, na koji se može spojiti do 5 korisnika (članova obitelji, kažu).
Više o temiIzvor:Bug.hr